فست فود یا فست فود چیست و چگونه کار می کند؟


فرایندهای ناشتا مداوم

قبل از شروع رژیم غذایی سریع ، حتماً با متخصص تغذیه و متخصص تغذیه مشورت کنید.

هر روز ، غذا به شش تا هشت ساعت در روز محدود می شود. به عنوان مثال ، می توانید 8/16 روز را امتحان کنید: هشت ساعت ناشتا و 16 ساعت ناشتا.

یک گزینه دیگر ، که به روش 2: 5 معروف است ، شامل خوردن غذا پنج روز در هفته است. در دو روز آینده ، مصرف انرژی محدود به یک وعده غذایی 500-600 کالری است. برای مثال ، شما معمولاً هر روز از هفته غذا می خورید و فقط یک وعده غذایی در روز در روزهای دوشنبه و پنجشنبه می خورید.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غذا ، مانند 24 ، 36 ، 48 و 72 ساعت ناشتایی ، می تواند خطرناک باشد. مکمل بیش از حد بدون غذا بدن را تشویق می کند تا در پاسخ به گرسنگی چربی بیشتری ذخیره کند.

فواید بی پایان روزه داری

تحقیقات نشان می دهد که روزه داری منجر به افزایش چربی سوزی می شود.

در اینجا برخی از مزایای روزه داری کوتاه مدت که تاکنون تحقیقات نشان داده است ، آمده است:

فکر کردن و به یاد آوردن. مطالعات نشان داده است که روزه داری باعث افزایش حافظه در حیوانات و حافظه دهانی در بزرگسالان می شود.

سلامت قلب. روزه بی پایان فشار خون و ضربان قلب و سایر عملکردهای مرتبط با قلب را بهبود می بخشد.

فعالیت بدنی. پسرانی که به مدت 16 ساعت روزه گرفتند ، با حفظ توده عضلانی ، کاهش چربی را نشان دادند. موشهایی که در روزهای متناوب تغذیه می شدند عملکرد استقامتی بهتری از خود نشان دادند.

دیابت و چاقی: در مطالعات حیوانی ، روزه داری چاقی را کاهش داد و در 6 مطالعه کوتاه ، بزرگسالان با ناشتایی کوتاه مدت چاق شدند.

سلامت بافت: در حیوانات ، ناشتایی کوتاه مدت آسیب بافت را در حین عمل جراحی کاهش می دهد و نتایج را بهبود می بخشد.

آیا روزه گرفتن سریع ایمن است؟

برخی از افراد برای کنترل وزن خود و برخی دیگر برای درمان بیماریهای مزمن مانند سندرم روده تحریک پذیر ، کلسترول بالا یا آرتروز استفاده می کنند. اما روزه گرفتن برای همه مناسب نیست.

تاکید می شود که قبل از تلاش برای مدتی ناشتایی (یا هر غذای دیگر) ، ابتدا باید با متخصص تغذیه خود صحبت کنید. روزه داری ضعیف برای افراد زیر مناسب نیست:

کودکان و نوجوانان زیر 18 سال

زنان باردار یا شیرده

افراد مبتلا به دیابت یا مشکلات قند خون

کسانی که سابقه اختلالات خوردن دارند

به خاطر داشته باشید که روزه داری می تواند تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف بگذارد. در صورت داشتن اضطراب ، سردرد ، تهوع یا علائم دیگر پس از یک روزه داری کوتاه مدت ، با حامی رژیم خود صحبت کنید.

برای تهیه فست فود با ما تماس بگیرید

مژده رحمانیان ، متخصص تغذیه و رژیم غذایی و عضو انجمن تغذیه ایران

04133310081

www.neworlean.clm

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *