دو آپشن سیستم کنترل پایداری و سنسور پایش باد تایرها به رانا پلاس اضافه شد


30 مرداد 1402 ساعت 20:41

ایران خودرو دو آپشن سیستم کنترل پایداری و سنسور پایش باد تایرها را به رانا پلاس اضافه کرد تا این خودرو با استانداردهای 85گانه سازگار شود.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه خودرویی M1 شامل خودروهای سواری باید طبق استانداردهای جدید تولید شوند. در واقع تمام محصولات خودروسازان تا نیمه دوم سال 1402 باید به آپشن‌هایی چون چراغ روز (دی‌‌لایت)، پوزیشن لایت، سنسور نور نشانگر تعویض دنده (GSI)، نشانگر فشار باد تایر (TPMS)، سیستم کنترل پایداری و استاندارد حفاظت از عابر پیاده مجهز شدند. در همین راستا ایران خودرو دو آپشن جدید برای رانا پلاس در نظر گرفت.

اضافه شدن دو آپشن جدید به رانا پلاس

رانا پلاس

اخیرا ایران خودرو برای رانا پلاس دو آپشن دی‌لایت و پوزیشن لایت را در نظر گرفت و اکنون نیز تصاویر منتشر شده از خطوط تولید این محصول نشان می‌دهد رانا پلاس به دو آپشن سیستم کنترل پایداری و کنترل فشار باد تایرها مجهز شده است.

رانا پلاس

گفتنی است رانا پلاس معمولی از یک موتور 1.6 لیتری TU5 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 1402 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 5 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

این در حالی است که رانا پلاس سقف شیشه‌ای به موتور TU5 پلاس مجهز شده و این پیشرانه با فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز قدرت را از این پیشرانه به چرخ‌ها می‌رساند.

رانا پلاس

ایران خودرو علاوه بر پیشرانه و گیربکس قدرتمندتر، Runna Plus سقف شیشه‌ای را به آپشن‌های بیشتری نیز مجهز کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سنسور پارک عقب، تهویه دستی، آینه‌های کناری برقی، دو کیسه هوا، سقف پانارومیک، کروز کنترل و فرمان کمکی برقی اشاره کرد. این در حالی است که نسخه سقف فلزی این سدان ایران خودرو به جز استانداردهای جدیدی که به اجبار اضافه شده، با نسخه 206 تیپ 5 تفاوتی ندارد.