رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه غذایی میوه


در زمانی که بازار انواع غذاها داغ است ، برخی به غذاهای به اصطلاح میوه ای روی می آورند. خوردن میوه برای کاهش وزن یکی از غذاهایی است که شهرت فریبنده ای دارد و قبل از هر چیز این ایده را به ارمغان می آورد که رژیم غذایی سالم ، سالم و مفید چیست! اما این نام فریبنده تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز در مورد رژیم میوه برای کاهش وزن

این غذا علاوه بر مزایای کاهش وزن ، ناسالم نیز هست. این غذا که بخشی از رژیم گیاهخواری است ، بیش از هر غذای دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها منجر به دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد خوردن میوه برای کاهش وزن شده است. برخی از افراد بر عدم دریافت کافی مواد مغذی در این رژیم تاکید می کنند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که رژیم غذایی پرچرب برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

این رژیم با طول زمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود زمان مورد نظر رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم با ما همراه باشید

برای رژیم کلیک کنید

رژیم میوه کامل برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه است که حاوی 50 تا 75 درصد از کالری روزانه شما است. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته میوه خوارانی هستند که تقریباً 90 درصد کالری را از میوه ها و فقط 10 درصد را از غذاهای دیگر و در روند کاهش راز معده و اجزای آن دریافت می کنند.

برای کاهش وزن از میوه ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید

خوردن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شما برای کاهش وزن محدودیتی ندارد و اگر گرسنه هستید می توانید در هر زمان میوه و سبزیجات بخورید ، اما مزایا معمولاً به سه دسته اصلی تقسیم می شوند. غذا و سایر غذاها

این غذا نه تنها راه موثری برای کاهش وزن است ، بلکه به عنوان پاک کننده بدن برای دفع سموم از بدن مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

در این رژیم غذایی ممنوع است

به طور معمول ، هفت نوع میوه در میوه برای کاهش وزن توصیه می شود که عبارتند از: میوه های اسیدی مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، کمبود میوه های اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های قندی مانند موز و نخل. و انگور و هندوانه ، روغن میوه مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، باغداران میوه مانند فلفل و خیار و کدو ، آجیل مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو و کدو تنبل.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها را ممنوع کرده و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند محصولات غلات). غذای فرآوری شده. اگر به سیستم غذایی نیاز دارید ، کلیک کنید.

انواع آماده سازی میوه خواری

انواع میوه های خوراکی

خوردن میوه برای کاهش وزن را می توان به رژیم های کاهش وزن محلی تقسیم کرد و علاوه بر این آنها را به چند دسته تقسیم کردند که این توزیع بستگی به نیاز به کاهش وزن دارد. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

مصرف میوه به مدت 3 روز

اگر به غذای کوتاه مدت و اضافی به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی می گویند برای کاهش سریع وزن باید به جای صبحانه میوه بخورید.

این نوع رژیم میوه ای برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این غذا به شرح زیر است
صبح زود: آب لیمو تازه با آب گرم. این کار کلیه ها را تمیز می کند و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد روده را بهبود می بخشد.

اگر هدف رژیم غذایی شما نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارشی شماست ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید از 5 روز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، هر زمان که گرسنه بودید ، اجازه داشتید میوه بخورید. اطمینان حاصل کنید که 8 تا 12 لیوان آب می نوشید.همچنین مجاز به استفاده از آب میوه طبیعی یا عطرهای تازه بدون مواد افزودنی هستید.

اسموتی ها طعم های متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف با یکدیگر و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم های جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این ، مخلوط میوه بسیار قوی است و می توانید از اسموتی به عنوان نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

برنامه 15 روزه میوه خواری

اگر می خواهید زمان خاصی را برای استفاده از این برنامه رژیم غذایی انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. شما می توانید از این برنامه رژیم غذایی در 15 روز استفاده کنید و از مزایای آن لذت ببرید. بدن و پوست شفاف و همچنین کاهش وزن متوسط ​​کافی است.

وعده های غذایی به مدت 40 روز

ناهار به مدت 40 روز

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، طبیعی است که 40 روز به خوردن این غذا ادامه دهید. خوردن غذاهای سالم در این رژیم مانند خوردن با کودکان درختان زیادی در شما کاشته شده است.

همچنین ، با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، میزان وزنی که از دست می دهید از 15 روز بیشتر می شود ، اما به خاطر داشته باشید که ادامه این رژیم برای مدت طولانی باید تحت نظارت پزشک باشد ، در غیر این صورت می توانید نتیجه بگیرید. برای سوء استفاده.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاهی انجام دهید. در چند روز اول ، این غذا بدن را تمیز می کند و شما را درخشان تر می کند و به شما احساس شادابی می بخشد.

بهترین فرایند بین 3 تا 7 روز است و طولانی شدن این رژیم به دلایلی که در بالا ذکر شد می تواند مضر و مخرب باشد.

فواید خوردن غذای میوه ای

میوه ها منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و عفونت های باکتریایی دارند.

میوه ها همچنین دارای قند بالایی هستند و می توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه ها به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و دندان ها مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند باعث فشار خون بالا و جلوگیری از چرخش شود. همانطور که می خوانید ، فواید زیادی برای غذا وجود دارد ، اما نباید اثرات آن را فراموش کرد. در ادامه این مقاله به معایب این برنامه رژیم غذایی اشاره خواهد شد.

آثار سوء تغذیه

آثار سوء تغذیه

این غذا اگرچه حاوی مقدار زیادی میوه و خواص تغذیه ای آنهاست ، اما به دلیل مصرف کم آن ، خطر سوءتغذیه وجود دارد زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن محدود شده و حتی از آنها جلوگیری کرده و بدن دچار آسیب های زیادی می شود. از کمبود

تحقیقات نشان داده است که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و می تواند تاثیر خوردن میوه برای کاهش وزن را کاهش دهد. به عنوان مثال ، این ماده غذایی دارای ویتامین D ، کلسیم و B12 کم است و استخوان ها را ضعیف می کند زیرا از چرای و ماهی جلوگیری می کند.

از سوی دیگر ، کمبود گوشت قرمز منجر به کمبود آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، جذب منابع آهن دشوار است ، در حالی که جذب آهن در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان آسان تر است.

یکی دیگر از موارد مهمی که با خوردن میوه های خاص به بدن داده نمی شود ، پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه ها بسیار محدود است و به نوعی از نظر فیزیکی مطابقت ندارد. نیاز به مواد مغذی

همچنین ، مصرف این غذا ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به آرامی ، به ویژه با قطع مصرف غذا ، افزایش وزن ایجاد می شود زیرا بسیاری از میوه ها قند بالایی دارند و مصرف زیاد آنها می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد دیابتی اصلا مناسب نیست و می تواند به سلامتی آنها آسیب برساند. این قند بالا همچنین می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث پوسیدگی دندان شود.

تاثیر خوردن میوه

تاثیر خوردن میوه

اگرچه خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی برای بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی ، مصرف هر نوع غذا و رژیم غذایی که مختص یک نوع غذا باشد ، قطعاً مضر است.

از آنجا که هیچ یک از این مواد مغذی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را ندارند و کمبود یکی از این منابع باعث ایجاد مشکلات و تضاد در سیستم ایمنی بدن می شود.

بدن ما به انواع مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً مثر نخواهد بود. اگر بر خوردن این غذا اصرار دارید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف ضروری خود باشد.

البته اگر تصمیم دارید فقط میوه به جای میان وعده بخورید ، این غذا ممکن است مفید باشد و عوارض جانبی ذکر شده در بالا را نداشته باشد ، اما مزایای این رژیم غذایی و عادات غذایی خوب از جمله شرایط شما هستند.

خلاصه

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم رایج و به طور بالقوه فریبنده است ، می تواند مضر و مضر باشد زیرا خوردن غذاهای ناخواسته محدود به خوردن میوه و مصرف چند ماده مغذی است. البته ناگفته نماند که این غذا دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما همچنین این نوع رژیم ها را لیست کرده ایم و آنها را می شناسیم. >> اینجا بخوانید <

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *