هیوندای سانتاکروز جدید مدل 2025 با طراحی هیجان‌انگیز معرفی شد


09 فروردین 1403 ساعت 22:12

هیوندای از مدل جدید 2025 سانتاکروز رونمایی کرد. Santa Cruz فیس لیفت با طراحی تازه تهاجمی و امکانات جدید پیکاپی هرچه جذاب‌تر شده است.

در حالی که بازار پیکاپ‌ها در بازار آمریکا رونق تازه‌ای گرفته بود، هیوندای در سال 2021 سانتاکروز را معرفی کرد. سانتاکروز پیکاپی متفاوت با بدنه و طراحی شبیه به اس یو وی‌ها، به‌خصوص توسان از همین شرکت بود که بین پیکاپ‌های مختلف بازار به خوبی به چشم می‌آمد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، اخیراً هیوندای علاوه بر هیوندای توسان مدل 2025 فیس لیفت نسخه فیس لیفت سانتاکروز با طراحی تهاجمی‌تر را به نمایش گذاشت.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی بیرونی هیوندای سانتاکروز فیس لیفت 2025

اولین چیزی که در طراحی نمای بیرونی سانتاکروز فیس لیفت به چشم می‌آید جلوپنجره آن است. جلوپنجره قبلی که به توسان شباهت داشت جای خود را به جلوپنجره‌ای جدید با حفره‌های مستطیلی داده است که آفرودی‌تر به نظر می‌رسد. به عبارتی دیگر، این جلوپنجره سانتاکروز را بیشتر شبیه به پیکاپ‌های مرسوم کرده است. به این باید تغییراتی جزئی در ناحیه پایینی نمای جلو را هم اضافه کرد، ولی به‌جز این تغییر چشمگیر دیگری در نمای بیرونی دیده نمی‌شود؛ به هر حال، با یک فیس لیفت آن هم با فاصله کمی از عرضه این وانت به بازار مواجه‌ایم.

تیپ XRT سانتاکروز جدید هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. XRT پیش از این چیزی جز یک پکیج ظاهری نبود، اما حالا کمی پا را فراتر گذاشته است. سانتاکروز XRT رینگ‌های 18 اینچی جدید و نمای عقب ویژه دارد و همچنین تایرهای همه‌جارو (AT) برای آن در نظر گرفته شده. این در حالی است که پیش‌تر این تیپ هم مثل بقیه تیپ‌ها تایرهای معمولی داشت. علاوه بر این موارد، این نسخه از الگو ویژه جلوپنجره برخوردار شده و بازنگری‌هایی در قسمت جلو و عقب آن برای عملکرد بهتر در آفرود صورت گرفته است. در ضمن قلاب‌های قرمز رنگ به جلو این پیکاپ اضافه شده‌اند.

کابین و امکانات نسخه جدید Santa Cruz 

کابین هیوندای سانتاکروز مدل 2025 دستخوش تغییراتی پررنگ‌تر شده است. این پیکاپ کره‌ای در پیروی از توسان جدید حالا یک نمایشگر دوگانه پانورامیک منحنی دارد که شامل دو بخش 12.3 اینچی می‌شود. به تبع آن، طراحی داشبورد هم به‌روزرسانی شده و ضمناً فضایی خالی بالای محفظه داشبورد رو به روی صندلی شاگرد تدارک دیده شده است. در فضای داخلی این خودرو همچنین فرمان جدید مشابه فرمان توسان مدل 2025 توجه را به خود جلب می‌کند.

کیا نسخه جدید Santa Cruz را با امکانات و تکنولوژی‌های جدید در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو برای همه تیپ‌ها، کلید دیجیتال هیوندای با نام Digital Key 2 Touch، هشدار برخورد از جلو، دوربین دید اطراف و رادار نقطه کور برخی از این امکانات تازه هستند. به گفته هیوندای، از این به بعد امکان دریافت آپدیت از راه دور (OTA) برای این پیکاپ هیوندای وجود دارد.

مشخصات فنی هیوندای سانتاکروز مدل 2025

دو پیشرانه برای سانتاکروز فیس لیفت ارائه می‌شود. یکی یک نمونه پایه 2.5 لیتری 4 سیلندر با خروجی 191 اسب بخار است که از سیستم‌های محرکه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل بهره می‌برد. نسخه دیگر که به یک موتور 2.5 لیتری با توربوشارژر مجهز است، توانایی تولید قدرت 281 اسب بخار و گشتاور 421 نیوتن متر را دارد. نیرو محرکه این نسخه را یک گیربکس دوکلاچه 8 سرعته به چرخ‌ها هدایت می‌کند. در ضمن باید اشاره کرد که تیپ‌های XRT و Limited از یک حالت ویژه یدک‌کشی بهره‌مندند که امکان به یدک کشیدن 2267 کیلوگرم را فراهم می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت هیوندای سانتاکروز جدید

هیوندای سانتاکروز جدید مدل ۲۰۲۵هیوندای سانتاکروز جدید مدل ۲۰۲۵

هیوندای مدل 2025 سانتاکروز را در تابستان پیش رو روانه بازار می‌کند. البته این خودروساز کره‌ای در این مقطع قیمت مدل جدید این خودرو را مشخص نکرده است و با نزدیک‌تر شدن به عرضه جزئیات قیمت‌گذاری آن را به اشتراک می‌گذارد. با وجود این، قیمت این پیکاپ نباید تفاوت فاحشی با مدل 2024 کنونی آن که با قیمت پایه 28 هزار دلاری عرضه می‌شود داشته باشد.

از دست ندهید: کیا اسپورتیج فیس لیفت با چهره‌ای جذاب‌تر از قبل در راه است + عکس کیا K4 جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟ تویوتا هایلوکس برقی به زودی در بازار؛ آغاز عصر جدید پیکاپ افسانه‌ای؟ هیوندای آیونیک N 5 معرفی شد؛ هیولای 640 اسب بخاری کره‌ای



منبع