بیانیه چری مالزی در مورد مشکلات اکسل عقب اکسل عقب برخی خودروهای این شرکت


17 اردیبهشت 1403 ساعت 15:35

عاملیت فروش چری در مالزی پیرامون جدا شدن اکسل عقب خودروهای این برند، حرف‌های جذابی برای گفتن دارد که شایعات را پاک و حقایق را روشن می‌کند.


اگر از دنبال کنندگان اخبار خودروهای چینی در ایران باشید حتماً با ماجرای جدا شدن اکسل عقب محصولات چری مانند فونیکس اف ایکس و ام وی ام ایکس ۲۲ پرو در مالزی یا حتی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو در ایران برخورد داشته‌اید. رسانه در مطلب ماجرای اکسل عقب ایکس ۵۵ پرو و مدیران خودرو به طور کامل راجع به این اتفاق در ایران صحبت و بیانیه شرکت مدیران خودرو را منتشر کرد. حالا در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو به سراغ همکارهای مدیران خودرو در مالزی می‌رویم تا حرف‌های آن‌ها را نیز گوش دهیم.

فهرست عناوین:

بیانیه شرکت چری مالزی در مورد ماجرای جدا شدن اکسل عقب

آنطور که عاملیت فروش چری در مالزی ادعا می‌کند، این ایراد صرفاً در خودروهای کراس اوور فونیکس اف ایکس یا همان چری اومودا ۵ که به تازگی با نسخه برقی آن هم آشنا شده‌ایم، رخ داده است که در نتیجه این شرکت فراخوان گسترده‌ای برای مراجعه ۶۰۰ دستگاه فونیکس اف ایکس به نمایندگی‌های خود در مالزی منتشر کرده. البته باید اشاره کنیم که این ایراد در ام وی ام ایکس 55 پرو که به تازگی با نسخه فیس لیفت آن آشنا شده‌ایم هم مشاهده شده و کار یک دستگاه ام وی ام ایکس 22 پرو هم در روسیه با ایراد مشابهی به نمایندگی کشیده است. به علاوه باید بدانید که سیستم تعلیق و اکسل عقب فونیکس اف ایکس برقی با نسخه بنزینی کاملا متفاوت است و به گفته چری مالزی، اصلا نمی‌تواند که این ایراد را داشته باشد.

همچنین در تصویر بالا هم می‌توانید بیانیه شرکت مدیران خودرو پیرامون این حادثه را مطالعه فرمایید. به علاوه طبق وعده‌های روابط عمومی مدیران خودرو به تیم خودرو ، باید منتظر آپدیت‌های جدیدتر و نویدبخش‌تری از این موضوع باشیم.

دلیل جدا شدن اکسل عقب خودروهای چری

به گفته شرکت چری مالزی که یکی از تامین کنندگان اصلی قطعات خودروهای چری در آسیا هم به حساب می‌آید، جدا شدن اکسل عقب خودروهای چری صرفاً به دلیل یک مشکل فنی در واحد تولید قطعات رخ داده و آن هم چیزی نیست جز کالیبراسیون اشتباه در یک دستگاه جوش خودکار! همچنین لازم به ذکر است که طبق ادعای رسانه «مالی میل» این ایراد به کلی رفع شده و در حال حاضر تمامی قطعات خروجی از خط تولید سالم و بدون مشکل هستند.

کدام خودروهای چری ایراد اکسل عقب دارند؟

فونیکس اف ایکس با ایراد اکسل عقب

همچنین مطابق بر تحقیقات این رسانه، صرفاً خودروهایی که اکسل عقب آنها در تاریخ ۱۴ تا ۱۷ آگوست ۲۰۲۳ تولید شده است، احتمالاً شامل این ایراد خواهند بود. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که در حال حاضر تمام این ۶۰۰ دستگاه فونیکس اف ایکس در مالزی از تست‌های فنی و بررسی‌های نمایندگی‌ها ارج شده‌اند که از این تعداد فقط ۶۰ عدد آنها به مشکل ایراد فنی در اکسل عقب دچار شده بودند.‌

ام وی ام ایکس 55 پرو با ایراد اکسل عقب

همچنین به ادعای روابط عمومی شرکت چری مالزی، در حال حاضر ۳۲ خودرو از این ۶۰ مورد، به سلامت از نمایندگی‌های شری مالزی خارج شدند و خودرو آنها اکنون بدون ایراد و خطر است. همچنین طبق گزارش‌هایی، ام وی ام ایکس 55 پرو و کراس اوور جمع و جور ام وی ام ایکس 22 پرو هم شامل ایراد اکسل عقبی هستند.

ام وی ام ایکس 22 پرو

به علاوه با توجه به اینکه قطعات شرکت چری مالزی جزو یکی از صادرکنندگان قطعات خودروهای چری به سراسر آسیا محسوب می‌شود، پای وزیر صادرات مالزی هم به این ماجرا باز شده او هم به میان اصحاب رسانه آمده و به تمام آنها وعده داده تا با نظارت دقیق‌تر بر روی تمام قطعات صادراتی خودروهای چری، از خدشه‌دار شدن نام شرکت‌های این کشور جلوگیری کند.

نحوه چک کردن ایراد اکسل عقب در خودروهای چری

شرکت چری مالزی با انتشار یک فراخوان گسترده از تمام افرادی که مالک فونیکس اف ایکس یا همان چری اومودا ۵ هستند درخواست کرده تا با مراجعه به این وب سایت و ثبت کد VIN خود، از سلامت و بدون ایراد بودن قطعه اکسل عقب خودرو مطمئن شوند.



منبع