فواید فیبر برای سم زدایی ، اختلالات هورمونی و موارد دیگر


اکثر ما در مورد فیبر زیاد کار نمی کنیم. احتمالاً به این دلیل که ما بارها و بارها گفته ایم که فیبر محلول فواید زیادی دارد و این ماده مغذی مهمی در هر رژیم غذایی سالم است. حقیقت: دریافت فیبر کافی می تواند سطح قند خون را کنترل کند ، سطح کلسترول را کاهش داده و هضم را با هم حفظ کند. همچنین یکی از متخصصان تغذیه پیشرو برای حفظ وزن سالم توصیه شده است.

اما چه بسیار انجام ندهید دانش فیبر این است که نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد. به طور خاص ، فیبر محلول ضروری است اگر می خواهید از قدرت سم زدایی بدن خود پشتیبانی کنید.

سم زدایی چیست؟

سارا روون ، RDN ، CDN و یکی از بنیانگذاران بنیاد سلامت می گوید: سم زدایی فرآیندی است که بدن ما برای تبدیل سموم به بدن ما تبدیل می کند.

سم از دو منبع اصلی ناشی می شود. برخی از سموم مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد تولید شده توسط میکروبیوم ما ، در طول فعالیتهای روزانه ما مانند هضم و هضم غذا در بدن ایجاد می شوند. منبع دوم؟ روون گفت: “مسمومیت همچنین می تواند ناشی از چیزهایی باشد که می نوشیم ، می نوشیم یا استنشاق می کنیم ، مانند جیوه ، آلودگی ، مواد مخدر و الکل.” ممکن است هنگام استفاده از انواع خاصی از مواد شیمیایی ، خوردن غذاهای خاص و حتی زمانی که از داروهای خاصی استفاده می کنیم ، با سمومی روبرو شویم که بدن تشخیص می دهد باید آنها را دفع کند.

قبل از وحشت ، خبر خوب این است که بدن ما در تمام طول روز خود را نابود می کند. به گفته روون ، بدن انسان منابع زیادی برای از بین بردن مواد موجود در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست دارد. به طور خاص ، کبد و کلیه ها دارای اضافه وزن هستند. کبد سموم را به داخل صفرا ترشح می کند و سپس از طریق مدفوع دفع می شود. کلیه ها نیز کار مشابهی انجام می دهند و به تصفیه سموم خارج شده از ادرار کمک می کنند.

اگر نمی دانید فیبر محلول از کجا وارد می شود – ما به آنجا می رسیم. بهترین راه برای حمایت از توانایی بدن شما در از بین بردن چیزها رژیم و شیوه زندگی است. ارین کنی ، متخصص تغذیه و بنیانگذار Nutrition Rewired می گوید ، اما این امر به روزهای طولانی و نظافتی نیاز ندارد که می توانید تبلیغات آنلاین را مشاهده کنید. “برای مسمومیت نیازی به خوردن غذای محدود ، آبمیوه تمیز یا مواد گران قیمت ندارید. سم زدایی یک روند معمول ، آهسته و ملایم است که می تواند با رژیم غذایی سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، ورزش و کاهش ظاهر سموم پشتیبانی شود. “به نظر می رسد ، جزء اصلی رژیم غذایی سالم برای حمایت از سیستم ایمنی بدن شما ، فیبر محلول است.

محلول در مقابل فیبر نامحلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر غیر محلول. تفاوت اصلی این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر نامحلول چیست؟

فیبر نامحلول نمی کند در آب حل شود روون گفت: “فیبر نامحلول با جذب آب در دستگاه گوارش ، افزایش انرژی و تسریع در گذر زمان در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند.”

فیبر محلول چیست؟

فیبر ذوب کنید انجام دادن در آب حل شود روون می گوید: “هنگام هضم ، یک قوام ژل مانند ایجاد می کند که هضم را کند کرده و سایر مواد مغذی را جذب می کند.” فیبر مذاب فعال ترین است. این ماده مغذی خوبی در روده تغذیه می کند ، کلسترول را با مسدود کردن کلسترول غذا کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کاهش می دهد ، که به حفظ تعادل قند خون کمک می کند.

زن و شوهر شام می پزند

فواید فیبر محلول

در واقع روشهای زیادی برای هضم فیبر در سم زدایی وجود دارد و به ما کمک می کند تا سموم را دفع کنیم.

از سلامت روده حمایت می کند

اول ، فیبر محلول به دلیل تغذیه باکتری های سالم در روده ، برای میکروبیوم سالم مفید است. به گفته روون ، این بر بسیاری از اعضای دیگر بدن ما ، از جمله حامل های اصلی: کبد و کلیه ها ، تأثیر می گذارد. روون گفت: “سلول های سالم در روده ما از عملکرد سد روده محافظت می کنند و ایمنی را در دستگاه گوارش افزایش می دهند.” این کار از کبد و کلیه ها در برابر ویروس ها و التهاب محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد تا عملکردهای مخرب خود را به طور م performثر انجام دهند. “

روون گفت ، علاوه بر این ، روده شما خون را به کبد و کلیه ها می رساند ، بنابراین هر دوی این اندام ها بر سلامت میکروبیوم روده تأثیر می گذارد.

فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد

ابی ویشیل ، متخصص تغذیه و بنیانگذار FWDfuel می گوید: فیبر محلول به افزایش آنتی اکسیدان ها کمک می کند تا میزان کلیه های تثبیت کننده نیتروژن را کاهش دهد. “همچنین در تولید و جریان صفرا دخیل است.” ما برای جذب ویتامین های محلول به صفرا نیاز داریم و همانطور که قبلاً ذکر شد ، به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمونی کمک می کند

فیبر همچنین در جذب مواد مغذی اضافی به بدن شما نقش دارد. به طور خاص ، ارتباط بهبود یافته ای بین فیبر و استروژن وجود دارد. “بیشتر ایزروژن بدن ما غذا را در روده هضم می کند. ویشیل گفت: غذاهایی که فیبر کمی دارند می توانند باعث افزایش سطح استروژن شوند ، زیرا فیبر به دفع ایزروژن اضافی از بدن کمک می کند. هم زنان و هم مردان می توانند سطح بالایی از ایزروژن داشته باشند ، که گاهی اوقات قدرت استروژن نیز نامیده می شود. در زنان معمولاً در اواسط زندگی و در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند نفخ ، فشار خون طبیعی و حساسیت به سینه را ایجاد کند. در مردان ، سطوح استروژن بالاتر از حالت عادی با نقایص مادرزادی و زوال عقل مرتبط است.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان موجود در روده ، به حذف ایزروژن و چربی های اضافی کمک می کند. در مورد فیبر قابل هضم ، به ویژه ، به ما کمک می کند احساس طولانی تری داشته باشیم زیرا هضم را کاهش می دهد. به همین دلیل ، رژیم غذایی سرشار از فیبر با حفظ وزن سالم در ارتباط است. سلول های روغنی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ سلامتی می تواند به کاهش سطح استروژن کمک کند.

مواد غذایی محلول در فیبر

اگر به دنبال افزودن فیبر محلول بیشتر در رژیم غذایی خود هستید ، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

مکمل های اصلی فیبر Rueven و Vichill عبارتند از:

  • غلات
  • میوه های خانواده مرکبات
  • موز
  • توفا
  • هویج
  • بروکسل در حال رشد است
  • لوبیا خشک
  • تخم کتان و چیا
  • آووکادوها
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • پوسته Psyllium (معمولاً در مکمل های فیبر یافت می شود)
بلغور جو دوسر با موز

با این حال ، هنگامی که امیدوارید میزان فیبر محلول را افزایش دهید ، موارد خاصی را باید در نظر بگیرید.

آهسته شروع کنید.

روون می گوید: “اگر در حال حاضر از رژیم غذایی با فیبر بالا استفاده نمی کنید ، مهم است که میزان فیبر خود را به تدریج افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر قبل از عادت بدن شما می تواند علائم سوء هاضمه را ایجاد کند.” (ترکیب آنزیم های گوارشی مانند HUM’s Flatter Me ، که شامل چهار آنزیم خاص برای کمک به هضم فیبر است ، می تواند به شما در تسهیل متابولیسم کمک کند.)

در آب باشید.

به گفته Rueven ، هر بار که میزان فیبر خود را افزایش دهید ، می خواهید میزان مصرف آب خود را نیز افزایش دهید. این به سیستم گوارش کمک می کند تا فیبر را پردازش کند و به این معنی است که شما نمی توانید از حمایت ، نفخ و گاز استفاده کنید.

نگران مخلوط کردن غذاهای خاص نباشید.

وی گفت: “به جای تمرکز بر رژیم غذایی یک نفر ، خوردن انواع غذاها که بر غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات و آجیل و دانه ها تمرکز دارند”. Rueven. “این غذاها هم منابع خوبی از فیبر هستند و هم مخلوطی از فیبرهای محلول و نامحلول هستند. هر دو بدن ما نیاز به توسعه و حمایت از سم زدایی و سلامت کلی دارند.”

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *