آیا رابرت داونی جونیور به دنیای سینمایی مارول باز خواهد گشت؟


01 اردیبهشت 1403 ساعت 11:00

آیا رابرت داونی جونیور، ستاره سابق دنیای سینمایی مارول پس از بردن جایزه اسکار تمایلی به بازگشت در نقش آیرون من افسانه‌ای دارد؟

رابرت داونی جونیور به‌تازگی نخستین جایزه اسکار خود در نقش مکمل را برای بازی در فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان به دست آورد. با این حال در ماه‌های اخیر شایعات فراوانی پیرامون احتمال بازگشت این بازیگر فوق‌العاده محبوب به دنیای سینمایی مارو به گوش می‌رسد. آیا بردن جایزه اسکار تاثیری در ادامه مسیر بازیگری او خواهد داشت یا این که ممکن است در آینده بار دیگر او را در نقش تونی استارک/آیرون من ببینیم؟

احتمال بازگشت رابرت داونی جونیرو به دنیای ابرقهرمانان مارو چقدر است؟

رابرت داونی جونیور مدتی پیش در مصاحبه‌ای با Esquire در مورد احتمال بازگشتش به نقش Iron Man در دنیای سینمایی مارول ابراز علاقه کرد و گفت:

[آیرون من] بخش جدانشدنی از دی ان ای من به شمار می‌رود. این نقش من را انتخاب کرده است! همچنین من همیشه همه جا اعلام کرده‌ام که هرگز علیه کوین فایگی شرط نبندید! چرا که او یک برنده ذاتی است!

البته علاقه ستاره هالیوود به بازگشت در نقش آیرون من تنها یک بخش از ماجراست؛ چراکه برخی پیچیدگی‌های داستانی در دنیای سینمایی مارول بازگشت او در نقش مرد آهنی را با سختی همراه کرده است. کاراکتر تونی استارک در پایان Avengers: Endgame و در خلال نبرد پایانی با تانوس از بین رفت و در انتهای فیلم نیز مراسم یادبودی باشکوه برایش برگزار شد! البته با توجه به ماهیت چند جهانی اخیر دنیای سینمایی مارول این احتمال کاملا وجود دارد که رابرت داونی جونیور بتواند ایفاگر نقش نسخه‌ای متفاوت از آیرون من در دنیایی موازی باشد؛ با این وجود کوین فایگی، مدیر عامل کمپانی مارول، پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد ندارد فداکاری بزرگ آیرون من در نبرد با تانوس را بی‌دلیل نادیده بگیرد! بنابراین مشخص نیست که چگونه بازگشت آیرون من به دنیای سینمایی مارول امکان‌پذیر است!

فیلم اونجرز فیلم اونجرز

البته از سوی دیگر، مدت‌هاست که شایعات فراوانی نیز پیرامون تصمیم مارول برای بازگرداندن قهرمانان اصلی سری Avengers وجود دارد؛ چراکه فروش ناموفق اخیر فیلم‌های الهام‌گرفته از دنیای سینمایی مارول و حواشی فراوان بازیگران و فیلم‌های این مجموعه، باعث افت فرنچایز Avengers شده است. در این شرایط عده‌ای، تنها راه بازگشت مجدد این مجموعه به مسیر را استفاده از قهرمانان قبلی این مجموعه می‌دانند.

نسخه پنجم «انتقام‌جویان» که با نام Avengers: The Kang Dynasty معرفی شده در تاریخ 11 اردیبهشت 1405 در سینماها اکران خواهد شد.

در بخوانید: رتبه بندی قوی ترین شخصیت های مارول ؛ کاراکترهای گم نام اما ترسناک! رتبه بندی فیلم های مارول ؛ از بهترین تا بدترین ۵ گجت جذاب آیرون من که ای کاش در واقعیت هم ساخته شده بودند!



منبع