امیر حسین شریفیان، مالک کوروش کمپانی سرباز فراری است


بنا به گزارشی جدید، امیرحسین شریفیان به‌عنوان مالک کوروش کمپانی سرباز فراری است و از چند وقت قبل به یکی از کشورهای همسایه فرار کرده است.

طی چند روز اخیر موضوع افشای کلاهبرداری کوروش کمپانی و حتی فرار مالک این شرکت سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. این شرکت با وعده فروش آیفون 20 میلیون تومانی و تبلیغات گسترده از طریق چهره‌های شناخته‌شده، مشتریان زیادی را جذب کرده بود. در جدیدترین اخبار درباره کوروش کمپانی، فاش شده که مالک این شرکت سرباز فراری بوده است.

مالک کوروش کمپانی، سرباز فراری 27 ساله

امیرحسین شریفیان، مالک سرباز فراری کوروش کمپانیامیرحسین شریفیان، مالک سرباز فراری کوروش کمپانی

بر اساس گزارش‌های اخیر، امیرحسین شریفیان متولد سال 1375 مالک کوروش کمپانی است. مالک کوروش کمپانی با 180 روز غیبت اولیه دفترچه سربازی خود را تکمیل کرده بود و در حالی که رسماً به نیرو زمینی ارتش اعزام شده بود، با خودداری از حضور به‌عنوان سرباز وظیفه، از سال 1400 تاکنون سرباز فراری به حساب می‌آید.

این در حالی است که طبق قانون ثبت شرکت در ایران، برای مدیرعامل، عضو هیئت مدیره یا بازرس یک شرکت داشتن کارت پایان خدمت الزامی است. البته خرید سهم در یک شرکت برای فردی که هنوز کارت پایان خدمت دریافت نکرده است مانعی ندارد.

این موضوعی احتمالاً به بحث‌ها درمورد رسیدگی به کوروش کمپانی دامن می‌زند؛ چون این سوال مطرح می‌شود که چطور یک فرد متخلف بر اساس قانون توانسته این شرکت را تاسیس کند و در این مدت به فعالیت ادامه بدهد. با این حال، باید توجه داشت که هنوز سمت رسمی این شخص توسط مراجع اعلام نشده است.

امیر حسین شریفیان، صاحب کوروش کمپانی پیش از تشکیل پرونده قضایی به‌صورت غیرقانونی به ترکیه فرار کرده بود. همچنین اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر این‌که فرزین شریفیان، پدر و همدست او هم دستگیر شده است و اموال آن‌ها در مقطع کنونی در توقیف قرار دارد. طبق اعلام پلیس امنیت اقتصادی فراجا، دو نفر دیگر هم تحت تعقیب هستند.

پیشینه خبر:



منبع