اولین دوره بورسیه نخبگان علمی در آکادمی همراه اول شروع به کار کرد


26 بهمن 1401 ساعت 21:43

اولین دوره بورسیه نخبگان علمی آکادمی همراه اول به‌منظور جذب و پرورش نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور کشور از 26 بهمن شروع به کار کرد.

نخستین دوره بورسیه همراه نخبگان آغاز به‌کار کرد. مراسم افتتاحیه این دوره صبح روز چهارشنبه 26 بهمن 1401 در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد. اولین دوره بورسیه نخبگان علمی به‌منظور جذب و پرورش نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور کشور و سرمایه‌گذاری روی این افراد و همچنین مدال‌آوران المپیادهای علمی توسط آکادمی همراه اول برگزار می‌شود.

آکادمی همراه اول این دوره از بورسیه نخبگان علمی را با شعار «همراه شما آینده را می‌سازیم» آغاز کرده است و قصد دارد طی سه فصل و در سه گام، ظرفیت‌های استعدادهای علمی را ارتقا ببخشد تا از توانایی‌های آنها در راستای حل مسائل و ریزپروژه‌های مبتنی بر مسائل کاری همراه اول بهره ببرد. نخبگان حاضر در این دوره در گام نخست و در زمستان امسال با موضوع‌های کاری صنعت ICT در قالب بازدید از کسب‌وکارهای اپراتور اول تلفن همراه آشنا می‌شوند. در گام بعدی و در بهار سال آینده، شاهد فرایندهای ارتقای توانمندی فردی، رویداد مسابقه‌های مسئله‌محور، امکان انجام ریزپروژه‌های تمرینی و تشکیل تیم‌های نخبگان خواهیم بود.

در پایان،‌ گام سوم این دوره برگزار می‌شود که آکادمی همراه اول، آن را با عنوان «حل مساله تیمی و بالا بردن توان تخصصی افراد با انجام ریزپروژه واقعی مبتنی بر مسائل کاری همراه اول» برنامه‌ریزی کرده است. بنابراین نخبگان و مقام‌آوران علمی کشور که در این دوره حاضر هستند، در تابستان سال آینده در این چالش شرکت می‌کنند.

اهداف برگزاری نخستین دوره بورسیه نخبگان علمی همراه اول

حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول در مراسم افتتاح نخستین دوره بورسیه نخبگان علمی آکادمی همراه اول اظهار کرد نخبگان در اپراتور اول تلفن همراه کشور، اعتبار و جایگاه ویژه‌ای دارند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از ظرفیت‌های آنان در شرکت‌های زیرمجموعه بهره‌مند شویم. وی اتخاذ این رویکرد را در راستای ماموریت تحقق رویای دیجیتال و چشم‌انداز تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه‌ی خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیسم دیجیتال دانست.

حمید بهروزی، علاوه بر این موضوع به مگاپروژه‌های دیجیتالی همراه اول اشاره کرد که این اپراتور در حال حاضر به‌صورت مستقل از فعالیت‌های جاری در دست دارد و خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می‌دهد؛ یکی از این مگاپروژه‌های دیجیتال، پلتفرم روبیکا است. قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول در ادامه اضافه کرد:

فارغ از نحوه و چند و چون قراردادها در این دوره از بورسیه‌ها، ماهیت و صرف فعالیت در همراه اول، مسیر شغلی خوبی برای شما در آینده محسوب می‌شود و برنامه جذب نخبگان ما در بخش‌های مختلف با هدف توسعه سرویس‌های دیجیتال، به این مهم کمک خواهد کرد.

یک فرصت خوب در آکادمی همراه اول

رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم حضور داشت. وی به اهمیت توجه نخبگان به این دوره بورسیه همراه اول اشاره کرد و گفت امیدواریم این اقدام آکادمی همراه اول باعث خیر کثیری در مسیر ثروت‌آفرینی فناورانه شود. آقای جلیلی به نخبگان حاضر در این رویداد تاکید کرد:

اگر توقع خود را کم نکنید، موفقیت شما زیاد نخواهد بود. باید بدانیم که ایرانی هستیم و همین‌طور که اکنون آکادمی همراه جزیره شیک و خوبی برای پرورش استعدادهای کشور ساخته، شما هم باید جزایر آینده را بسازید.

به‌سوی تحول دیجیتال با آکادمی همراه اول

مدیر آکادمی همراه اول، یعنی آقای علی اکبر حکمتی‌کیا در این مراسم، کمک به کشور به‌منظور تربیت نیروی انسانی توانمند و مهارت‌محور برای زیست‌بوم دیجیتال را هدف آکادمی همراه از این سرمایه‌گذاری روی نخبگان عنوان کرد. وی افزود حدود پنجاه سال پیش، کشور ما به سوی صنعتی شدن رفت و نهاد سازمان مدیریت صنعتی شکل گرفت تا روند تربیتی را به پیش ببرد. حالا چند سالی است که کشور به سوی دیجیتالی شدن پیش رفته و با توجه به این موضوع، آکادمی همراه تلاش دارد تا در این مسیر تحول کمک کند و کیفیت زندگی مردم در زیست‌بوم دیجیتال را با تربیت و مهارت‌افزایی کارشناسان و مدیران، بهبود ببخشد.

علی اکبر حکمتی کیا اضافه کرد دکتر اخوان، مدیرعامل همراه اول از دو سال پیش به من گفتند باید کفش آهنی به پا کنید تا در اپراتور اول تلفن همراه کشور، آکادمی راه‌اندازی شود. در همین راستا، ششمین دوره کارآموزی همراه اول از هفته آینده افتتاح خواهد شد که از دوره‌های قبلی آن بازخوردهای مثبتی را دریافت کردیم. وی افزود مصمم به تفکر تحول‌ساز هستیم تا شاید این مسیر باز شده، برای سایر سازمان‌ها نیز الگو شود و از ظرفیت نخبگان در تمام بخش‌ها استفاده کنیم.

مدیر آکادمی همراه اول به برگزاری دوره آینده‌سازان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز اشاره کرد. این دوره توسط همراه اول با همکاری هواوی برگزار می‌شود و به‌همین منظور از نخبگانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند دعوت می‌شود تا در این رویداد ثبت نام و شرکت کنند.

جزئیات اولین دوره بورسیه نخبگان علمی همراه اول

افتتاحیه نخستین دوره بورسیه همراه نخبگان ویژه دانشجویان کارشناسی، امروز در آمفی‌تئاتر ستاره ونک تهران برگزار شد. کارگاه مسیرهای شغلی و شخصیت‌شناسی، تجربه هم‌زیستی کاری، مسابقه انفرادی مسئله‌محور (ریزپروژه اول تمرینی)، کارگاه تیم‌سازی (ریزپروژه تمرینی انفرادی)، هکاتون سه روزه با رویکرد حل مسائل کاری همراه اول (ریزپروژه تمرینی)، اختتامیه عمومی و اعلام اسامی برگزیدگان برای حضور در ریزپروژه‌های واقعی همراه اول (رویداد انطباق پروژه افراد برگزیده) از برنامه‌هایی محسوب می‌شوند که همراه اول برای این دوره در نظر گرفته است.

نخبگان شرکت‌کننده در این دوره، دو نوع فعالیت را خواهند داشت. فعالیت‌های نوع اول، فعالیت‌های ناظر به کمک هزینه تحصیلی خواهد بود که بر اساس آن، هر فرد به‌صورت میانگین با انجام فعالیت‌های مشخص به‌مدت 25 ساعت در ماه، می‌تواند از کمک‌هزینه تحصلی همراه اول برخوردار شود. فعالیت‌های نوع دوم نیز فعالیت‌های ناظر به دریافت حق‌الزحمه کاری است که این فعالیت‌ها در قالب ریزپروژه‌ها تحقق می‌یابند. انجام ریزپروژه‌ها در بهار سال آینده تا سقف 50 ساعت در ماه امکان خواهد داشت، اما در تابستان 1402 هیچ محدودیت زمانی برای انجام ریزپروژه‌ها وجود ندارد.

گفتنی است، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در شهریورماه امسال و در همایش تقدیر از مدال‌آوران المپیادهای علمی و نفرات برتر کنکور کشور، به برنامه‌ها و حمایت‌های همراه اول اشاره کرده بود و گفت در تلاش هستیم تا برنامه‌ای را در تدارک ببینیم که دانشجویان نخبه در زمان تحصیل با موضوع‌های کاری آشنایی پیدا کنند و چند ساعت در هفته را به انجام پروژه‌های اپراتور اول تلفن همراه کشور اختصاص بدهند یا درباره پروژه‌ها بحث کنند. به این ترتیب نخبگان زودتر با صنعت آشنا می‌شوند و اگر ایده‌ای به ذهنشان خطور کرد، می‌توانیم به‌طور جداگانه روی ایده‌ی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.