شنل نامرئی سرانجام توسط چینی ها اختراع شد + ویدیو


11 دی 1402 ساعت 00:07

یک دانشمند و مخترع چینی در دانشگاه دونگ هوا و با الهام از فیلم‌های علمی تخیلی موفق به ساخت یک شنل نامرئی باورنکردنی شد.

شاید شما نیز علاقه‌مند به فیلم‌های علمی تخیلی باشید یا آنها را دنبال کرده باشید؛ فیلم‌هایی نظیر Predator یا Harry Potter که دستیابی به یک شنل نامرئی را بارها در ذهن مخاطب تداعی و وسوسه می‌کنند. حال با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، یک دانشمند چینی ادعا می‌کند این تخیلات را به واقعیتی دست‌یافتنی تبدیل کرده است. این مخترع چینی مدعی است که روزی این شنل‌ها تبدیل به یک اکسسوری و لباس مد روزانه برای همه خواهد شد.

شنل نامرئی چینی معرفی شد

این شنل ساخت یک دانشمند چینی است، اما خارج از بحث کپی‌برداری چینی‌ها، اکنون باید بگوییم این مخترع در ساخت این شنل رویاپردازی‌های بشر را به واقعیت نزدیک کرده است. وی مدعی شده که این فناوری آماده است تا زندگی همه ما را تغییر دهد.

این شنل نامرئی ابتدا در یک رویداد مجازی به نام Super Night Of Science و سپس در یک کنفرانس علمی در شانگهای چین و توسط پروفسور چو جونهائو استاد دانشگاه دونگ هوا رونمایی شد و به جرات می‌توان گفت این شنل واقعی ترین پوشش نامرئی است که توسط بشر ساخته شده است. جونهائو در هنگام معرفی این اختراع، آن را به‌عنوان یک صفحه با ردیف‌های متعدد از عدسی‌های محدب استوانه‌ای عنوان کرد که هر عدسی می‌تواند اجسام موازی با خود را فشرده کرده و باعث شکست نور شود.

در نتیجه این عمل، آن تصویر به میلیون‌ها ذره یکسان تقسیم می‌شود و این قابلیت، امکان تشخیص آن را برای چشم انسان غیرممکن می‌سازد. همچنین این مدل شبیه‌سازی می‌کند که چگونه یک ماده معمولی نور را هنگام عبور از کنار خود منحرف می‌کند. سپس توپولوژی مواد را تغییر می دهد تا این اعوجاج کاهش یابد. در واقع این تکنولوژی با فریب عادلانه چشم‌های انسان می‌تواند مکانیزم خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

این شنل نامرئی‌کننده چگونه کار می‌کند؟

شنل نامرئی چینی هاشنل نامرئی چینی ها

در واقع تمام رمز و راز این شنل در پشت آن نهفته است. جایی که پرتوهای نور به‌وسیله تکنولوژی خاصی دستکاری و هدایت می‌شوند تا به اجسام پشت شنل برسند. این تکنولوژی با پوشاندن پس زمینه یا بازتاب نور عمل می‌کند. در این مورد سه نظریه برای دستیابی به یک پس زمینه نامرئی مطرح شده است؛ فرامواد، دستکاری نوری و تکنیک‌های استتاری که هر کدام از ای عوامل در جای خود می‌توانند باعث ایجاد یک جسم نامرئی شوند.

این فناوری قرار است تا با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، جنبه‌های جدیدی از خود بروز داده و عاملی برای تحقق رویاهای انسان باشد؛ تا جایی که همانند فیلم‌های هالیوودی انسان را از دید دوربین‌ها و سیستم‌های مادون قرمز نیز پنهان کند.



منبع