ارتقای اهداف زیست محیطی سامسونگ با گوشی های سری گلکسی S24


11 اردیبهشت 1403 ساعت 07:34

گوشی های پرچمدار سری گلکسی S24، علاوه بر تحول دنیای گوشی های هوشمند، توانستند اهداف زیست محیطی سامسونگ را نیز ارتقا ببخشند و وارد فاز تازه‌ای کنند.

گوشی های پرچمدار سری گلکسی S4 سامسونگ، مدتی پیش معرفی و به بازارهای جهانی عرضه شدند و توانستند عصر جدیدی را در دنیای گوشی های هوشمند رقم بزنند. عصر جدیدی که در آن، کاربران قادر هستند دستگاهی با فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و همچنین با طراحی پایدار و سبز داشته باشند. سامسونگ در بخشی از چشم‌انداز زیست‌محیطی خود برای پایداری بیشتر محصولات، پروژه «گلکسی برای زمین» یا Galaxy for the Planet را در دستور کار خود قرار داده و در این پروژه، تمامی عناصر محصولات خود مانند مواد سازنده و بسته‌بندی گوشی را با در نظر گرفتن سازگاری با محیط زیست، طراحی و تولید می‌کند.

پیشرفت در مسیر نوآوری و حفاظت از محیط زیست

گوشی های سری گلکسی S24گوشی های سری گلکسی S24

فعالیت‌ها و اهداف زیست محیطی سامسونگ با تولید و عرضه سری جدید گوشی های پرچمدار این شرکت یعنی سری گلکسی اس 24، وارد فاز جدیدی شد. سامسونگ قصد دارد روش طراحی و بسته‌بندی محصولات فناوری Galaxy خود را بازتعریف کند و دستاوردهای بیشتری را با استفاده کمتر از منابع طبیعی زمین کسب نماید. به‌همین منظور، این شرکت کره‌ای در طول یک دهه اخیر، برای نوآوری در تولید قطعات ساخته شده از مواد بازیافتی با عملکرد بالا، بسیار تلاش کرده است.

سامسونگ در سال 2022 میلادی موفق شد در سری گوشی های گلکسی S22 از تورهای ماهیگیری رها شده بازیافتی که از آنها با عنوان تورهای ارواح یا تورهای سرگردان یاد می‌شود، استفاده کند و به این ترتیب، قدم مهمی برای حفاظت از محیط زیست برداشت. این شرکت در تلاش است تا پایان سال 2024 میلادی، به بازیابی انواع مختلف مواد اولیه بازیافتی از طریق گوشی های سری گلکسی S24 کمک کند. این مواد بازیافتی در تمامی محصولات موبایل سامسونگ از جمله گوشی های هوشمند، تبلت‌ها، کامپیوترهای شخصی و گجت‌های پوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این شرکت کره‌ای در سال‌های گذشته به گسترش استفاده از مواد بازیافتی در طیف وسیعی از مواد اولیه از جمله انواع مختلف پلاستیک و فلزات و شیشه پرداخته است.

تحول و انقلاب با گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ

گوشی های سری گلکسی S24گوشی های سری گلکسی S24

سامسونگ با عرضه سری گوشی های گلکسی اس 24، یک حرکت انقلابی و تحول‌آفرین را در جهت حفظ محیط زیست آغاز کرده است. این شرکت برای نخستین بار در تاریخ محصولات گلکسی خود، برای ساخت قطعات کلیدی هر دستگاه در این سری از کبالت، عناصر خاکی کمیاب و فولاد بازیافتی بهره برده است. به‌عنوان مثال، باتری گوشی گلکسی اس 24 اولترا از حداقل 50 درصد کبالت بازیافتی، 100 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی و حداقل 40 درصد فولاد بازیافتی در قسمت بلندگوها تشکیل شده است.

سامسونگ در مقابله با چالش فراگیر زباله‌های پلاستیکی از طریق نوآوری در استفاده از مواد بازیافتی، سابقه طولانی و چشمگیری دارد و در تولید سری گوشی های Galaxy S24 نیز پلاستیک‌های بازیافتی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این شرکت در تولید این محصولات به استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی به‌دست آمده از تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس، بشکه‌های آب و بطری‌های PET روی آورده تا بدین ترتیب به حفظ بیشتر سلامت محیط زیست کمک کند.

فرایندی که از اقیانوس آغاز می‌شود و به دستان شما می‌رسد

سامسونگ برای دستیابی به مواد پلاستیکی بازیافتی که از زباله‌های منتهی به اقیانوس حاصل شده و در محصولات این شرکت مورد استفاده قرار گرفته، با سازمان‌های جهانی که تورهای ماهیگیری رها شده در نزدیکی اقیانوس‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، همکاری کرده است. بر اساس این مشارکت، تورهای ماهیگیری جمع‌آوری شده، تفکیک، پاکسازی و سپس خارج می‌شوند تا فرایند تبدیل آنها به گرانول‌های پلی‌آمید بازیافتی با کارایی بالا آغاز شود.

همچنین مواد پلی‌کربنات و PET بازیافتی هم از بشکه‌های آب و بطری‌های PET دور ریخته شده به دست می‌آیند. این مواد در یک فرایند بازیافت، آسیاب، فیلتر و ذوب می‌شوند و پس از ترکیب با سایر افزودنی‌ها، مواد اولیه جدیدی تولید می‌شود. با این فرایند، منابع شکننده به مواد بهینه شده با عملکرد بالا تبدیل می‌شوند تا با طراحی پیشرفته و استانداردهای باکیفیت سامسونگ، سازگاری داشته باشند.

سامسونگ همچنین با سازمان‌های دیگری نیز همکاری داشته تا مواد پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) دور ریخته شده در تولیدی‌های کفش، بازیافت شود و این اوج تلاش‌های مداوم این شرکت کره‌ای در همکاری با شرکا به‌منظور تبدیل ضایعات پلاستیکی شکننده به موادی با کارایی بالا در دستگاه‌های گلکسی بوده است. کمک به بازیابی نزدیک به 100 تن پلاستیک بازیافتی، معادل حدود 10 میلیون بطری خالی PET نیز از جمله اهداف مهم سامسونگ تا پایان سال 2024 میلادی محسوب می‌شود.

قطره قطره جمع می‌شود تا…

در ساخت گوشی های سری گلکسی S24 از آلومینیوم بازیافتی بهره گرفته شده که این ماده مقاوم از ضایعات فلزی تولید شده در فرایند ساخت، حاصل شده است. پس از جمع‌آوری ضایعات آلومینیوم، این مواد مجددا ذوب، تصفیه و بازیافت می‌شوند و سامسونگ آنها را در تولید قطعات مورد استفاده در فرایند توسعه محصولات خود به‌کار می‌گیرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، قرار است تا پایان سال 2024 میلادی حدود 110 تن آلومینیوم بازیافتی، معادل 9 میلیون قوطی نوشابه به چرخه تولید محصولات سامسونگ وارد شود.

علاوه بر مواد بازیافتی که در ساخت محصولات سامسونگ به‌کار گرفته می‌شوند، گوشی های سری Galaxy S24 در جعبه‌هایی عرضه می‌شوند که بسته‌بندی آنها از کاغذ صد درصد بازیافتی ساخته شده‌اند. سامسونگ قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، نزدیک به 2760 تن کاغذ بازیافتی، معادل 552 میلیون قطعه کاغذ A4 را با کمک سری گلکسی اس 24 به کاغذ بازیافتی تبدیل کند. برای این‌که حجم این کاغذهای بازیافتی را متوجه شوید باید بگوییم که اگر روی هم قرار بگیرند، ارتفاع آنها معادل 71 برج خلیفه (بلندترین ساختمان جهان که در دبی قرار دارد) خواهد بود.

تولید و عرضه سری گوشی های گلکسی S24، از کوچک‌ترین اجزا تا جدیدترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های آنها، یک نقطه عطف در مسیر پایداری و اهداف زیست‌محیطی سامسونگ محسوب می‌شود. این اقدامات، مهر تاییدی است بر تعهد این شرکت کره‌ای به توسعه نوآوری‌های خود در سال‌های آینده و ادامه داشتن این مسیر باعث می‌شود تا بیشتر از همیشه به‌سوی طرح‌های چرخه‌ای و بازیافتی پیش برویم و فناوری‌هایی را ببینیم که از آینده‌ای پایدارتر حمایت می‌کنند.

همچنین بخوانید: تمام گجت هایی که سامسونگ تا پایان سال ۲۰۲۴ روانه بازار می‌کند با ۶ قابلیت نوآورانه دوربین گلکسی اس ۲۴ سامسونگ آشنا شوید کدام مدل از گوشی های خانواده گلکسی S24 مناسب شماست، استاندارد، پلاس یا اولترا؟

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.



منبع