اگر این علائم را تجربه کردید، ممکن است آب کافی ننوشیده باشید


اگر این علائم را تجربه کردید، ممکن است آب کافی ننوشیده باشید

نوشیدن ۱.۵-۲ لیتر آب در روز در روزهای گرم تابستان توصیه می شود. در این مقاله، علائم کم‌آبی بدن را که ممکن است نشان‌دهنده عدم مصرف مایعات کافی باشد، پوشش می‌دهیم.


به گزارش ایلانا، نوشیدن روزانه ۱.۵-۲ لیتر آب در روزهای گرم تابستان توصیه می شود. البته برای نوشیدن آب نباید منتظر تشنگی باشید، زیرا این وضعیت نشان دهنده کم شدن آب بدن است. همچنین کم آبی تنها به تشنگی مربوط نمی شود، بسیاری از مشکلات دیگر ناشی از دریافت ناکافی آب و مایعات است.


در ادامه این مقاله به علائم کم آبی که نشانه های عدم نوشیدن مایعات کافی است می پردازیم. این علائم عبارتند از:


سردرد


سردرد یکی از شایع ترین عوارض کم آبی بدن است. در چنین شرایطی بدن نمی تواند صاف شود سروتونین آن را در حالت عادی نگه دارید و سپس سردرد خواهید گرفت. همچنین عروق خونی در مغز برای عملکرد مطلوب به آب نیاز دارند. خستگی نیز به دلیل کمبود آب در بدن ایجاد می شود و اگر به طور ناگهانی رخ داد باید به نوشیدن آب توجه کرد.


انقباضات عضلانی


عضلات و مفاصل بدن برای عملکرد صحیح به مایعات کافی نیاز دارند. هنگامی که مقدار آب در بدن کاهش می یابد، جریان خون کند می شود و بر خون رسانی به اندام های حیاتی متمرکز می شود. سفتی عضلانی در روزهای گرم یا زمانی که زیاد عرق می‌کنید می‌تواند به این وضعیت کمک کند.


پوست خشک


پوست برای سالم ماندن و شادابی به آب زیادی نیاز داریم. پوست یک عضو زنده است و نیازهای خود را از طریق جریان خون دریافت می کند، اما بسیاری از افراد فقط زمانی از مرطوب کننده استفاده می کنند که پوست خشک است.


مشکلات دستگاه ادراری


هیدراته نگه داشتن بدن برای عملکرد بهینه سیستم گوارش و کلیه ضروری است. مهم ترین پیامد کم آبی، یبوست است که به تدریج مزمن و آزاردهنده می شود. زمانی که میزان آب بدن کاهش یابد، رشد و تکثیر باکتری های بیماری زا در دستگاه ادراری افزایش یافته و باعث عفونت ادراری می شود که با درد و سوزش در هنگام ادرار همراه است. ادرار تیره نشانه کم آبی بدن است.


یک احساس سوزن سوزن شدن


لرزهای ناگهانی یا مداوم تنها دلیل تب نیستند و گاهی اوقات می توانند نشان دهنده مصرف ناکافی مایعات باشند. همانطور که قبلا ذکر شد، در طول کم آبی، جریان خون به اندام های حیاتی محدود می شود، که گاهی اوقات می تواند منجر به سفتی عضلات و همچنین احساس سوزن سوزن شدن شود.


بوی بد دهان


برای مرطوب نگه داشتن دهان به مقدار کافی آب نیاز است، در غیر این صورت تولید بزاق کاهش می یابد. با این حال، بزاق ضد باکتری است و اگر به مقدار کافی ترشح نشود، می تواند باعث فعالیت باکتری و ایجاد بوی بد دهان شود.


هوس خوردن شیرینی جات


اگر به اندازه کافی آب ننوشید، ذخایر گلیکوژن خون شما تخلیه می شود. این امر به ویژه بعد از ورزش و در روزهای گرم بسیار مهم است. گلیکوژن به عنوان سوخت بدن عمل می کند و زمانی که سطح آن کم باشد، میل به غذاهای شیرین افزایش می یابد. در چنین شرایطی بهتر است میوه و ماست را همراه با نوشیدن آب زیاد مصرف کنید.


منبع: سلامت نیوز


انتهای پیام/