افزایش قیمت بنزین به 7 هزار و 500 تومان؛ شایعه یا واقعیت؟


15 فروردین 1402 ساعت 23:10

به تازگی در فضای مجازی خبری مبنی بر افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای به 5 هزار تومان و آزاد به 7 هزار و 500 تومان منتشر شد؛ اما آیا این خبر صحت دارد؟

امروز 15 فروردین 1402 خبری در شبکه‌های مجازی منتشر شد مبنی بر این‌که قیمت بنزین به زودی در تمام جایگاه‌ها با نرخ‌های جدید عرضه خواهد شد. در این پیام که بدون مهر و امضای رسمی منتشر شده، ادعا شده که قرار است قیمت بنزین سهمیه‌ای از تاریخ 19 فروردین به 5 هزار تومان و قیمت بنزین آزاد نیز به 7 هزار و 500 تومان افزایش پیدا کند.

همچنین در خبر منتشر شده آمده دولت افزایش قیمت بنزین سه مرحله‌ای را در نظر گرفته و این طرح را در ماه‌های فروردین، تیر و آذر به انجام خواهد رساند که البته میزان سهمیه‌ها همانند قبل خواهد بود و میزان افزایش قیمت نیز در هر فصل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آیا خبر افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟

پس از انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی، جعفر قادری (عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس)، هدایت‌الله خادمی (رئیس هیئت مدیره شرکت عملیات اکتشاف نفت) و همچنین روابط عمومی وزارت نفت، خبر افزایش قیمت را تکذیب و اعلام کردند تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است.

اسدالله قلی‌زاده، رئیس انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور با اعلام این‌که اطلاعی از خبر منتشر شده نداریم، گفت در خصوص افزایش نرخ بنزین تا به این لحظه به جایگاه‌داران دستورالعملی ارسال نشده است. رضا نواز، سخنگوی انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور نیز اعلام کرد این موضوع را باید از متولیان دولتی پیگیری کرد؛ چرا که هر دستوری که از سوی دولت به جایگاه‌داران ابلاغ شود، ما آنها را اجرا می‌کنیم.