استفاده از L-theanine برای خواب ، اضطراب و سلامت روان


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش اضطراب و اینکه چرا باید بخشی از برنامه کاهش استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر به طور مرتب استرس را تجربه می کنید ، احتمالاً تمام استراتژی های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. برای کسی آماده شوید که ممکن است او را امتحان نکرده باشید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. اسیدهای آمینه به دلیل توانایی خود در آرامش و آرامش به مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

در اینجا مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز و اطلاعاتی که باید در مورد ایمنی و تزریق آن بدانید ، آورده شده است.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه است که دارای طبیعت جالب و خواص مفید است. در برگهای چای سبز و سیاه و انواع دیگر قارچ یافت می شود. اما این احتمال وجود دارد که شما به اندازه این اسید آمینه در رژیم غذایی طبیعی خود دریافت نکنید. به همین دلیل است که در مکمل ها در اکثر اشکال نیز یافت می شود. L-theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر عملکرد مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در صورت بروز عوامل استرس زا ، سرعت پخش کننده های مغز مانند GABA ممکن است کاهش یابد. L-theanine برای بهبود سطح آنها به سطح سالم عمل می کند. علاوه بر این ، تئانین می تواند سایر محرک های “لذت” مانند دوپامین و سروتونین را تقویت کند.

از طرف دیگر ، L-theanine سطوح انتقال دهنده های عصبی را کاهش می دهد که می تواند احساس اضطراب را افزایش دهد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند تولید گلوتامات ، یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با اختلالات مربوط به سن را که می تواند واکنش های استرس جسمی را تحریک کند ، مهار کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را تقویت می کند. بهبود عملکرد آلفا در مغز می تواند منجر به افزایش تمرکز و آرامش شود.

فواید ال تیانین

تئانین این جاذبه را به دلیل تأثیر آن در بهبود محیط زیست در نظر می گیرد. البته ، مزایای L-theanine پس از آرام شدن از بین می رود.

خواب را بهبود بخشد

محققان معتقدند که تئانین دارای اثر آرامبخش (یا سرکوب اضطراب) است و باعث خواب آلودگی می شود. برای داشتن یک خواب راحت ، بدن باید آرام شود. برخلاف داروهای خواب سنتی که دارای اثرات ضد افسردگی نیز هستند ، L-theanine کیفیت خواب م effectiveثر را افزایش می دهد بدون اینکه به عنوان آرام بخش عمل کند.

در واقع ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین باعث بهبود خواب می شود.

مطالعات مختلف اثرات دانان بر سلامت روان را ارزیابی کرده اند. از آنجا که بی خوابی ممکن است نتیجه استرس ثانویه باشد ، یکی از محققان تأثیر ال تیانین بر کیفیت خواب را بررسی کرد. شرکت کنندگان شاهد کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تأخیر و اضطراب پس از چهار هفته مصرف مکمل بودند.

افزایش مهارت درک مطلب

یک زن روی کار متمرکز است

ما اغلب کلمات “روشنگری” و “آرامش” را که در یک جمله استفاده شده است نمی شنویم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد در نیازهای طبیعت احساس آرامش و تمرکز کنید.

Studyaya از مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، توجه ، عملکرد و زمان پاسخ را بهبود بخشیدند.

یک مطالعه دیگر به طور دقیق اثرات L-theanine را با کافئین ترکیب کرد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان کمک می کند تا در طول عملکرد شناختی دشوار و بهبود هماهنگی ، تمرکز بیشتری داشته باشند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین بهبود هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

مطالعات متعددی بر روی L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در اضطراب مورد بررسی قرار داده است. مهمتر از همه ، داده های تحقیق همچنان آثار مثبت تیانین را بر افراد مبتلا به اضطراب نشان می دهد.

در واقع ، مطالعات اخیر نشان داده است که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine باعث کاهش قابل توجهی در اضطراب می شود. یک بررسی اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افرادی که دچار افسردگی هستند کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به بهبود خواب راحت کمک کند که البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف سایر مسکن های استرس ، L-theanine می تواند بدون خواب استراحت کند.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine می تواند برای افرادی که اغلب شرایط استرس زا را تجربه می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تئانین می تواند به شما در موارد زیر کمک کند:

  • با کیفیت خوب بخوابید
  • به خواب رفتن
  • هوشیاری یا اختلال حافظه
  • خواندن یا حفظ اطلاعات
  • به گوش باش

عوارض جانبی ال تیانین

طبق ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به طور کلی به عنوان ایمن (GRAS) طبقه بندی می کند. به همین ترتیب ، چای حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه برای نوشیدن بی خطر است. علاوه بر این ، چای دارای فواید زیادی برای سلامتی است ، بنابراین همیشه به کار شما اضافه می شود.

قبل از اینکه یک قابلمه چای دم کنید ، به یاد داشته باشید که یک فنجان حدود 20 میلی گرم ال تیانین دارد. با این حال ، اکثر مطالعات دوز بالینی 200 میلی گرم را نشان می دهند. به همین دلیل ، توصیه می شود مقدار تئانین را برای حداکثر اثر افزایش دهید.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که دوز بالینی موثری دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200mg l-theanine و همچنین adaptogen ashwagandha است که به کنترل هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. و اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش دهید و هوس های خود را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم l-theanine برای افزایش آرامش است ، امتحان کنید.

آخرین فکر

L-theanine یک اسید آمینه با نام قوی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. برخلاف داروهای تجویزی ، تئانین می تواند بدون ایجاد خواب آلودگی ، استرس را تسکین دهد. مطالعات متعدد تأثیر تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید کرده است. بنابراین ، کارشناسان آن را راهی مطمئن و م toثر برای مقابله با استرس می دانند. از آنجا که نتیجه به مقدار بیشتری از L-theanine نیاز دارد ، مکمل راهی است که باید پیش بروید.

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *