آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه های رژیمی ، آدامس های بدون قند ، چوب ، آب نبات و کلوچه هایی که با دسرهای پرکالری تهیه می شوند-می توانند جایگزینی سالم برای همتایان اصلی خود باشند که با شکر واقعی تهیه شده اند. از این گذشته ، آنها کالری کمی دارند یا بسیار شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث ها درباره شیرین کننده های مصنوعی سال ها ادامه داشته است ، اما در اینجا دلیل قانع کننده ای برای کنار گذاشتن دسرها آمده است: تحقیقات اخیر نشان داده است که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام ممکن است برای سلامت روده مضر باشند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

جسی وانگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه ثبت شده که متخصص سلامت روده و IBS است. “این اجازه می دهد تا میکروارگانیسم هایی که می توانند تجزیه شده و رشد کنند در حالی که می توانند تجزیه نشوند و در نتیجه ترکیب آنها تغییر کند.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 الف مولکول نشان می دهد که چگونه نئوتام-یک شیرین کننده کم کالری-تمایز باکتریایی را در میکروبیوم موش ها با افزایش تکثیر برخی از باکتری ها و کند شدن رشد بقیه تغییر می دهد. (به عنوان یادآوری ، هرچه میکروبیوم شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه برای مشاهده اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان ، مطالعات عمده مورد نیاز است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس بیوزیوز روده شوند-عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد در شما-به این معنی است که احتمال وجود آنها وجود دارد. تا بر بسیاری از چیزهای بدن شما تأثیر بگذارد.

آنها می توانند به پیشگیری از واکسیناسیون منجر شوند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد. ماروین سینگ ، پزشک متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده کتاب بعدی ، می گوید: “مکمل های غذایی می توانند باعث ایجاد عدم تعادل باکتریایی در میکروبیوم روده شوند که بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد.” سلامت خود را ذخیره کنیدبه

دکتر می گوید: “این دسرها با تغییر میکروبیوم روده می توانند تهدید کننده زندگی و عدم تحمل گلوکز باشند.” سینگ پس چرا اینطور است؟ “اگر سیستم ایمنی بدن ما تنظیم نشده باشد ، سیستم ایمنی ما قوی نخواهد بود – و بیشتر سیستم ایمنی ما در روده است.”

به عنوان مثال: طبق یک مقاله در مه 2015 در تحقیقات ، مصرف دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. میکروب های رودهبه دانشمندان آب موش را با چندین دوز ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام تکمیل کرده اند. پس از 11 هفته ، موش هایی که از آب شیرین شده مصنوعی استفاده می کردند ، عدم تحمل گلوکز کمتری را در مقایسه با کسانی که فقط آب یا آب تقویت شده با ساکاروز یا گلوکز مصرف می کردند ، نشان دادند.

اگرچه دقیقاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها ممکن است با گیرنده های بدن تداخل داشته باشند و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این می تواند طعم دسرها را به جای کاهش آنها افزایش دهد.

برای درک کامل تأثیر مصرف شیرین کننده های مصنوعی بر روده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما این مطالعه روی موش ها به ما روشن و زودرس می دهد.

آنها می توانند اضطراب ایجاد کرده یا علائم افسردگی را ایجاد کنند

مطالعات دیگر موش ها بر روی شیرین کننده های مصنوعی نشان داده است که می توانند برای التهاب روده مضر باشند ، به ویژه در افرادی که از بیماری های روده رنج می برند ، مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز ، اینا لوکیانوفسکی ، PharmD ، متخصص روده و نویسنده اصلاح کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، نظرسنجی مه 2018 a بیماریهای التهابی روده لوکینوفسکی گفت: طعم شیرین سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) باعث تشدید التهاب روده در موش هایی شده است که بیماری های مرتبط با کرون را حمل می کنند. “به طور خاص ، شیرین کننده های مصنوعی مقدار آن را افزایش داده اند پروتئوباکتری ها– ویروس های مربوط به سالمونلا ، E. coli، برای شما هم همینطور Legionellae– در موشهایی که مستعد بیماری کرون و بیماریهای مرتبط با آن هستند. ”

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتریایی در روده شوند ، ممکن است در افرادی که مبتلا به IBD ، IBS یا هر نوع دیس بیوز روده یا مشکلات گوارشی هستند ، علائم ایجاد کند یا ایجاد کند.

دکتر سینگ می گوید: “هنگامی که تغییراتی در سیستم ایمنی ایجاد می شود ، ممکن است التهاب بیشتری داشته باشید. موارد زیادی وجود دارد که می تواند علائم IBD را ایجاد یا افزایش دهد ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل قطعاً خطرناک است.”

مرد یک چوب پروتئینی می خورد

چگونه می توان استفاده از هوش مصنوعی را کاهش داد

اگر بر سلامت روده ، ایمنی بدن یا مشکلات گوارشی خود تمرکز دارید ، ممکن است بخواهید استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را کاهش دهید. وانگ گفت: از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی معمولاً در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب بسته بندی مواد غذایی است. او گفت: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، را برای منابع پنهان دسر بررسی کنید.”

دکتر الکل می گوید مراقب الکل و شکر – نوعی جایگزین قند – باشید که می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند گاز ، گرفتگی معده و التهاب شود. سینگ تفاوت اصلی بین الکل و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل قندی حاوی کالری بیشتری است ، اگرچه کالری آنها کمتر از قند رومیزی است و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً شیرین تر هستند.

وونگ توصیه می کند این شیرین کننده های مصنوعی و نوشیدنی های شیرین را کنار بگذارید و معاوضه های کوچک سالم را روی زمین امتحان کنید.

برای جلوگیری از مصرف شیرینی های مصنوعی

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

انتخاب هایی را برای امتحان ایجاد کنید

  • عسل
  • شربت افرا
  • دوره کار آموزی
  • آگاو
  • دیابت ، در حد اعتدال
عسل از قاشق داخل لیوان می چکد

همچنین می توانید جایگزین غذاهای سالم تری که معمولاً با دسر می خورید پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک نوشیدنی معمولی غذا هستید ، یک سلتزر شیرین در نظر بگیرید. و اگر مشتاق پخت هستید ، آنها را به جای غذاهای آماده شده در خانه درست کنید و از شربت افرا یا عسل به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانوفسکی گفت استویا ، که جایگزین طبیعی قند است ، می تواند یک شیرین کننده و مست کننده کامل باشد زیرا مشکلات زیادی ایجاد نمی کند. با این حال ، برخی نگرانی ها وجود دارد که استویا ممکن است باعث اختلال در غدد درون ریز شود. به گفته دکتر سینگ ، تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته ها مورد نیاز است.

بردن

وی گفت: “در حالی که ما منتظر تحقیقات بیشتر برای تعیین اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از دسرهای سنتی بیشتری مانند پودر قند ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” وونگ. “آنها صدها سال مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که آنها بی خطر هستند.”

تعادل نام بازی در مورد انواع شیرینی ها است: “اکثر تحقیقات روی شیرین کننده های مصنوعی توصیه می کنند که استفاده منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) از شیرین کننده های مصنوعی منجر به این تغییرات در روده شود.” وونگ توضیح داد. بنابراین خوردن موقت شیرینی – قطع زمان برای بسیاری از افراد سالم خطرناک است. “



Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *