بهترین روش های چاقی ، کسب دانش و کیفیت علمی است


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.علاوه بر این ، برخی از افراد با وجود اضافه وزن ، تمایل به افزایش توده عضلانی دارند. طبیعی است که فرد بخواهد به طور داوطلبانه یا به دلیل کمبود وزن ، وزن خود را کاهش دهد. در اینجا چند نکته ساده و سالم برای افزایش سلامت کلی بدن آورده شده است.

چاقی سالم است

شاید ما هنوز معنی واقعی سنگین بودن را نمی دانیم. اضافه وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این ارزیابی بدین معناست که وزن بدن افراد برای مراقبت های بهداشتی بهتر کمتر است. البته مسائل زیادی در مورد این برند وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این مارک فقط قد و وزن را حمل می کند و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی افراد در واقع ناراحت هستند و این مقیاس ممکن است برای این افراد کمتر باشد ، اما این دلیل بیماری نیست.

دلایل مختلف برای کاهش وزن وجود دارد. دلایل پزشکی زیادی می تواند منجر به کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • رژیم غذایی: شامل ناراحتی است که یکی از شایع ترین بیماری های روانی است.
  • بیماریهای تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را بهبود می بخشد و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • صدمه کلیاک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن است که اکثر مبتلایان از آن بی اطلاع هستند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (معمولاً نوع 1) می تواند منجر به کاهش وزن شود.
  • سرطانسرطان سرطان معمولاً کالری زیادی می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.
  • بیماریها: سایر بیماریهای بدن می توانند منجر به کاهش وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ایدز.

بنابراین ، بسیار مهم است که بدانید چگونه کاهش وزن رخ می دهد و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

راههای افزایش وزن سالم

چاقی فواید زیادی برای او دارد

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های کاهش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری اضافی نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- مقدار زیادی غذای مقوی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی ضروری برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم غذایی چاق فقط مقدار زیادی کالری مصرف می کنند در حالی که رژیم غذایی آنها پروتئین کمی دارد ، در نهایت بدن آنها این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای مغذی شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- خوردن بیش از حد کربوهیدرات و چربی. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول وعده غذایی شما مصرف شوند. بسیاری از افراد دارای اضافه وزن و چاقی میزان کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاها فقط برای چاقی ایده خوبی نیست و خوب است که پروتئین ، چربی و کربوهیدرات را در هر رژیم غذایی برای داشتن رژیم غذایی سالم اضافه کنید.

رژیم غذایی پرکالری داشته باشید و از نان ، ادویه جات و چاشنی ها استفاده کنید. خوردن انواع غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما مشکلی وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و از پرخوری جلوگیری می کنند. برای غلبه بر این مشکل ، می توانید از ادویه جات ، سوپ ها و ادویه های ترش برای افزایش اشتها برای پرخوری استفاده کنید.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای قوی که به شما در افزایش وزن کمک می کنند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، گردو و….
  • میوه ها: کشمش ، نخل ، آلو و….
  • شیر پرچرب: شیر ، ماست چرب ، پنیر ، خامه و…
  • چربی ها و چربی ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای با سبزیجات و و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بیشتر این غذاها کالری بالایی دارند و معده شما را به سرعت پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن مجبور به خوردن بیشتر می شوید. مصرف سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از اقلام را فراموش نکنید.

وزن کم کنید و قدرت خود را افزایش دهید. وزنه برداری در اطمینان از تبدیل کالری اضافی دریافتی بدن به ماهیچه به جای چربی مهم و م effectiveثر است. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. همچنین انجام برخی از ورزش ها می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط به خاطر داشته باشید که تمام کالری دریافتی باید سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر در مورد سالم ماندن

ترکیب کالری با فعالیت بدنی شدید دو چیز مهم برای افزایش وزن است. برخی نکات برای افزایش وزن عبارتند از:

  • قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود معده پر از آب شود و فضای کافی برای جذب کالری بیشتر ندارد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که می خواهید قبل از خواب غذاها و میان وعده های بیشتری به رژیم خود اضافه کنید.
  • شیر خوردن. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر دریافت پروتئین ، می تواند کالری بیشتری را برای بدن تأمین کند.
  • از ظروف بزرگ برای غذا استفاده کنید. غذایی که در ظروف بزرگ قرار داده می شود تا بخورد و فردی که سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند احتمالاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه هنگام چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
چاقی

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *