کم کاری تیروئید و هر چیزی [ باید/ نباید] بیا بخوریم


با لبهای افتاده ، به سطح دیجیتالی رسیدم که یکی از دوستانم در روز تولدم برایم آورد.

من از این نکته به خوبی استفاده نکردم تا اینکه مدتی آن را شنیدم حجم من در حال افزایش است و من احساس سختی خاصی داشتم.

و وحشتناک ترین چیز لباسم مناسب نبود

از طرفی روح و جسمم رنج می برند خستگی مزمن بوده. و صبح وقتی از خواب بیدار می شوم انگار یک ماشین 18 چرخ از رم عبور کرده بود یا انگار زمین را تا سحر می کشیدم.

جالب بود که تمام زندگی من با آن روبرو بود و نمی دانستم چه چیزی باعث می شود احساس خستگی و کسالت کنم. یک روز خواهرم به من پیشنهاد داد که به دکتر بروم و از او بخواهم پروستات مرا بررسی کند. البته باید خشکی ، تورم و سردی بدنم را نیز به علائم آن اضافه کنم.

خواهرم یکبار در آب حدس زد.

مشکل این است که این پروانه کوچک درست جلوی گردن ما نشسته است. فریب آتش کوچکی را نخورید که آنقدر می سوزد که احساس سلامتی و شادابی کنید یا به این احساسات مثبت تنزل دهید.

اگر دائماً احساس کسالت و ناتوانی می کنید و با سایر احساسات متناقض مبارزه می کنید ، باید توجه بیشتری به این پروانه کوچک یا غده تیروئید داشته باشید.

با غده تیروئید آشنا شوید (به دست آورید)

باید بدانیم که غده تیروئید یک سری هورمون ترشح می کند. هورمون های یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) محصولات این غده هستند که نقش حیاتی در سلامت ما دارند.

متابولیسم و ​​تعادل سیستم ایمنی بدن ما به شدت تحت تأثیر این هورمون ها است. از سوی دیگر ، آنها همچنین در تنظیم عملکردهای حیاتی مانند دمای بدن و ضربان قلب م effectiveثرتر هستند. گویی آنها به ما دستور می دهند که چگونه زندگی کنیم و خود را به اعضای بدن خود بسپاریم (1).

اما مواقعی وجود دارد که این غده تنبل است و به اندازه کافی T3 و T4 تولید نمی کند. دوره هایی مانند قرار گرفتن در معرض آلرژی (آنتی بادی هایی که آنتی بادی هایی تولید می کنند که به غده پروستات حمله می کنند) ، قرار گرفتن در معرض پرتودرمانی ، مصرف برخی داروها و درمان پرکاری تیروئید (اغلب حاوی ید رادیواکتیو یا داروهای ضد تیروئید). می تواند منجر به تولید بیش از حد هورمون تیروئید شود) ، جراحی تیروئید که تمام یا قسمتی از غده تیروئید را حذف می کند و بارداری شرایطی است که غده تیروئید را تضعیف می کند (2). ما فقط می خواهیم آرامش داشته باشیم.

اما نترسید.

درست است که کم کاری تیروئید درمان خاصی ندارد ، با این حال ، این پروانه کوچک به یک حیوان خطرناک تبدیل نمی شود. این یک بیماری کاملاً کنترل شده است و زندگی مسالمت آمیز با آن بسیار آسان است. کافی است بدانید چگونه با آن برخورد کنید و چه چیزی بخورید و چه چیزی نخورید.

چگونه می توان هزینه کم کاری تیروئید را با غذا پرداخت کرد؟

خستگی را کنار بگذارید ، با من همراه شوید تا بایدها و نبایدهای رژیم غذایی تیروئید وستون را به شما بگویم. دانستن این موارد و انجام آنها می تواند شما را از مصرف هورمون ها و داروهای غیرمعمول نجات دهد.

  • ابتدا آب تمیز را روی دستان خود بریزید هیچ رژیم غلطی برای تیروئید کم کار وجود ندارد. برای کاهش عوارض جانبی ، داشتن یک رژیم غذایی خوشمزه کافی است. این رژیم متعادل نه تنها مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند بلکه از کمبودهای ناشی از کمبود مواد معدنی نیز جلوگیری می کند و سلامت ما را تضمین می کند (3).
  • میزان کالری دریافتی بدن خود را کنترل کنید. خود را مجبور به کاهش وزن نکنید. اما کنترل وزن و کالری دریافتی بسیار مهم است (4). این به این دلیل است که همه می دانیم اضافه وزن یک اختلال مغزی است که هورمون های مورد نیاز بدن ما را تولید نمی کند.
  • شما باید کالری دریافتی خود را در یک دفترچه یادداشت یا با استفاده از یک برنامه ثبت کنید.
  • اگر فکر می کنید وزن شما در حال کند شدن است و لاک پشت به جلو حرکت می کند ، کاهش 250 کالری در روز ایده خوبی است. اما اگر متوجه شدید که سریعتر و آشکارتر در حال افزایش وزن هستید ، این کاهش کالری را به 500 کالری در روز افزایش دهید.
  • پروتئین بدون چربی بخورید. برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل ، باید مراقب میزان پروتئین مصرفی روزانه خود باشید. این به این دلیل است که پروتئین مواد مغذی ضروری را برای بسیاری از عملکردهای بدن فراهم می کند (5). به همین دلیل است که می گویم رژیم کم پروتئین بخورید زیرا کالری کمتری دارد و به شما کمک می کند کالری مورد نیاز خود را به راحتی مدیریت کنید (6).
  • کارشناسان پروتئین هایی مانند ماهی ، جو دوسر ، مرغ ، تخم مرغ ، شیر کم چرب و حبوبات را توصیه می کنند.
  • میوه ها و سبزیجات پایه اصلی رژیم غذایی مغذی هستند. اطمینان از حضور شما در رژیم غذایی به شما کمک می کند کالری کمتری دریافت کنید در حالی که سایر مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر را تأمین می کنید.
  • غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید اطمینان از متعادل بودن آن. غلات کامل 100 درصد مکمل غذایی کامل در عادات غذایی شما هستند. زیرا حاوی تمام اجزای غلات کامل است ، و این باعث می شود که از نظر فیبر ، پروتئین و بسیاری از مواد مغذی دیگر نسبت به غلات کارآمدتر باشد (7).
  • غذاهایی مانند سورگوم ، جو دوسر ، نان گندم کامل و برنج قهوه ای غلات کامل محسوب می شوند.
  • میزان مصرف سویا را کاهش دهید.

صحبت های زیادی در مورد خوردن سویا در دوران کم کاری تیروئید وجود دارد. اما در حال حاضر هیچ دلیل قانع کننده ای برای پایان دادن به عرضه مواد غذایی برای این افراد وجود ندارد (8). سویا اغلب به عنوان یک پروتئین جایگزین در نظر گرفته می شود ، بنابراین حذف آن دشوار است (9). به همین دلیل است که محدودیت های استفاده از آن بهتر و کارآمدتر است. غذاهایی که سس بالایی دارند و باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند عبارتند از: مرغ ، هات داگ ، شیر سویا ، سس ماست ، سس سویا و آجیل سویا (10) به

  • تعدادی از مواد مغذی وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود از آنها مطمئن باشید. ید، سلنیوم و روی برای عملکرد صحیح تیروئید ، سه جزء اصلی مورد نیاز است.

(من) : این ماده معدنی ارزشمند نقش مهمی در تولید هورمون تیروئید دارد. به طور طبیعی ، شکست آن می تواند تنبلی و کم کاری تیروئید را به ما نشان دهد. یا غذاهای غنی از ید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غذاهایی مانند غذاهای دریایی (ماهی آزاد ، ماهی تن و میگو) ، شیر و تخم مرغ (12).

سلنیوم (Se) این مقاله همچنین فعالیت هورمون های تیروئید را ارتقا می بخشد. یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این ماده معدنی ، خواص آنتی اکسیدانی آن است که از غده تیروئید در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. بادام زمینی ، ماهی تن ، ساردین ، ​​تخم مرغ و لوبیای برزیل همه غذاهایی هستند که حاوی سلنیوم هستند.

روی (روی) فعالیت روی مشابه سلنیوم است فعال سازی هورمون های تیروئید راهنما همچنین نشان داده شده است که روی نقش مهمی در تنظیم TSH دارد. TSH هورمونی است که تولید هورمون های تیروئید را تنظیم می کند (13).

جو دوسر ، گوشت گاو و مرغ همه سرشار از روی هستند و همه این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود حذف نکنید (14).

بیایید نتیجه بگیریم که ترکیب تخم مرغ (استفاده از آن عالی است. زیرا زرده ها سرشار از ید و سلنیوم و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است) ، مرغ ، گوشت گاو و ماهی ، اکثر میوه ها (از جمله توت ، موز ، پرتقال و گوجه فرنگی) سبزیجات و اسفناج ، کاهش یافته و پخته شده) ، غلات ، محصولات لبنی و نوشیدنی های بدون کافئین می توانند یک رژیم غذایی کامل و متعادل ایجاد کنند.

به خاطر داشته باشید که سوء استفاده از این سه ماده معدنی می تواند باعث مسمومیت و آسیب شدید به غده پروستات شود. بنابراین از این مکمل های معدنی بدون نسخه استفاده نکنید. افتادن روی زمین.

  • بز گوشتی ها ترکیباتی هستند که به ماهی های خسته تیروئید آسیب می رسانند. علاوه بر این ، گواتروژن ها عملکرد طبیعی غده هیپوفیز را مختل می کنند.

جالب است بدانید که نام این ترکیب از گواتر گرفته شده است. احتمالاً می دانید که گواتر غده تیروئید را افزایش می دهد. می توان گفت یکی از عوارض کم کاری تیروئید است (15).

غذاهای حاوی این گروه عبارتند از:

  • سبزیجات خاص مانند کلم ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، کلم پیچ و اسفناج.
  • میوه ها و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی شیرین ، هلو و انواع توت ها وجود دارد.
  • غذاهای حاوی سویا

خوب است بدانید که پخت این غذاها باعث ایجاد ترکیبات گواتر می شود (16). اما در هر صورت ، شما باید میزان استفاده از این موارد را محدود کنید.

  • لطفا در مورد غذاهای فرآوری شده خوب صحبت کنید. زیرا برای مدت طولانی از لیست مواد غذایی حذف خواهند شد. همه می دانیم که این غذاها کالری بسیار بالایی دارند و وزن شما را افزایش می دهند.

چهار نکته مهم در کم کاری تیروئید :

  • به اندازه کافی فراموش نکنید. زیرا خواب کمتر از 7 تا 8 ساعت با افزایش چربی شکمی همراه است.
  • آگاهانه غذا خوردن را تمرین کنید. این بدان معناست که هنگام غذا خوردن به آنچه می خورید توجه زیادی داشته باشید. این به شما در کاهش وزن به دلیل مشکلات تیروئید کمک می کند.
  • با یوگا و مدیتیشن استرس را از خود دور کنید. این کاهش استرس وزن شما را در وضعیت ثبات و سلامت نگه می دارد.
  • می توانید میزان کربوهیدرات خود را تا حد متوسط ​​کاهش دهید. اما اینطور نیست رژیم کتوژنیک کربوهیدراتهای کم را در رژیم غذایی خود قرار ندهید. زیرا کمبود کربوهیدرات منجر به کاهش سطح هورمون های تیروئید می شود.

من تمام تلاش خود را کرده ام تا تمام دانش و تجربه خود را در مورد نحوه زندگی مسالمت آمیز با کم کاری تیروئید با شما در میان بگذارم. اگر تجربه یا دانش دارید ، خوشحال می شوم اینجا به شما بگویم تا بتوانیم بیشتر از یکدیگر یاد بگیریم.

Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *