ورود دادستانی به مشکلات سرویس مدرسه تپسی؛ مدیر عامل تپسی احضار شد


13 مهر 1402 ساعت 18:17

دادستانی تهران به مشکلات سرویس مدرسه تپسی ورود کرد و در همین راستا مدیرعامل تپسی برای ارائه توضیحات فرا خوانده شده است.

شرکت تاکسی اینترنتی تپسی پیش از آغاز فصل مدارس از ارائه سرویس مدرسه به دانش‌آموزان خبر داده بود؛ اما با بازگشایی مدارس، والدین دانش‌آموزان از در دسترس نبودن این سرویس گلایه داشتند. روز گذشته نیز Tap30 با صدور اطلاعیه‌ای از مردم عذرخواهی کرد و اعلام کرد توانایی ارائه سرویس مدرسه را به تمام دانش‌آموزان ندارد.

در همین راستا و پس از نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی‌های مردم از مشکلات ایجاد شده برای سرویس مدرسه تپسی، دادستانی تهران به موضوع ورود کرده و مدیرعامل این شرکت تاکسی اینترنتی را برای ارائه توضیحات فرا خوانده است. قوه قضاییه در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرده که متن آن به شرح زیر است:

در پی اظهار نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی شهروندان از مشکلات به‌وجود آمده در ارائه خدمات سرویس مدرسه خودرو اینترنتی تپسی، دادستانی تهران به موضوع واکنش نشان داد. تپسی نام تجاری شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس است که قبل از مهرماه با اعلام طرح جدید سرویس مدارس اقدام به ثبت نام سرویس مدرسه کرده و بررسی‌های اولیه حاکی از این است که پس از آغار سال تحصیلی تعهدات خود را انجام نداده و با ارسال پیامک عذرخواهی اقدام به بازگرداندن اصل پول کرده است. در همین رابطه دادستانی تهران در راستای پیگیری و صیانت از حقوق عامه و به‌عنوان مدعی‌العموم موضوع را پیگیری می‌کند. در این راستا با تشکیل جلسه‌ای در روز دوشنبه با حضور مدیرعامل تپسی و دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش شهر تهران در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

بنابراین قرار است مدیرعامل تپسی در جلسه روز دوشنبه دادستانی با حضور مسئولان ذی‌ربط از جمله مسئولان آموزش و پرورش استان تهران حاضر شود و توضیحات لازم در خصوص سرویس مدرسه را ارائه کند. باید دید در نهایت سرنوشت سرویس مدرسه Tap30 که بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آنها روی آن حساب باز کرده بودند چه می‌شود و آیا تمهیداتی برای حل مشکل شهروندان اندیشیده خواهد شد یا خیر؟