فنگ چنگ لئوپارد 8 ؛ رقیب جدید لندکروز از چین


30 فروردین 1403 ساعت 16:20

فنگ چنگ بائو لئوپارد 8 جدیدترین خودرو شاسی بلند هیبریدی بی وای دی است که از نظر قد و هیکل با لندکروز رقابت می‌کند. در ادامه با مشخصات فنی و ویژگی‌های بی وا دی لئوپارد 8 همراه می‌شویم.

با نزدیک شدن به برگزاری نمایشگاه خودرو چین، سر و کله‌ محصولات جدید پیدا می‌شود. برند فنگ چنگ یکی از زیرمجموعه‌های بی وای دی است که به لطف پلتفرم جذاب DMO، چند خودرو برقی و کانسپت را طی روزهای گذشته معرفی کرده. قبلا با خودرو کانسپت لئوپارد سوپر 3 و خودرو برقی اسپرت لئوپارد سوپر 9 آشنا شده بودیم و اکنون زمان ملاقات با سومین و بزرگ‌ترین عضو این خانواده یعنی لئوپارد 8 است.

مشخصات فنی فنگ چنگ لئوپارد 8

این خودرو قرار است در قامت یک شاسی بلند هیبریدی و بر مبنای پیشرفته‌ترین پلتفرم شرکت بی وای دی که برای خودروهای آفرودی ساخته شده یعنی پلتفرم BYD DMO و شاسی پرچمدار کلاس P راهی میدان شود تا در برابر آمریکایی‌های پرادعایی مثل هامر برقی قد علم کند.

کابین بی وای دی لئوپارد 8کابین بی وای دی لئوپارد 8

فعلا از مشخصات فنی و توان فانگ چنگ بائو لئوپارد 8 اطلاعات زیادی در دست ما نیست اما با توجه به ظاهر این خودرو، حدس می‌زنیم که از همین الان برای رقابت با دیگر محصول BYD یعنی شاسی بلند غول پیکر و هزار اسب بخاری برقی بی وای دی یانگ وانگ U8 دندان تیز کرده باشد؛ البته در قامت یک شاسی بلند هیبریدی!

فنگ چنگ بائو لئوپارد 8فنگ چنگ بائو لئوپارد 8

به علاوه باید اشاره کنیم که در مراسم معرفی بی وای دی بائو لئوپارد 8 گفته شده که این محصول قرار است حدود 500 کیلو وات توان یعنی نزدیک به 670 اسب بخار قدرت را تقدیم راننده کند و با توجه به این عدد حدس می‌زنیم که گشتاوری معادل با 900 نیوتن متر هم داشته باشد. عجیب‌تر از همه، فاکتور مصرف سوخت است که به گفته شرکت سازنده، فنگ چنگ لئوپارد 8 تقریبا در هر 100 کیلومتر نزدیک به 7.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

فنگ چنگ بائو لئوپارد 8فنگ چنگ بائو لئوپارد 8

همچنین پکیج باتری های CTC هم در شاسی فانگ چنگ بائو لئوپارد 8 دیده می‌شوند که احتمال پلاگین هیبریدی بودن را تقریبا تایید می‌کنند. بد نیست اشاره کنیم که باتری‌های CTC جزو پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ساخت باتری در جهان به حساب می‌آیند که به نوعی، باتری‌ها را با شاسی خودرو یکی می‌کنند. به لطف این تکنولوژی، مدیریت مصرف و کنترل تغییرات دمایی باتری‌ها به شدت بهبود پیدا می‌کنند و در برابر ضربه و تصادف هم مقاوم‌تر می‌شوند.

سیستم رانندگی خودکار برای ماشین آفرودی

فانگ چنگ بائو لئوپارد 8فانگ چنگ بائو لئوپارد 8

در حال حاضر، آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی فنگ چنگ لئوپارد 8 برای ما نامشخص هستند اما با توجه به شکل و ظاهر این خودرو، حدس می‌زنیم که رادار لایدار و سیستم رانندگی خودکار سطح 2.5 پلاس را داشته باشد. یعنی از آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بی وای دی بائو لئوپارد 8 می‌توان به دستیار رانندگی بین خطوط، هشدار برخورد از عقب و جلو، رانندگی خودکار در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تعلیق اکتیو و دستیار تشخیص عابر پیاده اشاره کرد.

قیمت فنگ چنگ لئوپارد 8 و تاریخ رونمایی

فنگ چنگ بائو لئوپارد 8فنگ چنگ بائو لئوپارد 8

قیمت هم جزو نامعلومات ما به حساب می‌آید اما با توجه به مشخصات فنی و آپشن ها حدس می‌زنیم که قیمت فانگ چنگ بائو لئوپارد 8 در بالاتر از 50 هزار دلار باشد. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق از این محصول باید تا نمایشگاه خودرو چین که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود، صبر کنیم.

رونمایی از نسخه کانسپت فانگ چنگ بائو لئوپارد سوپر 8

بی وای دی لئوپارد 8 - نسخه کانسپتبی وای دی لئوپارد 8 - نسخه کانسپت

نسخه کانسپت

علاوه بر نسخه تولید انبوه که یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی به حساب می‌آید، شرکت بی وای دی از نسخه کانسپت فانگ چنگ لئوپارد 8 با نام فنگ چنگ بائو سوپر 8 هم رونمایی کرد. از مهم‌ترین تغییرات و تفاوت‌های بی وای دی لئوپارد 8 پلاگین هیبریدی و کانسپت سوپر 8 می‌توان به آینه‌های دوربین‌دار، جلو پنجره‌ متفاوت و چند تغییر ظاهری کوچک دیگر اشاره کرد.



منبع