جتا VS7 شاسی بلند جدید ماموت خودرو؛ مشخصات فنی و امکانات


22 خرداد 1402 ساعت 21:29

در ادامه به معرفی شاسی بلند جتا VS7 و مشخصات فنی و رفاهی این کراس اوور پرداخته‌ایم. ماموت خودرو به‌زودی سه محصول از برند جتا وارد کشور خواهد کرد.

گروه صنعتی ماموت خودرو عزم خود را جزم کرده تا محصولات شرکت دورگه آلمانی-چینی‌تبار جتا را به کشور وارد کند. پیش‌تر به معرفی جتا VS5 پرداختیم و درباره مشخصات این شاسی بلند جذاب و باکیفیت صحبت کردیم. زمزمه‌ها حاکی از این است که ماموت خودرو قصد دارد دومین ماشین کمپانی جتا را با نام VS7 به بازار بیاورد.

جتا وی اس 7 در سگمنت کراس اوورهای سایز بزرگ قرار می‌گیرد و تازه‌ترین خودروی جتا به‌حساب می‌آید و در بازار چین نیز پرفروش بوده است. گفتنی است که ماموت خودرو قبلا مشغول واردات ماشین‌های فولکس واگن بود و از آنجایی که جتا هم زیربرندی از این شرکت آلمانی‌تبار محسوب می‌شود، خودروهای آن را عرضه خواهد کرد.

معرفی جتا VS7

جتا VS7

شرکت چینی فاو و شرکت بزرگ آلمانی فولکس واگن پس از همکاری با یکدیگر اقدام به تأسیس شرکت نوپای جتا کردند و قرار شد کارخانه این خودرو در چنگدوی چین باشد، ولی از قطعات خودروهای فولکس واگن برای تولید خودرو استفاده شود. «جتا» نام خودروی سدان فولکس واگن است و با ابتکار مدیران این دو شرکت انتخاب شد.

سبد محصولات این شرکت محدود است و تا به‌حال سه خودرو در کارنامه‌اش ثبت شده که نام این خودروها عبارتند از: VS5 و VS7 و VS3. یکی از دلایل موفقیت خودروهای جتا، نام جذاب و معتبر فولکس واگن و حمایت از آن توسط این برند آلمانی است. همان‌طور که گفتیم ماموت خودرو قبل از آن‌که صنعت خودرو تحریم شود، اقدام به واردات محصولاتی نظیر گلف جی تی آی، پاسات و تیگوان می‌کرد و هم‌اکنون که روزنه امیدی برای واردات باز شده، قصد دارد شانس خود را با جتا امتحان کند.

جتا VS7 نخستین مرتبه در سال 2019 و در نمایشگاه خودروی شانگهای دیده شد و از سال 2020 هم عرضه و فروشش آغاز گردید. همچنین قرار است به‌همین زودی‌ها وارد کشور شده و به سبد محصولات خودرویی اضافه شود. فولکس واگن تیگوان پلتفرم خود را به جتا وی اس 7 قرض داده و به‌همین خاطر از نظر ابعاد و اندازه یکسان هستند.

جتا VS7

طراحی ظاهری جتا VS7

این کراس اوور خانوادگی رقبایی نظیر فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ و فونیکس تیگو 8 پرو دارد و از نظر ظاهر بیرونی زیبا و خوش‌چهره به‌حساب می‌آید. چراغ‌های اصلی به‌طور یکپارچه طراحی شده و دارای خطوط تند و تیزی است که جلوپنجره را بزرگ و پهن نشان می‌دهد.

طرح کهکشانی جلوپنجره و در رأس آن لوگوی جتا بر زیبایی هر چه بیشتر این خودرو افزوده است. سپر هم میزبان ورودی ثانویه پیشرانه و دیفیوزر کرومی و چراغ‌های روشنایی روز است که مزین به نوار ال‌ای‌دی کشیده و جذابی شده است. زیبایی قسمت جلویی این کراس اوور همچنان در نمای عقب ادامه دارد و همان‌قدر خشن و تند خواهد بود.

کشیدگی چراغ‌های عقب و طراحی چشم‌نواز آنها تا نصفه‌های در صندوق عقب امتداد یافته و در صندوق هم دارای خطوط تند و تیز شده است. چراغ شبرنگ سراسری و دیفیوزر بزرگ کرومی شبه‌خروجی‌های اگزوز، طرحی نو و اسپرت به جتا وی اس 7 بخشیده‌اند.

به‌همان میزانی که در طراحی بیرونی زیبایی می‌بینیم، کابین کراس اوور جتا VS7 زیبا و چشم‌نواز است. حس خوبی که از محیط داخلی این خودرو به سرنشین منتقل می‌شود مطلوب است و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های به‌وجود آورنده این حس، داشبورد منحصربه‌فردی است که دارد.

جتا VS7

در میانه داشبورد مذکور، صفحه نمایشی بزرگ و عریض قرار گرفته که سیستم مولتی‌مدیا را هندل می‌کند. خروجی‌های تهویه مطبوع دیگر به‌صورت افقی نیستند و رو در روی هم تعبیه شده‌اند تا عمودی باشند. پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع نیز فیزیکی و با قابلیت لمس است. طراحی D کات فرمان شبیه به سایر محصولات فولکس واگن بوده و 3 شاخه دارد که روی آنها برخی از کلیدهای کنترلی به‌چشم می‌خورد.

کلاستر یا کیلومترشمار هم دستی است و هم دیجیتال و نشان می‌دهد برند جتا در صدد جلب نظر مشتریان است و می‌خواهد تمام سلایق را پوشش دهد. فضای این خودرو یکی از مزیت‌های عمده آن به‌حساب می‌آید و صندوق بار آن برای خانواده‌های ایرانی سودمند و کاربردی خواهد بود.

مشخصات فنی جتا وی اس 7

جتا VS7

به‌لحاظ فنی اگر بخواهیم جتا VS7 را مورد بررسی قرار دهیم، اول از همه می‌بایست به فناوری‌های مدرن و روز آن اشاره کنیم. پیشرانه این کراس اوور سایز بزرگ از آنِ فولکس واگن بوده و 1.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است. چنین پیشرانه‌ای قادر است حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 6 سرعته AT به محور جلو منتقل خواهد شد.

امکانات رفاهی و ایمنی جتا VS7

خوشبختانه میزان آپشن‌ها و امکانات رفاهی این محصول دورگه آلمانی-چینی در سطح خوبی قرار دارد. از جمله این امکانات می‌توان به شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکتریکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کمکی حرکت در سربالایی، نمایشگر 10 اینچی مولتی‌مدیا، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، دوربین 360 درجه، سانروف پانوراما، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، شارژ بدون بی‌سیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.