انواع رژیم های کاهش وزن


بهترین درمان برای چاقی و درمان اضافه وزن که شامل اصلاح رژیم غذایی ، بدنسازی و رفتار درمانی به طور همزمان است. به طور کلی در درمان چاقی عواملی وجود دارد که برای دستیابی به کاهش وزن و سلامتی و همچنین حفظ وزن کاهش یافته باید مورد توجه قرار گیرد. هدف اول این است که 5 تا 7 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. به طور کلی برنامه های غذایی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • مصرف کم انرژی (1500-1200 کیلو کالری در روز)
  • رژیم بسیار کم انرژی (کمتر از 800 کیلو کالری در روز)
  • غذاهایی که حاوی غذا هستند
  • خوردن ترکیبی از درشت مغذی های مختلف

انرژی خوردن: رایج ترین نوع رژیم غذایی کاهش وزن است. آنها همیشه با 1000-500 کیلو کالری انرژی بد در روز و به طور منظم 1800-800 کیلو کالری (55٪ کربوهیدرات ، 30٪ چربی و 15٪ پروتئین) طراحی شده اند. این برنامه های رژیم غذایی همیشه با کاهش 400 تا 500 گرم در هفته همراه است. از نظر تغذیه ای ، رژیم غذایی سالم باید بتواند نیاز بدن به ریزمغذی هایی مانند ویتامین ها و مواد معدنی را برآورده کند ، علاوه بر این که ریز مغذی هایی مانند پروتئین ، کربوهیدرات و اسیدهای چرب را نیز تامین می کند.

غذاهای کم انرژی: این وعده ها کمتر از 800 کیلوکالری در روز انرژی دارند. به طور معمول ، این غذاها حاوی 100-70 پروتئین ، 80 گرم کربوهیدرات و 15 گرم چربی در روز هستند. توجه به این نکته بسیار مهم است که این گروه از وعده های غذایی باید تحت نظارت دقیق متخصصان تغذیه انجام شود و به مدت 3 تا 6 ماه یا 12 تا 16 هفته تنظیم شود.

غذاهایی که انرژی بسیار کم را با غذاهای هم کالری ترکیب می کنند: این یک فست فود سریع است[1] همچنین یک روز بین رژیم غذایی بسیار کم کالری (25 درصد از انرژی تخمینی فرد ، معمولاً کمتر از 800 کیلو کالری در روز) و رژیم ایزو کالری (معادل انرژی تخمینی انسان) نامیده می شود. این روش با استقامت بیشتر ، حفظ توده عضلانی و کاهش خطر کاهش وزن در مقایسه با رژیم های پر انرژی در برخی از بیماران همراه است.

غذاهای حاوی غذا: یکی دیگر از راه های کنترل اندازه وعده غذایی ، تهیه غذاهای فرآوری شده به جای غذای اصلی است. این روش می تواند در کاهش وزن چه در کاهش وزن و چه در سطح تثبیت بسیار مثر باشد ، زیرا تعداد کالری ها و مواد موجود را به طور دقیق کنترل می کند.

غذا خوردن با ترکیبات مختلف درشت مغذی ها: این غذاها همیشه حاوی 1000-500 کیلو کالری انرژی بد در روز هستند. این غذاها شامل چربی کم ، پروتئین کم ، پروتئین زیاد ، غذاهای با شاخص گلیسمی بالا است. از بین تمام رژیم های این گروه ، “رژیم های کم کربوهیدرات با شاخص گلایسمیک پایین و افزایش مصرف پروتئین” تأثیر قابل توجهی بر کاهش وزن داشته است. طرفداران رژیم کم کربوهیدرات می گویند یکی از دلایل افزایش چاقی استفاده از غذاهای کم چرب و پر کربوهیدرات است که به نوع کربوهیدرات مورد استفاده بستگی دارد.

قابل ذکر است که هیچ یک از روش های فوق بهتر از روش های دیگر نیست. در طراحی غذا ، نیازها و اولویت های او باید در نظر گرفته شود.

  • چاقی: هرچه چاق تر باشید و مشکلات بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید ، انرژی شما محدود کننده تر خواهد بود.
  • علائم بالینی کاهش وزن (مانند تنگی نفس و بیماری های تنفسی)
  • به طور منظم سعی کنید از قبل وزن کم کنید
  • وضعیت فعلی تغذیه
  • وضعیت روحی جسمی: ​​وجود اختلال خوردن باید در فرد ارزیابی شود.

[1]

روزه گرفتن روزه

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *