تویوتا هایس برقی ؛ ون 5.5 متری ژاپنی با داشبورد مدرن + ویدیو


تویوتا هایس برقی – Toyota Hiace EV قصد دارد تا خاطرات خوش مردم از نسخه‌های قبلی را قامت یک ون الکتریکی دوباره تکرار کند. در ادامه با تصاویر واقعی از خودرو ون هایس برقی همراه می‌شویم.

شاید درمورد این موضوع اطلاعات زیادی نداشته باشید اما به مانند خودرو های برقی که تقریبا اکثر کشورهای دنیا را تسخیر کرده‌اند، ون‌های برقی هم در راه هستند. برای مثال در همین کشور ترکیه، خط مونتاژ ون‌های برقی فورد قرار دارد! شرکت تویوتا هم اصلا دوست ندارد که از این بازی جا بماند و برای اولین بار در تاریخ، مینی ون تویوتا هایس برقی را در قامت یک خودرو کانسپت به نمایشگاه توکیو 2023 ژاپن آورده است. در ادامه با تصاویر جذاب آن همراه می‌شویم و مشخصات فنی کوتاهی را مرور می‌کنیم.

فهرست عناوین:

معرفی مینی ون کانسپت تویوتا هایس برقی

ابتدا به سراغ قد و قامت آن می‌رویم. اندازه و ابعاد تویوتا هایس برقی شامل 5280 میلی متر طول، 1950 میلی متر عرض و 1990 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله‌ محورهای آن هم به 3210 میلی متر می‌رسد. فضای بار آن هم تقریبا 1270 در 1715 میلی متر است که جمعا، حجمی معادل 3500 لیتر را فراهم می‌کند. در حال حاضر اطلاعات زیادی از مشخصات فنی کانسپت ون هایس برقی منتشر نشده است اما چهره‌ی آن، حرف‌های زیادی برای  گفتن دارد.

طراحی ظاهری و کابین

تویوتا هایس برقی

طراحی تویوتا هایس کانسپت دقیقا بر اساس قوانین آیرودینامیکی است و به مانند کامیون برقی تسلا، دماغه‌ی مربعی شکل و سپر یک‌ تکه‌ای را دارد. چراغ‌ها هم به صورت یکپارچه و تمام LED هستند و ترکیب رنگ خاکستری، مشکی و رگه‌هایی از رنگ سبز فسفری، به جذابیت کار اضافه می‌کنند. رینگ‌ها هم به کمک فلاپ‌های مخصوص، سیل یا به اصطلاح بسته شده‌اند.

تویوتا هایس برقی

قسمت بار که اصلی‌ترین نقش در تویوتا هایس برقی را ایفا می‌کند، به صورتی طراحی شده تا دسترسی افراد به آن، بسیار راحت و آسان باشد. این قسمت از سه جهت قابل دسترس است و حتی برای سوار شدن به آن می‌توانید از پله‌ها هم استفاده کنید.

تویوتا هایس برقی

کابین و داشبورد تویوتا هایس برقی شاید زیاد شبیه به خودروهای کانسپت و مدرن مثل ون مفهومی میتسوبیشی D:X نباشد اما همین موضوع، جای شکر دارد؛ یعنی شرکت سازنده تصمیم خود را گرفته و به زودی می‌توانیم شاهد حضور ون مفهومی تویوتا هایس در خیابان‌ها باشیم. البته داشبورد میزبان 4 نمایشگر متفاوت است که به ترتیب در قامت کلاستر دیجیتال، مولتی مدیا، نمایشگر تنظیمات خودرو و سیستم تهویه مطبوع عمل می‌کنند.

تویوتا هایس برقی

اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه می‌شوید که صندلی شاگرد کاملا حذف شده تا فضای قسمت بار در تویوتا هایس برقی به عدد شگفت انگیز 3500 لیتر نزدیک شود. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که فضای بار در تویوتا لندکروز، آن هم در حالتی که صندلی‌های ردیف دوم خم شده باشند، حداکثر به 1600 لیتر می‌رسد!

قیمت و تاریخ ورود به بازار

تویوتا هایس برقی

فعلا هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ ورود تویوتا هایس برقی به بازار در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است اما با توجه به سر و وضع آن، و اینکه زیادی فضایی و عجیب و غریب نیست، می‌توانیم حدس بزنیم که تولید انبوه خودرو ون کانسپت هایس به زودی آغاز خواهد شد.