اگر سعی می کنید کافئین را متوقف کنید ، 8 روش ایمن برای قهوه


تنظیم این فنجان قهوه می تواند مشکل باشد. چه طعم غنی ، طعم دار ، انرژی ، یا عادت نوشیدن ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات ، بهتر است روابط خود را با آنچه دوست دارید قطع کنید – و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید متوجه شده باشید که کافئین شما را شب ها بیدار نگه می دارد ، بعد از آن احساس بهتری دارید ، یا شرایط پزشکی دارید که شما را مجبور می کند قهوه را محدود کنید. اگر در فنجان معمولی (یا دو) خود تجدید نظر می کنید ، یافتن قهوه جایگزین می تواند به سهولت انتقال کمک کند.

برای یافتن ته قهوه مناسب که هنوز هم انرژی ، طعم یا فرهنگ مورد نظر شما را تامین می کند ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

قهوه خوب و بد

فواید قهوه

یکی از مزایای بزرگ نوشیدن قهوه ، کاهش سریع انرژی است. این به لطف یک محرک معروف به کافئین است.

بسته به مطالعه ، کافئین می تواند به شما کمک کند تا بهتر فکر کنید و خلق و خوی هوشیاری خود را در 37.5 تا میلی گرم (MG) در روز افزایش دهید. Cupaya یک فنجان قهوه سیاه تقریباً 96 میلی گرم کافئین با هر ارزش از وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ارائه می دهد.

بر اساس مطالعات انجام شده ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین (قهوه ای) و فنیل آلانین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان از عوامل رادیکال به عنوان عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی یاد می کنند. بدن شما می تواند افراط گرایی را از طریق استرس ، برخی از داروها ، دود سیگار و آلودگی هوا ، از طریق هر گونه بررسی تجمع دهد.

اما برای تمام قهوه های خوبی که می توانم انجام دهم ، معایب زیادی با نوشیدن زیاد نوشیدنی وجود دارد.

اثرات قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک گفت: “کافئین می تواند اضطراب را افزایش دهد ، باعث افسردگی شود و کیفیت و میزان خواب را کاهش دهد.” او گفت که بسیاری از مردم همچنین دریافته اند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند GI ، تهوع و استفراغ می شود. قهوه می تواند باعث التهاب برای برخی شود.

فواید ترک قهوه

از آنجا که کافئین تشویق کننده است ، می توانید وابستگی خود را به قهوه افزایش دهید. اگر هر روز برای افزایش سطح انرژی خود به قهوه اعتماد می کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید که نمی توانید آن را برطرف کنید. سیمون می گوید: این را به عنوان نشانه ای مبنی بر این که ممکن است زمان قطع روابط فرا رسیده باشد (یا حداقل ، در مورد اعتماد به نفس خود تجدید نظر کنید).

مراقب عوارض جانبی زیر قهوه باشید:

  • آپنه خواب
  • پریشان
  • رفت و آمد مکرر به توالت
  • ضربان قلب
  • لرزش ماهیچه
  • مشکلات GI
  • دلخوری

اگر هریک از این موارد شما را آزار می دهد ، عادت قهوه را دوباره مرور کنید.

در صورت بارداری می توانید قهوه را ترک کرده یا جایگزینی برای قهوه بیابید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار میزان مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز کاهش دهند. با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید چه چیزی برای شما مناسب است.

چگونه کافئین درست کنید یا خودتان را ساده کنید

اگر آماده دم کردن قهوه هستید ، با شمارش میزان مصرف روزانه قهوه خود شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی باید کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر اولین صبح مقدار زیادی قهوه می نوشید ، سعی کنید به نوشیدنی کوچکتر تغییر دهید. یا نوشیدنی بزرگ بعدی را برای یک روز در کافی شاپ سفارش دهید. اگر معمولاً آبجو سرد می نوشید ، که بیشتر از یک فنجان قهوه کافئین دارد ، سعی کنید برای شروع با یخ بیشتری سفارش دهید. به آرامی برش دهید تا بدن شما بتواند از آن برای کاهش مصرف کافئین بدون رنج زیاد استفاده کند ، کلینیک مایو توصیه می کند.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و حالت تهوع ممکن است رخ دهد ، بنابراین به آمادگی آن کمک می کند. “نصیحت [the side effects] سارا شلیچتر ، MPH ، RDN از Bucket List Tummy و صاحب Nutrition For Running ، با نوشیدن آب کافی و هدف جذب چیزهای غنی از انرژی ، مانند ورزش و زمان در روز ، گفت.

گنجاندن قهوه جایگزین (مانند موارد زیر) در برنامه روزانه شما یک راه عالی برای ترک عادت شما است.

7 راه سالم برای امتحان قهوه

1. چای ماتچا

لاته مات

اگر به عادت نوشیدن اولین نوشیدنی صبح علاقه دارید ، ماچا را امتحان کنید. سیمون گفت: این یک نوع چای سبز با رایحه آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. می توانید پودر را با آب داغ برای چای شیرین آسیاب شده مخلوط کنید ، یا شیر یا جایگزین های شیر را برای ایجاد یک لاته قوی اضافه کنید.

علاوه بر این ، میزان دریافتی از ماتچا باعث می شود بدون تکان هایی که اغلب از قهوه با آن روبرو می شوید ، هوشیار باشید. سیمون می گوید: “Matcha حاوی یک آمینو اسید به نام L-theanine است که به شما ثبات و قدرت می بخشد و زمین نمی خورد.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا خواهید کرد.)

او می گوید مراقب باشید که ماتچا حاوی کافئین باشد ، اگرچه مقدار آن کمتر از چیزی است که در قهوه دریافت می کنید.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

افزودن یا حذف میوه ها و سبزیجات تازه به صورت آبدار یا نرم یک راه عالی برای دریافت مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی در یک وعده است. ربکا والدز ، MS ، RDN می گوید: میوه های تازه ، مانند میوه ها ، موز و پرتقال ، و سبزیجات برگ دار ، مانند کلم و اسفناج ، سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن شما کمک می کند غذا را به چربی تبدیل کند که به نام انرژی نیز شناخته می شود. حاوی گلوکز است که منبع مغز شما است. ”

اگر آبمیوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیب طعم های مختلف بازی کنید تا به آنچه می خواهید برسید. (ما از این اسموتی ویتامین C یا اسموتی نارگیل آبرسان پوست خوشم می آید.)

3. قهوه با کاسنی

اگر نمی توانید از طعم قهوه جدا شوید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی از ریشه کاسنی تهیه شده است ، ظاهر ، طعم ، بوی قهوه را می دهد ، اما بدون کافئین و اسیدی که دانه های قهوه به لیوان می آورد.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که می تواند به بهبود سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد: یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل قند خون در موش های دیابتی پس از 2 هفته کمک می کند. سیمون گفت ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می توانید قهوه کاسنی را در برخی از کافی شاپ ها پیدا کنید ، یا می توانید یک بسته بادام زمینی بخرید و آن را در خانه بپزید. قهوه کاسنی با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، که باعث می شود مصرف کافئین را به نصف کاهش دهید. اما اگر به طور کلی قهوه معمولی نیکس را دوست دارید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون گفت ، زنان باردار یا شیرده باید به طور کلی از کاسنی اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب روی قاشق

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Fit Healthy Momma ، می گوید: “اینجا کمی بیشتر است ، اما با من صبور باشید.” بر اساس یک بررسی در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با جذب شکر از سیب تولید می شود که ترکیبی به نام استیک اسید تولید می کند.

اسید استیک با تولید بسیاری از مزایای مرتبط با ACV مورد ستایش قرار گرفته است. D’Angelo می گوید: “با کمک به تنظیم سطح قند خون ، حفظ قدرت و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.”

ACV می تواند یک دندان درد روی دندان ها باشد ، بنابراین مستقیماً آن را نخورید. از طرف دیگر ، کلینیک کلیولند توصیه می کند که مقدار کمی (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) را در آب گرم رقیق کنید.

5. چای چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه گرفته است. از ترکیب چای سیاه با ادویه جات ترشی جات و ادویه هایی مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سیمون گفت: “در حالی که هنوز یک نوشیدنی کافئین دار است ، اکثر انواع مشروبات الکلی نسبت به قهوه صبح کافئین کمتری دارند.” “در یک فنجان متوسط ​​شما حدود 25 میلی گرم کافئین وجود دارد ، در مقایسه با یک فنجان قهوه ، که می تواند تا 75 میلی گرم برسد.” این باعث می شود که چای یک گزینه عالی برای کاهش مصرف روزانه کافئین شما باشد ، در حالی که هنوز برخی از مزایای افزایش انرژی را به دست می آورید.

آن را با آب گرم و یک اسپری شیرین (اختیاری) آماده کنید ، یا یک لاته کثیف را امتحان کنید.

6. آب داغ و لیمو

زنی که آب لیمو درست می کند

سیمون می گوید: “اگرچه ممکن است این نوشیدنی کافئینی را که از صبح جو دریافت می کنید به شما ندهد ، اما آب گرم با لیمو به یک نوشیدنی محبوب برای شروع روز تعطیل تبدیل شده است.”

فقط فشردن چند پرتقال کمی آب تند داغ می دهد و به شما کمک می کند تا بعد از یک خواب طولانی بدن خود را آب بدن کنید. سیمون گفت ، علاوه بر این ، لیمو منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C است.

شما همچنین می توانید سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او می گوید: “برای قهوه صبحانه احساس آرامش بخش خوبی است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی معروف است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “آب میوه معطر به من این امکان را می دهد که در بیشتر هفته قدرت متوسط ​​خود را افزایش دهم.”

او می گوید که کامبوچا حاوی ویتامین B است که برای آزادسازی انرژی بدن ضروری هستند. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه در Wellness Verge ، می گوید: همچنین منبع مهمی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (مواد مغذی که سلامت مورد نیاز برای عملکرد طبیعی روده را افزایش می دهند) است. او گفت که این مواد مغذی می توانند به هضم غذا و تامین انرژی مورد نیاز بدون خطری که به طور معمول از کافئین دریافت می کنید ، کمک کنند.

هنگام خرید کومبوچا ، میتری توصیه می کند کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده انتخاب کنید. یا ، سعی کنید خود را بسازید.

8. کاری

مکمل های انرژی زا

اگر بدنبال افزایش انرژی خود هستید که معمولاً از کافئین موجود در قهوه دریافت می کنید ، می توانید برخی از ویتامین ها و مکمل ها را برای انرژی امتحان کنید. UUM انرژی Uber به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال طراحی شده است. این شامل ترکیبی از پنج سازگار مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای افزایش انرژی کمک می کند. (به طور جدی ، آن را با دوزهای بالینی موثر از گیاهان قوی پر کرده اید!) مواد تشکیل دهنده قوی شامل eleuthero ، که باعث کاهش خستگی جسمی و روحی می شود ، و L-tyrosine ، یک اسید آمینه است که می تواند با کمک به کاهش اثرات منفی استرس و خستگی کمک کند. سطوح انتقال دهنده های عصبی به دلیل استرس آسیب دیده است.

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *