خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از آلرژی غذایی مفید است؟ در این مقاله از دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، به طور مختصر به این س answerال پاسخ می دهیم و تأثیر یا تأثیر منفی گوشت بر سلامت انسان ، بر علل آن را بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن گوشت یا نخوردن گوشت را مورد بررسی قرار می دهیم. یک فرد مهم که باید از او مراقبت کنیم. به این معنا که گوشت شامل طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، طیور ، طیور و دیگر طیور و همچنین انواع ماهیان آبزی و کشاورزی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، گوشت خواری است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی عمل می کنند و برخی نیز بسیار شکاک و تردید دارند. دیگران به دلیل شنیدن داستانهای متناقض در مورد آن گیج شده و در ایده خوردن یا نخوردن گوشت گیر کرده اند.

پاسخ درست چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا واقعاً باید بفهمیم منظور ما از چه نوع گوشتی است؟

زیرا خواص غذایی مختلف گوشت ممکن است متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بیشتر مواد مغذی مشترک هستند. اما ویژگی هایی در آن وجود دارد که می تواند ارزش غذای آنها را تغییر دهد. و در برخی موارد ، باعث آسیب می شود و در برخی دیگر ، تأثیر مفیدی بر سلامت انسان دارد.

گوشت ؛ منابع پروتئین

قبل از هر چیز ، خوب است که مواد مغذی انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه از غذاها دارای خواص انسانی هستند یا هیچ ارزش غذایی ندارند. گوشت یک گوشت خوب و سرشار از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان ، که به معنی مقدار زیادی پروتئین در گوشت است ، توسط سلول ها بسیار مفید است. استفاده شده است. این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان ایفا می کنند. گابوبی بدون اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به درستی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان در خطر است ، علاوه بر این که پروتئین ها در سلول ها نقش دارند. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول پروتئین هستند. به این ترتیب ، ما دریافتیم که گوشت دارای پروتئین بالایی است. بسته به اندازه ، این گروه از غذاها همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت بهترین منبع ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سیستم عصبی ایفا می کنند. امروزه یکی از مشکلات عمده ای که ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی با آن روبرو هستند ، اضطراب و اختلالات روانی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هر نوع ماده مغذی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای گردش خون نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت به مقدار خوب و با کیفیت بالا آهن است. آهن به طور گسترده ای در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن منجر به کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بیشتر از منبع آهن جذب می شود و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت جسمی مثر است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که کودکان مبتلا به کمبود آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به اختلالات یادگیری می شود.
گوشت منبع اصلی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن بسیار م effectiveثر است و همچنین سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند.

ماهی

ماهی که یکی از مهمترین انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از مواد مغذی و مفید است ، علاوه بر خواص ذکر شده برای گوشت قرمز و طیور ، حاوی مقدار زیادی ید برای سلامتی و انسان است. به و پیشگیری از گواتر. بسیار م effectiveثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی چربی های امگا 3 است که تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی دارد.
خوردن گوشت ؛ چرا؟

با بررسی موارد بالا متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت ارزش قابل توجهی دارند. با این حال ، برخی افراد فکر نمی کنند که استفاده از آن قانونی است. گوشت قرمز و چربی یا پوست مرغ حاوی چربی های حیوانی هستند که باعث افزایش قند خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) می شوند. این س mustال باید در ذهن خوانندگان مجله ایجاد شده باشد ، آنها در برخی از سطور بالا توضیح داده اند که چربی موجود در گوشت حاوی برخی چربی های مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان مقوی است


توضیح دهید که گوشت قرمز و طیور حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو منبع غنی از چربی های غنی وجود دارد که برای سلامت عروق خونی مفید نیست و از سوی دیگر حاوی سایر چربی های کم چرب است که از بدن محافظت می کند. سیستم عروقی از آسیب.

لازم به ذکر است که برخی از چربی ها در بافت ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آنها را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از چربی های مفید گوشت و جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب در این و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی اختلالات و سایر عوارض جانبی این نوع چربی ، لازم است تمام چربی ها را از گوشت قرمز از جمله گوسفند یا گوشت گاو با دقت جدا کنید ، پوست مرغ ها را نخورید و سپس چربی را به قطعات مرغ تقسیم کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش فشار خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما برخی مطالعات نشان داده اند که این مورد صادق است.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دادن…

بقیه این مقاله (خوردن یا خوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه برنامه های روزانه در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روانی داشته باشد.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


پیشنهادات:

بررسی اثرات غذاهای شیرین

سیگار کشیدن خطرناک

اهمیت غذای سرد و یخ زده

6 راه برای دریافت امگا 3



Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *