با خطرات گیاهخواری آشنا شوید


امروزه بسیاری از مردم برای محافظت از خود در برابر بیماری های مختلف و چاقی غذاهای متنوعی مصرف می کنند که یکی از آنها گیاه خواری است. اما رژیم گیاهخواری و کمبود پروتئین نیز می تواند مضر باشد. زیرا بدن به انواع مواد مغذی نیاز دارد. مواد تشکیل دهنده از انواع غذاها تهیه می شود. در این مقاله سعی داریم خطرات گیاهخواری را برجسته کنیم زیرا افرادی که این غذا را در دستور کار خود قرار می دهند نیز برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف به خطرات گیاه خواری عادت کرده اند.

با خطرات گیاه خواری بیشتر آشنا شوید

برای آگاهی از انواع بیماری هایی که ممکن است با گیاهخواری روبرو شوید ، توصیه می کنیم که با ما همراه باشید. تا دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

انواع مختلف غذاهای گیاهی

انواع مختلفی از رژیم های گیاهی وجود دارد که مهمترین آنها رژیم هایی است که ما آنها را بررسی خواهیم کرد. در رژیم غذایی استفاده از هر گونه گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ ممنوع است ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهخواری و آثار آن

در برخی از انواع رژیم های گیاهی ، استفاده از گوشت قرمز ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما ممکن است از تخم مرغ و محصولات مرتبط نیز استفاده شود.

اما در برخی از انواع این رژیم ، خوردن گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (قبلاً به غذاهای تخم مرغ عادت کرده اید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

در سایر غذاهای گیاهی ، ممکن است از گوشت و مرغ استفاده نشود ، اما استفاده از منابع مختلف آب و ماهی مجاز است.

از سوی دیگر ، گیاه خواری مرغ و مرغ مصرف می کند ، اما نمی توان از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کرد.

و در گونه های اخیر ، گیاهان مختلف بدون خوردن گوشت مصرف می شوند.

آثار گیاهخواری

آثار گیاهخواری

از جمله آثار مضر گیاهخواری به روشهای ذکر شده در بالا می توان به کمبود انواع ویتامین ها مانند B12 و کلسیم اشاره کرد. این اختلالات می تواند به بدن مصرف کنندگان این نوع غذاها آسیب برساند. بنابراین ، استفاده از این مواد می تواند برای چنین افرادی بسیار مفید باشد.

برای دریافت کلسیم کافی در بدن خود ، در صورت ممنوعیت استفاده از انواع محصولات لبنی ، می توانید از سبزیجات سبز استفاده کنید. ماست سویا ، شیر سویا ، که از محصولات گیاهی هستند ، می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشد.

آثار گیاهخواری

ویتامین هایی مانند B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی ضروری هستند. با توجه به اینکه این ویتامین فقط در محصولات حیوانی یافت می شود ، بنابراین استفاده از مکمل های مختلف برای درمان این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

توجه داشته باشید آنچه گفته شد تنها بخشی از عوارض جانبی گیاه خواری است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره شده است. و اگر علاقمند به شروع رژیم گیاه خواری هستید ، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و برای جلوگیری از خطرات گیاه خواری در رژیم های مختلف گیاهخواری شرکت کنید.

منبع: آرگا

برچسب ها:

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *