گوشت نخورید


گوشت نخورید

Ofaya یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار است. بحث خوردن گوشت است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی عمل می کنند و برخی نیز بسیار شکاک و تردید دارند. برخی از مردم ، به دلیل شنیدن گزارش های متناقض در این مورد ، در تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، گیج شده و از نظر روانی بیمار هستند. گوشت را چه کار کنیم و چه نخوریم.

پاسخ درست چیست؟

آیا خطر سوء تغذیه برای مصرف گوشت وجود دارد؟

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از آلرژی غذایی مفید است؟

در این گروه ، بیانیه کوتاهی می دهیم ، برای پاسخ به این س effectsال ، تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت منبع غنی از مواد مغذی از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهیان آبزی است و من پرورش می دهم.

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید در مورد نوع گوشت منظورمان روشن باشد.

زیرا خواص غذایی مختلف گوشت ممکن است متفاوت باشد. اگرچه انواع مختلف گوشت با بسیاری از مواد مغذی مرتبط هستند ، اما ویژگی هایی در رژیم غذایی آنها وجود دارد که می تواند ارزش غذای آنها را متفاوت کند. و حتی در برخی از گونه ها ، مضر است ، در برخی از آنها نیز مفید است خوب است. انسان باشید.

گوشت ؛ منابع پروتئین

اول از همه ، خوب است که مواد مغذی انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و ببینید آیا این مواد مغذی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش تغذیه ای مناسبی ندارند. گوشت منبع خوبی از پروتئین است. پروتئین های موجود در آنها پروتئین های حیوانی با هضم و هضم خوب هستند.همچنین در بدن انسان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد ، به این معنی که میزان پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین ها در بدن ساخته نشده اند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین آنها باید از طریق غذا جذب شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در ارتقا ، ترمیم سلول های پیری ، تولید مواد ترشح شده مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که وظیفه محافظت از بدن در برابر ویروس ها را بر عهده دارند) و پنهان شدن اندام های داخلی م areثر هستند. به

بدون اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به درستی عمل نمی کنند. در نتیجه سلامت انسان در خطر است. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش مهمی در سلول ها ایفا می کنند و پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول ها پروتئین هستند و گوشت منبع اصلی پروتئین در کنار کیفیت مواد مغذی است. بسته به اندازه ، این گروه از غذاها همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود ، می تواند بخش مهمی از نیازهای انسان به این ویتامین را تامین کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سیستم عصبی ایفا می کنند. امروزه یکی از مشکلات عمده ای که ساکنان شهرهای صنعتی با آن روبرو هستند ، اضطراب و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت و ثبات روانی افراد کمک کند ، می تواند معیار موثری برای سلامت و سلامت انسان باشد. بودن.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای گردش خون نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت به مقدار خوب و با کیفیت بالا آهن است. آهن در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن منجر به کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بیشتر از منبع آهن جذب می شود و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت جسمی مثر است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که کودکان مبتلا به کمبود آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند ، که به نوبه خود می تواند منجر به اختلالات یادگیری شود که با کم خونی قابل درمان است.


پیشنهادات:

لاغری ضعیف و پوکی استخوان


گوشت منبع اصلی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن بسیار م effectiveثر است و همچنین سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند.

ماهی که نوعی گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مغذی ترین مواد غذایی است که علاوه بر خواص ذکر شده برای گوشت قرمز و طیور ، حاوی مقدار زیادی ید است که برای سلامتی انسان و گواتر بسیار مهم است. پیشگیری. موثر است

علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی چربی های امگا 3 است که تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی دارد.
خوردن گوشت ؛ چرا؟

خوردن گوشت

با بررسی موارد بالا متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت ارزش قابل توجهی دارند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را قانونی نمی دانند. گوشت قرمز و چربی مرغ یا پوست حاوی چربی حیوانی است که باعث لخته شدن خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) می شود. این س mustال باید در ذهن خوانندگان مجله باشد ، ما در چند سطر بالا توضیح دادیم که چربی موجود در گوشت حاوی مقداری چربی مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا عکس آن توضیح داده شده است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و طیور حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف ، منبع غنی از چربی است که برای قلب و عروق خونی مفید نیست و از سوی دیگر ، حاوی مقداری چربی کم چرب است که از سیستم عروقی محافظت می کند. از آسیب

لازم به ذکر است که برخی از چربی ها در بافت ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آنها را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از چربی های مفید گوشت و جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب در این و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی اختلالات و سایر عوارض جانبی این نوع چربی ، لازم است همه چربی های چرب ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ ها را نخورید و سپس پوست را به قطعات مرغ تقسیم کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش فشار خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما برخی مطالعات نشان داده اند که این امر صادق است.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

عامل مهم دیگر این است که خوردن بیش از حد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این امر به ویژه در مورد گوشت قرمز و سفیدها صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که خوردن پروتئین حیوانی و مصرف چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث افزایش دفع کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم ادرار می شود که در این صورت فرد می تواند در معرض قرار گیرد. مشکلات کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی معمولاً با اوره دفع می شود. اوره یک ماده سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب بخورید. به طور کلی مصرف پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه مهمترین مسئله در تغذیه ، مفهوم “کافی” به معنی “تعادل” و “تنوع” در غذا است. این بدان معناست که غذا باید بتواند تمام نیازهای غذایی مردم را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز مهم است و خوردن زیاد توصیه نمی شود. تفاوت در رژیم غذایی یکی از عواملی است که باعث افزایش مصرف غذا و افزایش متابولیسم در بدن می شود.

در این راستا لازم به ذکر است که می توان برخی غذاها را در غذاهای دیگر جایگزین گوشت قرمز کرد که حاوی مقدار زیادی گوشت قرمز است و هیچگونه عوارض جانبی گوشت قرمز را ندارد. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دو بار در هفته ، می تواند برای گوشت قرمز مفید و مناسب باشد. محصولات سبزیجات غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم آنها را به جای گوشت مصرف کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی خون ناخواسته است. علاوه بر این ، آنها دارای مقدار زیادی فیبر غذایی یا آجیل (آجیل) کم چرب هستند که حاوی اسیدهای چرب ضروری حاوی الکل هستند. جایگزین گوشت قرمز. البته اگر سبزیجات یا آجیل و غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از غلات و حبوبات می خورید ، می توانند تقریباً به همان میزان پروتئین و گوشت باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت ارزش غذایی بالایی دارند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود چربی های غنی و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید زیاد از آن استفاده کرد و به طور کلی استفاده از پروتئین حیوانی قابل قبول نیست.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه برنامه های روزانه در تغذیه و میزان و نحوه خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان مقوی است


پیشنهادات:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

نمک یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *