واکنش سایپا به خبر حذف عایق حرارتی ساینا S دوگانه‌سوز


24 مرداد 1402 ساعت 09:59

خبر حذف عایق حرارتی ساینا S دوگانه‌سوز سر و صدای زیادی را به‌پا کرد. حالا سایپا توضیح می‌دهد که علت این تغییرات در طراحی و مهندسی خودرو چیست.

به‌تازگی مشتریانی که اتومبیل ساینا اس دوگانه خود را در تابستان امسال تحویل گرفته‌اند، متوجه رنگ متفاوت قسمتی از کف صندوق عقب خودرو خود شده‌اند و همین سوال بزرگی را در ذهنشان به‌وجود آورده که این تغییر، حاصل از چیست. سایپا بدون هرگونه اطلاع قبلی، عایق حرارتی ساینا S دوگانه‌سوز را از روی این خودرو حذف کرده است. نگرانی‌های مشتریان از این اتفاق باعث شده تا حالا سایپا در مقام پاسخ قرار گرفته و توضیحاتی را در این خصوص ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

خسیس بازی خطرناک سایپا در ساینا؛ بازی با جان مردم برای پول!

به‌نقل از سایپانیوز، حذف این عایق در حین اجرای طراحی پروژه و بررسی فنی این خودرو در آزمون‌های DFMEA و DFA/DFMA، نشان می‌دهد که هیچ‌گونه نقصی را در روی ساینا دوگانه‌سوز به‌وجود نخواهد آورد. اما علت این تغییر در طراحی خودرو چیست؟ در واقع حذف این عایق با هدف بهبود سرعت رسیدن دمای موتور به درجه کاری در محیط‌های سردسیری انجام شده است.

حذف عایق حرارتی ساینا S دوگانه‌سوز

سایپا مدعی شده که در طراحی و ساخت خودرو ساینا اس، تمام استانداردهای تولید رعایت شده است. و پس از بازخوردهایی که از مشتریان دریافت کرده، تغییرات طراحی و مهندسی این اتومبیل را لغو کرده و خودروهای تولید جدید آن‌ها مجددا به عایق حرارتی مجهز شده‌اند. تغییر رنگی که در کف صندوق ساینا دیده می‌شود نیز صرفا تغییر رنگی بیش نیست و هیچ تاثیری روی عملکرد و ایمنی خودرو ندارد.

فراخوان سایپا برای خودروهای ساینا اس دوگانه

سایپا اکنون طی فراخوانی و با هدف جلب رضایت مشتریانش، از تمام تحویل‌گیرندگان ساینا S دوگانه‌سوز که اتومبیل آن‌ها فاقد عایق حرارتی است، دعوت به‌عمل خواهد آورد تا خودرو آن‌ها را به این قطعه تجهیز کند. به‌زودی زمان اجرای این فراخوان اعلام خواهد شد.