هیوندای سانتافه XRT کانسپت؛ نسخه آفرودی سانتافه جدید معرفی شد


20 مرداد 1402 ساعت 21:50

پس از معرفی هیوندای سانتافه مدل 2024 با طراحی بحث‌برانگیزش، حالا نوبت به نمایش نسخه آفرودی XRT رسیده است. در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

چند هفته پیش بود که هیوندای اولین تصاویر سانتافه مدل 2024 را به نمایش گذاشت؛ نسل جدید این کراس اوور که از طراحی کاملاً متفاوت و البته بحث‌برانگیزی مطابق با سبک طراحی روز برخوردار شده است. حالا پس از آن، هیوندای به‌عنوان بخشی از رونمایی کامل سانتافه، از کانسپت سانتافه XRT به‌عنوان نسخه آفرودی آن رونمایی کرده است.

معرفی خوردو مفهومی هیوندای سانتافه XRT

نمای جلو هیوندای سانتافه XRT مدل 2024

این خودرو مفهومی بر پایه تریم Calligraphy ساخته شده و به تجهیزات مختلفی مثل باربند سقفی، لاستیک زاپاس، نردبان در عقب، محفظه‌ای کوچک در گوشه قسمت عقب، رینگ‌های مشکی ۵ پر و تایرهای مخصوص مجهز است. با این حال، تایید نشده است که این تجهیزات از کارخانه در دسترس قرار می‌گیرند یا صرفاً برای نمایش این خودرو مفهومی تدارک دیده شده‌اند.

نمای کناری هیوندای سانتافه XRT مدل 2024

البته هیوندای جزئیات و تصاویری را از این کانسپت را به اشتراک نگذاشته. در نتیجه مشخص نیست که تغییرات خاصی در فضای داخلی هماهنگ با نمای بیرونی صورت گرفته است یا خیر.

هیوندای سانتافه مدل ۲۰۲۴ در آمریکا از دو پیشرانه، یک نمونه 2.5 لیتری توربوشارژ و یک نمونه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هیبرید بهره می‌برد. پیشرانه 2.5 لیتری که با یک گیربکس دوکلاچه 8 سرعته همراه می‌شود، توان تولید قدرت 277 اسب بخار و گشتاور 421 نیوتن متر را دارد. پیشرانه 1.6 لیتری هم که به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته متصل می‌شود، می‌تواند 178 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

از دست ندهید:

هیوندای سانتافه مدل ۲۰۲۴؛ معرفی مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند پرحاشیه هیوندای

هیوندای سانتافه XRT مدل 2024

اگر بیشتر وارد جزئیات عملکرد این دو پیشرانه شویم، باید ذکر کرد که نمونه 2.5 لیتری توربو می‌تواند هیوندای سانتافه جدید را ظرف 8 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند؛ ضمن اینکه سقف سرعت آن به 210 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این حال، این شاسی بلند کره‌ای با نمونه 1.6 لیتری هیبرید، به 9.5 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و دارای حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعتی است.

هیوندای طی نمایشگاه خودرو لس آنجلس که از 17 نوامبر (26 آبان) تا 26 نوامبر (5 آذر) برگزار می‌شود، سانتافه نسل جدید را به‌صورت کامل به بازار ایالات متحده معرفی خواهد کرد. تا به اینجا نظر شما درباره مدل 2024 این کراس اوور، خصوصاً طراحی آن چیست؟