چری تیگو ۷ پرو جدید معرفی شد + مشخصات فنی و قیمت 


15 اردیبهشت 1403 ساعت 20:58

شرکت چری از سه نسخه جدید تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴ جدید با قیمت رقابتی و جذاب رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت فونیکس تیگو ۷ جدید همراه خواهیم بود.


برند فونیکس یکی از زیر مجموعه‌های متفاوت شرکت مدیران خودرو در ایران به حساب می‌آید که تمام تمرکز و انرژی خود را روی مونتاژ و واردات محصولات مدرن چری گذاشته است. تا امروز شاهد معرفی اعضای جذاب خانواده تیگو ۷ مانند فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین هیبریدی و فونیکس تیگو ۷ پرومکس از این برند بودیم و به نظر می‌رسد که قرار است در سال جاری، یک عضو دیگر هم به این خانواده اضافه شود. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو به سراغ معرفی چری تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴ خواهیم رفت که یک نسخه فیس لیفت از فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو به حساب می‌آید و مشخصات فنی و قیمت تریم‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

فهرست عناوین:

معرفی چری تیگو 7 جدید

چری به تازگی از سه نسخه تیگو 7 پرو فیس لیفت در قامت دو مدل اتوماتیک و یک نسخه دستی رونمایی کرده است که قیمت آنها در بازه ۱۰ هزار دلار تا ۱۳.۷ هزار دلار قرار می‌گیرد. هر سه نسخه فارغ از نوع گیربکس به موتور 1.5 لیتری توربو شارژ مجهز هستند.

مشخصات فنی چری تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴

چری تیگو 7 مدل 2024چری تیگو 7 مدل 2024

زیر کاپوت چری تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴ شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ ۱.۵ لیتری با توان ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور هستیم. همچنین گیربکس تیگو 7 پرو فیس لیفت جدید با توجه به تریم انتخابی می‌تواند یک گیربکس دستی شش سرعته یا یک گیربکس اتوماتیک CVT با سیستم تعویض ۹ سرعته باشد. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که این گیربکس را قبلاً در محصولاتی مانند ام وی ام آریزو ۵ اسپرت هم دیده بودیم.

آپشن، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی چری تیگو ۷ پرو جدید

واردات چری تیگو 7 مدل 2024واردات چری تیگو 7 مدل 2024

از مهمترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در ری تیگو ۷ مدل ۲۰۲۴ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین دنده عقب و ثبت وقایع
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • رادار نقطه کور
  • سیستم تشخیص ترافیک از پشت
  • رادار برخورد و تصادف از جلو
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • دستیار حرکت در ترافیک سنگین
  • سیستم هشدار تغییر لاین رانندگی
  • سانروف برقی و سقف پانارومیک
  • صندلی‌های برقی برای راننده و سرنشین جلویی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا
  • سیستم نورپردازی کابین
  • و …

طراحی ظاهری و ابعاد

چری تیگو 7 مدل 2024چری تیگو 7 مدل 2024

اندازه و ابعاد چری تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴ شامل ۴۵۰۰ میلیمتر طول ۱۸۴۲ میلیمتر عرض و ۱۷۴۶ میلیمتر ارتفاع در کنار ۲۶۷۰ میلیمتر فاصله محوری می‌شود. از نظر طراحی ظاهری و گرافیک چهره، این خودرو واقعاً فرق زیادی با فونیکس تیگو ۷ پرومکس یا فونیکس تیگو ۷ پرو هیبریدی ندارد. در اینجا هم شاهد همان جلو پنجره ذوزنقه‌ای شکل به همراه چراغ‌های ال ای دی و خطوط مورب در قسمت جلو پنجره هستیم. البته هر چند که چراغ‌های ال ای دی در نمای جلویی، دودی شده‌اند.

طراحی داخلی و کابین

کابین فونیکس تیگو 7 پرو فیس لیفت مدیران خودروکابین فونیکس تیگو 7 پرو فیس لیفت مدیران خودرو

کابین و داشبورد چری تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴ چند تفاوت جزئی با نسل‌های قبلی دارد. کلیدهای چرخان در قسمت سیستم تهویه مطبوع حذف شده‌اند و جای خود را به یک صفحه نمایشگر کاملاً لمسی داده‌اند. همچنین داشبورد تیگو 7 پرو فیس لیفت جدید همچنان میزبان دو نمایشگر دوال اسکرین ۱۲.۳ اینچی در قامت نمایشگر دیجیتال مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال است.

از جذاب‌ترین آپشن‌های کابین و اتاق چری تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴ می‌توان به سقف پانورامیک، کلاستر و مولتی مدیا دیجیتال، صندلی‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم نورپردازی کابین و تریم چرم صندلی‌ها و داشبورد اشاره کرد.

قیمت چری تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴ و شانس واردات به ایران

چری تیگو 7 مدل 2024چری تیگو 7 مدل 2024

قیمت تیگو 7 پرو فیس لیفت جدید در نسخه گیربکس دستی برابر با ۱۰.۶ هزار دلار و در نسخه‌های گیربکس اتوماتیک CVT جدید ۹ سرعته برابر با ۱۲ هزار دلار و ۱۳.۷ هزار دلار خواهد بود. با توجه به اینکه فونیکس تیگو ۷ پرو جزو محصولات پرفروش مدیران خودرو به حساب می‌آید حدس می‌زنیم که فونیکس تیگو ۷ پرو جدید فیس لیفت احتمالاً در قامت یک محصول فیس لیفت راهی ایران شود. اگر واردات تیگو 7 پرو فیس لیفت مدل 2024 به ایران صورت گیر، حدس می‌زنیم که قیمت این محصول در بازه 1 میلیارد و 500 میلیون تومان باشد و صرفا نسخه اتوماتیک CVT وارد ایران شود.

تفاوت تیگو 7 فیس لیفت جدید با فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو

از اصلی‌ترین تفاوت‌های تیگو ۷ پرو مدل ۲۰۲۴ وارداتی با تیگو ۷ پرو مدیران خودرو می‌توان به دودی شدن چراغ‌های جلو و تغییر آرایش کنسول وسطی کابین و داشبورد اشاره کرد. در پایان کار بد نیست اشاره کنیم که برند فونیکس با محصولات پرچمداری مانند فونیکس اف ایکس در کنار سدان پر شتاب فونیکس آریزو 6 جی تی و خانواده‌ فونیکس تیگو 8 و فونیکس آریزو 8، جزو مدرن‌ترین مونتاژکارهای چینی در ایران به حساب می‌آید.



منبع