آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مباحث مربوط به مکمل ها برای سلامت روده و گوارش تسلط داشته اند. گاهی اوقات حتی در مورد یکدیگر صحبت می کنند ، هرچند موقعیت های متفاوتی در بدن دارند. اگر به دنبال بهبود سلامت روده خود هستید ، هر دوی آنها در کمک به شما در بهترین حالت نقش دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در مقابل چیست. پروبیوتیک ها؟ این مکمل های بهبود یافته برای سلامت روده را بشناسید و درک کنید که کدام مکمل برای اهداف شما مناسب است.

آنزیم های هضم در مقابل پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها هر دو از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها موجودات زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند مزایای سلامتی را ایجاد کنند. Ofaya یکی از عملکردهای اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های سالم است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها ویروس است. بخش خوبی از باکتری های روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، افزایش وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، انواع مختلفی از پروبیوتیک ها وجود دارد. متداول ترین و انواع مطالعات هستند لاکتوباسیلوس برای شما یکسان بیفیدوباکتریومبه همه آنها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

استفاده از پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل مناسب مواد مغذی کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی ها وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً به معنی غذای هضم شده هستند. با این حال ، برخی از تکنیک های پروبیوتیک استرس ناشی از پارگی تا سلامت واژن را در هنگام استفاده از مزایای مختلف برطرف می کند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی اصلی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب بهتر کمک می کنند. ممکن است شما در مورد فردی با عدم تحمل لاکتوز شنیده باشید ، به این معنی که آنها دارای کمبود آنزیم لاکتاز هستند و در خوردن لاکتاز ، قندی که در محصولات لبنی یافت می شود ، مشکل دارند. این تنها یک نمونه از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی غذا در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نخواهد شد. علاوه بر این ، سطوح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارش (التهاب ، بی اختیاری ، سوء هاضمه) و در موارد شدید ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز ، نشاسته را به قندهای ساده تبدیل می کند
  • پروتئاز که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به چربی و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به معنای واقعی کلمه در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شود. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم ها غذا را از نظر جهاتی هضم می کنند ، زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند ، اما در نهایت فواید متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید بهترین مکمل ها برای سلامت روده را بر اساس نیازهای خود خلاصه کنید ، علائمی را که می خواهید بهبود بخشید یا شرایطی که بر شما تأثیر می گذارد را مشخص کنید.

بعد از غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید آنزیم محلول را در ابتدای غذا ترکیب کنید. با این کار ، شما آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی های بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را تسکین دهند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را بهبود ببخشید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود بخشید ، یک سیستم پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا رشد سالم ایجاد شود. عدم تعادل در روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه لکه های پوستی تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس مزمن می تواند شدت بیماری را تغییر دهد.

شما غذاهای بزرگ می خورید و پرورش دهنده نیستید.

اگر معمولا مقدار زیادی غذا می خورید ، آنزیم گوارشی ممکن است همراه کامل شما باشد. مهمانی های سخاوتمندانه ، در حالی که اغلب رضایت بخش هستند ، می توانند از سیستم گوارشی مالیات بگیرند. هضم وعده های غذایی طولانی مدت طول می کشد و منجر به احساس سیری می شود. این جایی است که مخلوط آنزیم های گوارشی می تواند با تجزیه مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما کمک کند.

داروهای پزشکی مصرف می کنید.

اگر تحت رژیم دارویی هستید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، از پروبیوتیک استفاده کنید (البته با راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند خطر عفونت های باکتریایی را که باعث عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر در حرکات روده می شوند ، کاهش دهند. افزودن پروبیوتیک می تواند با معرفی و جایگزینی مقادیر کمی از باکتری های مفید در روده ، برخی از اثرات گوارشی را کاهش دهد.

شما به شیر حساس هستید.

در صورت عدم تحمل لاکتوز یا عدم تحمل ، باید یک سیستم پروبیوتیک و مخلوط آنزیم گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها ممکن است به رفع ناراحتی ناشی از هضم منظم در رابطه با عدم تحمل شیر کمک کنند. به طور مشابه ، آنزیم لاکتاز گوارشی می تواند به تجزیه قند شیر کمک کند و این کار را برای افرادی که در مصرف اعتدال نسبت به محصولات لبنی عدم تحمل / نارضایتی دارند ، آسان تر می کند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای بهبود هضم غذا با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی پذیرفته شده اند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا هرگونه تداخل احتمالی را رد کنند.

بسیاری از مردم می توانند از افزودن دو نوع مکمل به برنامه روزانه خود سود ببرند. پس از همه ، هر یک از آنها برای سیستم گوارش مهم است. اگر تصمیم دارید پروبیوتیک و آنزیم محلول گوارشی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید ، باید چند نکته را به خاطر بسپارید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. تعادل برای دستیابی به مزایای معنی دار ضروری است. علاوه بر این ، اثرات مصرف پروبیوتیک ممکن است آشکار نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوتهای مثبتی در هضم غذا به طور کلی مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی غذا سریعتر کار می کنند. آنها هنگام غذا خوردن از نمای نزدیک پشتیبانی می کنند. اکثر تکنیک های آنزیم های گوارشی را می توان روزانه یا با رژیم غذایی که باعث نفخ یا سوء هاضمه می شود ، استفاده کرد.

ثانیاً ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر استراتژی را به درستی انجام می دهید تا بهترین نتایج را به دست آورید. بسیاری از تکنیک های پروبیوتیک زمانی م onثرتر هستند که با معده خالی به عنوان اولین چیز صبح یا قبل از خواب مصرف شوند. برعکس ، آنزیم های گوارشی باید به همراه غذا مصرف شوند تا بتوانند به درستی عمل کنند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در Hut Gin Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای بهبود هضم و حمایت از سلامت روده شما هستند. برخی از افراد ممکن است از هر دو استفاده کنند ، در حالی که دیگران باید انتخاب خود را با توجه به اهداف خود محدود کنند. Quiauki سوالات ما برای کمک به شما در جمع بندی مسائل مربوطه.

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *