این 7 اپلیکیشن جذاب را فورا روی اپل واچ خود نصب کنید


15 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18

اگر تازه اپل واچ – Apple Watch خریده‌اید توصیه می‌کنیم نصب این 7 اپلیکیشن جذاب و کاربردی را از دست ندهید؛ چون هریک از این اپلیکیشن‌ها کاربری جذابی برای دستگاهتان به ارمغان خواهد آورد.

اگر به‌تازگی اپل واچ خریده‌اید احتمالا تا کنون بسیاری قابلیت‌های جذاب این گجت فوق‌العاده مثل تماس گرفتن، ارسال پیام، پایش سلامتی و وضعیت خواب و بسیاری موارد دیگر را امتحان کرده و از تجربه آن‌ها لذت برده‌اید. با این وجود مثل هر گجت هوشمند دیگر، اپلیکیشن‌ها هستند که پتانسیل واقعی Apple Watch را شکوفا می‌کنند!

اپل واچ هم مثل دیگر محصولات اپل از پشتیبانی نرم افزاری شگفت‌انگیزی برخوردار است؛ به‌طوری که با یک نگاه ساده به اپ استور می‌توانید اپلیکیشن‌های فوق‌العاده‌ای را پیدا کنید که کاربری‌هایی مثل گشت و گذار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، یادداشت برداری حرفه‌ای و… را بعضا بدون نیاز به استفاده از آیفون برایتان فراهم می‌کنند.

اپلیکیشن 2Doodleاپلیکیشن 2Doodle

در صورتی که شما هم دنبال یافتن جذاب‌ترین اپلیکیشن های اپل واچ می‌گردید و قصد دارید اوج هنرنمایی اپل و توسعه‌دهندگان خلاقش را مشاهده کنید در ادامه با همراه شوید تا تعدادی از بهترین برنامه‌ها و سرویس‌های این گجت پوشیدنی را معرفی کرده و مرور نماییم.

Parrity

صفحه نمایش کوچک اپل واچ به‌گونه‌ای‌ست که نمایش وبسایت‌ها در آن اصلا کار ساده‌ای نیست. به همین جهت این دستگاه پوشیدنی اساسا برای گشت و گذار در اینترنت طراحی نشده است. با این وجود Parrity قصد دارد این روند را تغییر داده و کاوش در اینترنت روی پوشیدنی جمع و جور اپل را امکان‌پذیر کند. پس از نصب و باز کردن این اپلیکیشن تنها کافی‌ست روی کلید ذره‌بین بالای صفحه نمایش ضربه زده و گشت و گذار خود در اینترنت را آغاز کنید.

مرورگر Parrityمرورگر Parrity

البته تجربه ارائه شده توسط Parrity اصلا در حد و اندازه کار با سافاری در آیفون و آپید نیست؛ چرا که این اپلیکیشن اساسا رابط کندی داشته و هر از گاهی نیز به منظور تغییر اندازه صفحات وب و تبدیل آن‌ها به اندازه صفحه نمایش آیپد، لگ‌های نسبتا طولانی در آن مشاهده می‌شود. با این وجود استفاده از آن برای شرایطی که نیازمند چک کردن فوری یک صفحه اینترنت هستید و نمی‌توانید به آیفون خود دسترسی پیدا کنید بسیار حیاتی است.

البته برای استفاده از این مرورگر لازم است که اپل واچ خود را به‌طور دائم به آیفون متصل کنید. بنابراین حتی اگر نسخه سلولار اپل واچ را نیز در اختیار داشته باشید نمی‌توانید به‌طور مستقل از آیفون به گشت و گذار در اینترنت بپردازید. البته صفحاتی که در این اپلیکیشن باز می‌کنید، اصصلاحا کش شده و در حافظه ذخیره می‌شوند. بنابراین می‌توانید صفحات مورد نظر خود را زمان اتصال اپل واچ به آیفون باز کرده و بعدا به مطالعه آن‌ها بپردازید.

اپلیکیشن Parrity رایگان بوده و نیازمند WatchOS 4.0 به بعد است.

Habbie

اپلیکیشن Habbie روشی بامزه و خلاقانه برای پایش میزان پیاده‌روی و سلامتی است که از گجت‌های «تاماگوچی» الهام گرفته که در کشور ژاپن فوق‌العاده محبوب به شمار می‌روند. این اپلیکیشن کنترل یک گربه مجازی را به شما سپرده و از طریق تعامل با این گربه، میزان پیاده‌روی شما را تحت نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، با پیمودن تعداد خاصی قدم در طول روز می‌توانید به این گربه مجازی خود غذا دهید. با این وجود در صورتی که قادر به پیمودن این تعداد قدم نشوید، رفتار گربه با شما عوض شده و نحوه تعامل با آن نیز متفاوت خواهد شد!

اپلیکیشن اپل واچاپلیکیشن اپل واچ

طبیعتا توضیح دادن کاربری اپلیکیشن Habbie برای افرادی که با ساعت‌های تاماگوچی آشنایی ندارند، کمی دشوار است. با این وجود اپلیکیشن مورد بحث حتی توانسته با ارائه واچ فیس اختصاصی به‌خوبی برخی وظایف کاربر را پایش کرده و تحت نظر بگیرد تا انجام امور روزمره ساده‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند. اپلیکیشن Habbie البته رایگان نبوده و برای خرید آن باید 5 دلار بپردازید. همچنین دستگاه‌های مجهز به WatchOS 9.1 قادر به نصب این اپلیکیشن خواهند بود.

I Am

یکی دیگر از جذاب‌ترین اپلیکیشن هایی که باید روی اپل واچ خود نصب کنید، I Am است که به‌صورت روزمره با ارسال پیام‌هایی با انرژی مثبت روز شما را می‌سازد! با توجه به این که ساعت هوشمند دستگاهی است که همیشه همراهتان خواهد بود، نمایش یک پیام امیدوارکننده و انرژی‌بخش در روز می‌تواند باعث شود با هر بار نگاه کردن به صفحه آن بخشی از سختی‌های روزمره خود را به فراموشی سپرده و انرژی بگیرید! این اپلیکیشن پیش‌تر روی آیفون هم عرضه شده و پیام‌های امیدوارکننده و انرژی‌بخش خود را میان ایمیل‌ها، اعلان‌ها و پیام‌ها به کاربر ارائه می‌کند تا به کاهش استرس کاربران کمک کند.

برنامه I Amبرنامه I Am

این اپلیکیشن همچنین یک واچ فیس اختصاصی هم به کاربران اپل واچ ارائه می‌کند که با هر بار نگاه کردن کاربر به صفحه، پیام جدیدی به او نمایش می‌دهد. با این وجود با باز کردن اپلیکیشن می‌توانید به مجموعه گسترده‌تری از پیام‌های انرژی‌بخش دسترسی داشته باشید که می‌توانند روزتان را بسازند.

اپلیکیشن  I Am به‌طور کلی رایگان است. با این وجود با خرید اشتراک ماهیانه یا سالانه آن می‌توانید پیام‌های آن را در دسته‌بندی‌های گسترده‌تری مشاهده کنید و استفاده بیشتری از آن ببرید. برای استفاده از I Am همچنین باید WatchOS 8.0 یا بالاتر را روی اپل واچ خود نصب داشته باشید.

Genie

نمی‌توان منکر آن شد که هوش مصنوعی داغ‌ترین بحث حال حاضر دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود. بر همین اساس اپلیکیشن‌های فراوانی وجود دارند که اجازه تعامل به ChatGPT را به کاربران اپل واچ می‌دهد. در عین حال، Genie در این میان اپلیکیشنی خاص است که خود، قادر است پیشنهادهایی مرتبط را در خصوص سوالاتی که باید از چت جی پی تی پرسید به کاربران ارائه کرده و حتی یک باکس مخصوص وارد کردن دستورها به‌صورت متنی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Genieاپلیکیشن Genie

البته شاید تنها ایراد این اپلیکیشن عدم امکان استفاده از کراون اپل واچ برای اسکرول کردن در نتایج نمایش داده شده باشد. این قابلیت در حال حاضر فراهم نیست و برای جابجا شدن در نتایج باید از انگشت خود استفاده کنید که استفاده از آن را اندکی سخت‌تر خواهد کرد. در عین حال، Genie همچنان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اپل واچ برای تعامل با هوش مصنوعی به شمار می‌رود.

دستیار هوش مصنوعی Genie کاملا رایگان بوده و برای نصب و اجرا شدن به WatchOS 9.1 به بالا نیاز خواهد داشت.

2Doodle

2Doodle هم یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین اپلیکیشن‌های نوت برداری و نمایش فعالیت‌های روزمره روی واچ فیس اپل واچ است که سطح متفاوتی از تعامل با کاربری و شخصی‌سازی را ارائه داده و قادر است نوت‌های نوشته شده به‌صورت دستی را روی صفحه نمایش دهد. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آن نمایش نوشته‌های دست‌نویس کاربر روی واچ فیس است که حس و حال جالبی دارد.

برنامه 2Doodleبرنامه 2Doodle

البته کار کردن با 2Doodle روی صفحه نمایش کوچک اپل واچ اندکی سخت به نظر خواهد رسید. با این وجود استفاده از این اپلیکیشن برای ارسال پیام‌های کوتاه خیلی زود به یک عادت برایتان تبدیل خواهد شد! همانند بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر امروز، 2Doodle نیز رایگان بوده و به WatchOS 7.0 یا بالاتر نیاز خواهد داشت.

Birdie و Snake.io

دو اپلیکیشن انتهایی اپل واچ که در ادامه به معرفی‌شان می‌پردازیم نه قرار است کاربری فوق‌العاده‌ای داشته باشند و نه گرهی از مشکلات روزمره‌تان بازکنند! بلکه هردوی آن‌ها با هدف غرق کردن کاربران اپل واچ در حس نوستالژی طراحی و ساخته شده‌اند. نخستین عنوان، Birdie است که در آن هدایت یک پرنده به شما سپرده شده و شما باید با استفاده از کراون ساعت هوشمند خود پرنده را بین لوله‌ها حرکت دهید. اگر از کاربران قدیمی‌تر آیفون و گوشی‌های اندرویدی هستید، حتما Flappy Bird را به یاد دارید که در سال 2013 روی آیفون عرضه شده و به یک پدیده در اپ استور تبدیل شد. Birdie تجربه‌ای بسیار نزدیک به Flappy Bird داشته و همان حس و حال را به شما منتقل خواهد کرد.

برنامه Birdieبرنامه Birdie

دیگر عنوان جذاب و نوستالژیک اپل واچ نیز Snake.io است که کاملا یادآور بازی Snake در گوشی‌های کلاسیک نوکیاست. در این بازی شما باید با استفاده از کراون اپل واچ مار را جابجا کرده و ضمن این که از برخورد با سایر مارها می‌پرهیزید سعی کنید دایره‌ها را نیز بخورید.

اپلیکیشن اپل واچاپلیکیشن اپل واچ

بازی Birdie رایگان بوده و برای اجرا به WatchOS 2.0 به بالا نیاز دارد. علاوه بر این، Snake.io نیز به‌طور مشابه رایگان است و به WatchOS 3.0 نیاز خواهد داشت.

اپل واچ به‌طور کلی دستگاهی فوق‌العاده جذاب و کاربردی به شمار می‌رود. در عین حال اپلیکیشن‌های معرفی شده در این لیست قادرند کاربری آن را یک پله ارتقا داده و آن را به محصولی جذاب‌تر تبدیل کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم در نصب اپلیکیشن‌های رایگان معرفی شده شک نکنید و در صورت امکان، برنامه‌های پولی معرفی شده را نیز خریداری نمایید.

در بخوانید: اپل واچ اولترا ۲ معرفی شد؛ از نوک قله تا ته دریا، با اسمارت واچ جدید اپل یک ایرانی جلوی فروش اپل واچ در آمریکا را گرفت! چگونه اپل واچ را ریست فکتوری کنیم؟



منبع