چگونه پوست خود را سالم نگه داریم


پوست زیبا
پوست زیبا

چگونه پوست خود را سالم نگه داریم

پوست شما از بدن شما محافظت می کند ، اما این همه ماجرا نیست. این چهره ای است که جهان را نشان می دهد. وقتی سالم است ، منبع زیبایی است. انتخاب هایی که هر روز انجام می دهید بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد. از این راهنمای بصری برای حفظ شادابی ، سلامت پوست و بدون چین و چروک استفاده کنید.

  • اگر پوست خوبی می خواهید؟ مراقب رژیم غذایی خود باشید. مصرف بیشتر ویتامین C و استفاده از چربی و کربوهیدرات کمتر با ظاهر و سن پوست ارتباط دارد. تغییر نحوه غذا خوردن به ظاهر شما کمک می کند. به نظر می رسد غذاهای آنتی اکسیدانی حاوی ماهی ، میوه و سبزیجات به محافظت از پوست کمک می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که شما از کربوهیدراتهای پیچیده (مانند غلات کامل و ماکارونی) و پروتئین سالم برای جلوگیری از آبسه استفاده می کنید. محصولات لبنی را می توان با نقاط روشن ترکیب کرد
  • کرم پیری شما ممکن است حاوی ویتامین C یا E باشد. خوردن غذاهای غنی از این ویتامین ها ، علاوه بر سلنیوم معدنی ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کند. آنها می توانند علائم پیری مانند چین و چروک و تورم پوست را معکوس کنند.
  • ورزش برای هر قسمتی از بدن ، از جمله پوست بزرگ شما مفید است. ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و به تغذیه پوست کمک می کند. گردش خون بهتر اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ارمغان می آورد و می تواند به پوست شما در تولید کلاژن کمک کند ، که چین و چروک ها را از بین می برد. با تعریق تحریک نشوید ورزش منافذ پوست شما را نمی بندد. بلافاصله بعد از ورزش صورت خود را بشویید و از سفت کردن نوارهای سر خودداری کنید که می تواند عرق را به دام بیندازد و باعث تحریک پوست شود.
  • چند شب شمع بسوزانید و نتایج آن را روی صورت خود ببینید. داشتن خواب کافی 7 تا 8 ساعت در شب بدن و پوست شما را در وضعیت خوبی نگه می دارد. اگر سالهاست صورت خود را در بالش گذاشته اید و در جایی که پوست روی بالش فشار می آورد چروک می شود ، نحوه خوابیدن نیز مهم است. خوابیدن روی شکم کیسه های زیر چشم را بدتر می کند. راه حل چیست؟ به پشت دراز بکشید.
  • 90 درصد زنان باردار دچار کشیدگی یا ترک های پوستی می شوند و ممکن است بعد از زایمان ناپدید شوند. لوازم آرایشی می تواند ظاهر علائم کشش را کمی بهبود بخشد. کرم های ویتامین A یا لیزر درمانی می تواند کمک کننده باشد ، اما نباید در دوران بارداری استفاده شود. لکه ها یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هستند که به دلیل وجود هورمون های اضافی در بدن شما ایجاد می شود. بهترین راه پیشگیری از آکنه شستن صورت دوبار در روز و استفاده از پماد بدون روغن است. قبل از استفاده از محصولات لکه دار با پزشک خود مشورت کنید.
  • برخی از خانم ها در دوران بارداری یا هنگام مصرف قرص های ضد بارداری لکه های تیره (ملاسما) روی صورت خود ایجاد می کنند. افزایش ملانین که باعث تحریک پوست می شود ، مسئول ایجاد این لکه های تیره است. ملاسما معمولاً بعد از زایمان یا قطع مصرف قرص از بین می رود. از تغییر رنگدانه با استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از آفتاب خودداری کنید. ملاسما را می توان با لایه برداری شیمیایی یا با کنترل غلظت هیدروکینون ، رتینوئیدها ، اسید آزلائیک ، نیاسینامید ، کوجیک اسید یا اسیدهای هیدروکسی که لکه ها را روشن می کنند ، درمان کرد. اما محافظت بیش از حد در برابر نور خورشید ضروری است.
  • حدود 90 درصد آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید است. خطر سرطان پوست نیز با افزایش نور خورشید افزایش می یابد. به طور مرتب از پوست خود با کرم ضد آفتاب محافظت کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اکسید روی ، دی اکسید تیتانیوم یا آووبنزون ​​هستند. کرم های ضد آفتاب با صفحه نمایش SPF 30 یا بیشتر عالی هستند. از کلاه های بزرگ و آستین های بلند استفاده کنید و از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر که ستون ها بسیار محکم هستند از آفتاب اجتناب کنید.
  • با افزایش سن ، پوست شما تغییر می کند. بدن شما کلاژن کافی تولید نمی کند و الاستین به پوست کام نرم می بخشد. همچنین ، سلول های پوست به سرعت تغییر نمی کنند. برای بهبود پیری پوست ، برای لایه برداری از پوست مرده ، از صابون هایی با خاصیت مرطوب کنندگی و غیر ساینده استفاده کنید. از رتینوئیدها برای کاهش خطوط ریز استفاده کنید.
  • کافئین موجود در قهوه و چای کم آبی بدن را به دلیل علائم ادراری کاهش می دهد. با این حال ، استفاده از آنها می تواند پوست شما را خشک کند. اما مطالعات روی حیوانات نشان داده است که کافئین در صورت استفاده در اندام های فوقانی پوست می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش داده و خطر ابتلا به برخی سرطان های پوست را کاهش دهد.
  • مصرف زیاد الکل برای پوست و بدن شما مضر است. الکل ادرار است ؛ باعث کم آبی بدن می شود. چه چیزی می تواند به خشکی پوست کمک کند. همچنین عروق خونی را گسترش می دهد. به همین دلیل است که افرادی که الکل مصرف می کنند ، رنگ صاف تری دارند. با گذشت زمان ، این رگ های خونی می توانند دائماً آسیب ببینند و پوست قرمز شود. الکل ، به ویژه شراب قرمز ، نیز می تواند باعث روزاسه شود.
  • سیگار کشیدن برای پوست شما مفید نیست: پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، باعث ایجاد چین و چروک زودرس و خشکی پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب می شود. علاوه بر این ، زیر میکروسکوپ می توانید چین و چروک را در سیگاری های 20 ساله مشاهده کنید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست و تجزیه کلاژن می شود. کلاژن کمتر به معنی چین و چروک بیشتر است. بله ، نازک شدن مداوم لب ها می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. شما نمی توانید آسیب را معکوس کنید ، اما می توانید با ترک سیگار سیگار را ترک کنید.
  • هر روز پوست شما در معرض آلودگی هایی مانند دود سیگار ، اگزوز خودرو یا آلاینده های هوا قرار می گیرد. با تمیز نگه داشتن پوست خود ، آن را سالم نگه دارید. بسته به نیاز پوست ، می توانید صورت خود را با صابون یا پماد ملایم شب با اسکراب و تونر کوچک بشویید تا سلول های مرده پوست از بین برود و سپس از کرم رتینوئید و مرطوب کننده استفاده کنید. (افرادی که پوست چرب دارند هنوز به لوازم آرایشی احتیاج دارند ، آنها باید از محصولات غیر محلول استفاده کنند.)
  • هوای سرد و باد باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود و می تواند اگزما و روزاسه را تشدید کند. نه تنها هوای بیرون ، بلکه گرمای داخلی نیز برای پوست خطرناک است. از لوسیون در خانه مراقبت کنید ، مقدار زیادی آب بنوشید و در طول روز از لوسیون استفاده کنید. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر می خواهید پوست برنزه داشته باشید ، از محصول ایمن تری استفاده کنید: از برنزه کننده استفاده کنید. (اما اکثر آنها کرم ضد آفتاب ندارند ، بنابراین محافظت در برابر آفتاب را نیز انجام نمی دهند.) به یاد داشته باشید که از طیف گسترده ای از صفحات ضد آب تهاجمی و در صورت لزوم هر دو ساعت یا بیشتر استفاده کنید. و اگر پوست شما همچنان خشک است ، از مرطوب کننده بدون روغن برای جلوگیری از جوش در هوای مرطوب استفاده کنید. پس از رفتن به استخر ، بدن خود را بشویید تا کلر از پوست شما پاک شود.
Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *