نیاز به تغییر دیدگاه خانواده در مورد تحصیلات/مدرک تحصیلی برای یافتن شغل کافی است


نیاز به تغییر دیدگاه خانواده در مورد تحصیلات/مدرک تحصیلی برای یافتن شغل کافی است

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: باید نگاه به تربیت خانواده و تبعات آن اصلاح شود، تنها در این صورت مدرک کافی است و انسان می فهمد که می تواند این مدرک را بگیرد و شغل پیدا کند. . تکنسین.


رئیس پژوهشکده و برنامه‌ریزی آموزش عالی علی باکر طاهری‌نیا در گفت‌وگویی با خبرنگار ایلنا در خصوص تغییر شکل هرمی متقاضیان مقاطع مختلف آموزش عالی و تربیت همکاران فنی و حرفه‌ای کشور و آموزش عالی، گفت‌وگو کرد. راه های تغییر شکل این هرم پدر: تغییر شکل هرم به سیاست گسترش آموزش عالی مرتبط است و چگونه آموزش عالی را گسترش دهیم تا شاهد تغییر این هرم باشیم؟ . ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز مرتبط با چرخه تولید علمی؛ دانش تولید شده به عنوان مرکز رشد و نوآوری به فناوری و توسعه آن تبدیل می‌شود و به یک محصول تجاری در سطح بالاتر تبدیل می‌شود.


که وی گفت: این یک همکاری طولانی مدت و مستمر است. مثل دانش آموزی که از دبیرستان به دانشگاه می رود. فناور وزارت علوم نیز به شرکت دانش بیان می رود و با معاونت علمی و فناوری همکاری می کند، بنابراین این دو مقوله همزمان در چرخه تولید محصولات تجاری دانش و ایده قرار می گیرند. در این چرخه با همکاری معاونت علمی و فناوری، شرکت های دانش بنیان توسعه می یابند.


طاهرینی با تاکید بر اینکه این توسعه مربوط به آموزش عالی نیست، بلکه مربوط به فناوری است، تصریح کرد: همانطور که آموزش عالی نیاز به الگوی بومی دارد، توسعه فناوری و تجاری سازی محصول نیز نیازمند الگوی بومی است و به عبارتی باید بگوییم که چگونه باید توسعه پیدا کرد. مراکز رشد زیادی می خواهیم بیایید بدانیم چقدر دانش داریم. هدفی که شرکت های دانش بنیان باید به آن برسند مربوط به مرکز رشد ما و رشد نوآوری است. اگر عامل اول وجود نداشته باشد، فاکتورهای بعدی اعمال نمی شوند زیرا مطابق با یکدیگر قرار دارند.


وی در خصوص دلایل عدم علاقه داوطلبان به تحصیل در رشته های مرتبط و کار به عنوان تکنسین گفت: تحقیق در مورد نیاز این افراد در کشور در دستور کار فعلی ما نیست، اما تحقیقاتی در حال حاضر انجام شده است. این هنوز موضوعی است که قابل بررسی است، اما در حال حاضر برنامه ای برای اجرای آن نداریم.


رئیس پژوهشکده و برنامه ریزی آموزش عالی افزود: بخشی از مشکل عدم استقبال خانواده ها و داوطلبان است. این چالش ابعاد فرهنگی و روانی دارد و واقعیت این است که این سطح تحصیلات خانواده ها را قانع نمی کند و به دنبال تحصیلات بالاتر هستند در حالی که همین سطح تحصیلات برای اشتغال کافی است. لزوم توسعه فرهنگ در این بخش. خانواده ها باید دیدگاه خود را نسبت به تحصیل و پیامدهای آن تغییر دهند تا بدانند مدرک کاردانی کافی است و مدرک و مدرک فنی برای شما شغل ایجاد می کند.


انتهای پیام/