نصب بازی های GBA و PSP و Nintendo 3DS روی کامپیوتر


16 فروردین 1402 ساعت 14:32

بازی‌های نوستالژی، معمولاً شامل بازی‌هایی هستند که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی برای کنسول‌های بازی قدیمی مانند Nintendo و GBA عرضه شده‌اند. این بازی‌ها به دلیل طراحی ساده، داستان‌های جذاب و خاطره‌انگیزی داشتند، برای بسیاری از افراد جذابیت خاصی دارند.

برای اجرای بازی‌های نوستالژی روی کامپیوتر که با نام Emulator Games معرفی می شوند، می‌توان از Emulatorهای این کنسول مانند Citra یا PSX استفاده کرد. این شبیه‌ساز‌ها به شما امکان می‌دهند تا بازی‌های قدیمی را روی کامپیوتر یا گوشی خود اجرا کنید.

معرفی 3DS Roms

رام بازی‌های Nintendo 3DS یا همان 3DS Roms که توسط شرکت Nintendo عرضه شده‌اند، شامل بازی‌هایی متنوع و جذاب مانند Pokemon Fire Red, Pokemon X و  Pokemon Emerald Rom هستند. برای اجرای این بازی‌ها، شما نیاز به استفاده از شبیه‌ساز Nintendo 3DS یا GBA Emulator دارید که می‌توانید از آن در کامپیوتر خود نصب کنید.

بازی های GBA Roms

اما معروف ترین بازی هایی که برای GameBoy Advance عرضه شده اند و می توانید باعنوان GBA Roms  نصب و اجرا کنید به ترتیب زیر است:

بازی Pokemon Emerald Version Rom

Pokemon Emerald Version Rom یکی از بازی‌های نسخه سومی از مجموعه بازی‌های Pokemon است. این بازی توسط شرکت Game Freak توسعه داده شده و توسط Nintendo برای کنسول Game Boy Advance در سال 2004 منتشر شده است.

GBA

بازی Pokemon Fire Red ROM

Pokemon Fire Red ROM یکی از بازی های محبوب سری بازی های Pokemon است که توسط شرکت Nintendo منتشر شده و برای کنسول Game Boy Advance در سال 2004 عرضه شده است. همچنین، این بازی به صورت ROM نیز در دسترس است و از طریق شبیه‌سازهای مختلفی می‌توان آن را بر روی کامپیوتر یا دستگاه‌های دیگر نیز اجرا کرد.

Pokemon Fire Red ROM در منطقه Kanto و با استفاده از کاراکتر اصلی بازی، یعنی Pokemon Trainer، اتفاق می‌افتد. در این بازی، بازیکن برای شکار، آموزش و مبارزه با Pokemon ها به دنبال یافتن همه Pokemon های اولیه است.

بازی های پلی اسیشن پورتابل PSP Roms

اما طرفداران کنسول محبوب سونی یعنی پلی اسیتشن نیز می توانند بازی های این کنسول را روی کامپیوتر و گوشی خود به لطف emulator  ها تجربه کنند. از جمله معروف ترین بازی های PSP Roms می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • God of War: Chains of Olympus
  • Grand Theft Auto: Liberty City Stories
  • Metal Gear Solid: Peace Walker
  • Final Fantasy VII: Crisis Core
  • Monster Hunter Freedom Unite
  • Kingdom Hearts: Birth by Sleep
  • Persona 3 Portable
  • Tekken 6
  • Pro Evolution Soccer 2014
  • Wipeout Pure

معرفی منبع برای دانلود

تمامی این بازی های در سایت های مختلفی وجود دارند که بعد از بررسی برخی از این سایت های به شما سایت HexRom را پیشنهاد می کنیم که در کنار منابعی مانند IGN و  GameSpot یکی از معتبرترین منابع Download Rom در جهان می باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.