نگاهی به گران ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023؛ سلاطین الکتریکی جاده ها


16 آذر 1402 ساعت 21:30

لیست گران ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023 منتشر شد که طبق آن یک خودرو ژاپنی توانست لقب گران ترین ماشین برقی را از آن خود کند. در ادامه با 10 خودرو الکتریکی گران قیمت جهان آشنا خواهیم شد.

در حالی که اکثر خودروسازان بر تولید و عرضه خودروهای برقی ارزان قیمت تمرکز دارند، اما در برخی بازارها نظیر آمریکا شاهد عرضه خودروهای الکتریکی بسیار گران قیمت هستیم؛ خودروهایی که از امکانات پیشرفته، شتاب زیاد و برد بالایی بهره می‌برند و در قالب یک خودرو لوکس به فروش می‌رسند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت با گران ترین خودروهای برقی جهان آشنا خواهیم شد.

گران ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023

به‌تازگی لیستی از گران ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023 منتشر شده که طبق آن یک ابرخودرو ژاپنی توانست لقب گران ترین خودرو الکتریکی جهان را به خود اختصاص دهد. همچنین در این لیست خودروهای برقی در کلاس‌های مختلفی چون شاسی بلندهای لوکس تا ابرخودروهای پرسرعت در بازه قیمتی 200 هزار دلار تا 3.5 میلیون دلار حضور دارند.

1.‌ آسپارک آوول – Aspark Owl

قیمت: 3.56 میلیون دلار

گران ترین خودروهای برقی جهانگران ترین خودروهای برقی جهان

در صدر لیست گران ترین خودروهای برقی جهان نام آسپارک آوول به چشم می‌خورد. البته این خودرو کماکان در مرحله توسعه قرار دارد و هنوز روانه بازار نشده است. شرکت ژاپنی آسپارک برای این خودرو برقی قیمت 3.5 میلیون دلاری را در نظر گرفت است که به همین دلیل با اختلاف زیادی در صدر این لیست قرار دارد.

این خودرو به یک پیشرانه 1980 اسب بخاری مجهز شده و سریع‌تر از ریمک می‌تواند ظرف مدت 1.72 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. این ابرخودرو برقی ژاپنی قرار است فقط در 10 دستگاه برای عرضه در آمریکای شمالی به تولید برسد. با توجه به اینکه این خودرو در ابتدای سال جاری در خیابان‌های موناکو مورد آزمایش قرار گرفت، می‌توان انتظار داشت در سال میلادی جدید به دست مشتریان برسد.

2. لوتوس اوایا – Lotus Evija

قیمت: 2.5 میلیون دلار

گران ترین خودروهای برقی جهانگران ترین خودروهای برقی جهان

هایپرکار اوایا با قیمت 2.5 میلیون دلاری خود توانست در جایگاه دوم لیست گران ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023 قرار بگیرد. این خودرو 1700 کیلوگرمی با پیشرانه 2000 اسب بخاری خود می‌تواند سواری لذت‌بخشی را ارائه دهد. همچنین این خودرو ظرف مدت 3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند. شرکت لوتوس فقط 130 دستگاه از این خودرو را به تولید می‌رساند.

3. پینین فارینا باتیستا – Pininfarina Battista

قیمت: 2.2 میلیون دلار

گران ترین خودروهای برقی جهانگران ترین خودروهای برقی جهان

پینین فارینا باتیستا با قیمت 2.2 میلیون دلاری خود در جایگاه سوم این لیست قرار گرفته است. این خودرو در قالب یک هایپرکار برقی به چهار پیشرانه الکتریکی با قدرت 1877 اسب بخار مجهز شده است. این خودرو در ابتدای سال 2023 توانس توانست رکورد سریع‌ترین خودرو جاده‌ای در 400 متر را بشکند. البته ریمک نورا چند ماه بعد موفق به شکست این رکورد شد.

4. ریمک نورا – Rimac Nevera

قیمت: 2.2 میلیون دلار

گران ترین خودروهای برقی جهانگران ترین خودروهای برقی جهان

ریمک نورابا با قیمت 2.2 میلیون دلار در لیست گران قیمت ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023 قرار دارد. این خودرو نیز همانند همانند پینین فارینا باتیستا از 4 پیشرانه برقی با قدرت 1877 اسب بخار مجهز شده است. این خودرو توانست رکورد سریع ترین خودرو برقی تولیدی پیست نوربرگ رینگ را با رکورد کمی بیش از 7 دقیقه از آن خود کند.

این خودرو ظرف مدت 1.74 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند و به همین دلیل تاکنون موفق به ثبت 23 رکورد سرعت و شتاب مختلف شده است. این خودرو که فقط 150 دستگاه از آن ساخته شده می‌تواند به حداکثر سرعت 400 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

5. هیسپانو سوئیزا کارمن بولونی – Hispano Suiza Carmen Boulogne

قیمت: 1.8 میلیون دلار

گران ترین خودروهای برقی جهانگران ترین خودروهای برقی جهان

هیسپانو سوئیزا کارمن بولونی با قیمت 1.8 میلیون دلاری خود توانست جایگاه پنجم لیست گران ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023 را از آن خود کند. این خودرو که یکی از غیرمعمول‌ترین خودروهای این لیست محسوب می‌شود به چهار پیشرانه برقی با قدرت 1100 اسب بخاری مجهز شده است.

6. رولزرویس اسپکتر – Rolls-Royce Spectre

قیمت: 413 هزار دلار

Rolls-Royce SpectreRolls-Royce Spectre

رولزرویس اسپکتر به عنوان اولین خودرو برقی رولزرویس توانست جایگاه ششم لیست گران ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023 را از آن خود کند. این خودرو به دو پیشرانه برقی با قدرت 577 اسب بخار مجهز شده و می‌تواند ظرف مدت 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر برساعت برسد.

7. فارادی فیوچر FF 91 2.0 فیوچرست آلینس

قیمت: 309 هزار دلار

گران ترین خودروهای برقی جهانگران ترین خودروهای برقی جهان

خودرو برقی FF 91 به عنوان یکی از عجیب ترین خودروهای این لیست محسوب می‌شود که توسط استارتاپ فارادی فیوچر طراحی و با قیمت 309 هزار دلار روانه بازار شده است. این خودرو بری که ترکیبی از سدان و سوپر اسپرت و شاسی بلند است از سه پیشرانه برقی با قدرت 1050 اسب بخار بهره می‌برد و ظرف مدت 2.27 ثانیه از سفر به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند.

8. کادیلاک سلستیک – Cadillac Celestiq

قیمت: 300 هزار دلار

Cadillac CelestiqCadillac Celestiq

شرکت کادیلاک سدان برقی سلستیک را عرضه کرد تا به رقیب جدی رولزرویس تبدیل شود. این خودرو در نسخه پایه 300 هزار دلار قیمت دارد و با سفارشی‌سازی‌ها نیز قیمت آن به 400 هزار دلار خواهد رسید. از ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به پیشرانه برقی 600 اسب بخار و کابین لوکس با نمایشگر 55 اینچی اشاره کرد.

9. لوسید ایر سافایر – Lucid Air Sapphire

قیمت: 249 هزار دلار

Lucid Air SapphireLucid Air Sapphire

هرچند لوسید ایر سافایر و تسلا مدل اس پلاد هر دو ظرف مدت کمتر از 2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کنند، اما لوسید ایر سافایر به سه پیشرانه برقی با قدرت 1234 اسب بخار مجهز شده و از کابین بسیار لوکسی نیز نسبت به تسلا مدل اس پلاد بهره می‌برد. همچنین این سوپرسدان ظرف مدت کمتر از 9 ثانیه مسافت 400 کیلومتر را می‌پیماید.

10. مازراتی گرن توریسمو فولگوره – Maserati GranTurismo Folgore

قیمت: 215 هزار دلار

Maserati GranTurismo FolgoreMaserati GranTurismo Folgore

گرن توریسمو فولگوره با قیمتی بیشتر از مدل‌های بنزینی خود قرار است روانه بازار آمریکا شود. این خودرو با قیمت 215 هزار دلاری در جایگاه دهم لیست گران ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023 قرار گرفته است. گرن توریسمو فولگوره به سه پیشرانه برقی مجهز شده که قدرتی برابر با 751 اسب بخار را به همراه دارند. این خودرو ظرف مدت 2.7 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند.



منبع