ام جی سایبراستر به ایران آمد؛‌ سقف کروک اسپرت برقی جذاب و جوان پسند


19 اردیبهشت 1403 ساعت 09:13

با توجه به فراهم شدن امکان واردات خودروهای اسپرت به کشور، یک شرکت خصوصی قصد واردات ام جی سایبراستر جذاب و جوان پسند را دارد.

بعد از تایید واردات خودرو نیمه اسپرت و برقی نتا GT به ایران توسط برند بی ام کارز (زیرمجموعه گروه بهمن)، حال و در جدیدترین اخبار خودرو مشخص شده که یک شرکت خصوصی دیگر نیز در تلاش برای واردات یک خودرو اسپرت دیگر است.

حالا می‌دانیم که نسخه‌ای از خودرو برقی ام جی سایبراستر وارد پایتخت شده و با توجه به سقف وارداتی خودروهای برقی، احتمال ورود این خودرو در نسخه پایه به کشور وجود دارد.

مشخصات و امکانات ام جی سایبراستر

در حال حاضر ام جی سایبراستر در دو نسخه به بازارهای جهانی عرضه شده است. یک نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب با قدرت 310 اسب بخار و دیگری نسخه‌ای با یک موتور برقی 201 اسب بخاری در جلو که چهار چرخ محرک است و در مجموع قادر به تولید قدرت 536 اسب بخار خواهد بود.

این مدل از ام جی سایبراستر با دو باتری مختلف یعنی باتری 64 کیلووات‌ساعتی و باتری 77 کیلووات‌ساعتی عرضه می‌شود که به‌ترتیب شعاع حرکتی 501 تا 580 کیلومتری را برای خودرو فراهم می‌کنند.

این خودرو از نظر ابعاد دارای طول 4.535 میلی‌متر، عرض 1.913 میلی‌متر، ارتفاع 1.329 میلی‌متر و فاصله محوری 2.69 متری است. از جمله امکانات رفاهی و گزینه‌های ایمنی سایبراستر نیز باید به سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در نتیجه تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار هشدار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی حرکت بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، قابلیت باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی و متصل به گرم‌کن، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، کلاستر دیجیتالی، سامانه ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

حتما بخوانید: آغاز فروش هوندا E-NS1،‌ شاسی بلند برقی جدید بازار ایران +‌ جزئیات فروش خودروهای برقی وارداتی در ایران آغاز شد؛ از نیسان و هوندا تا لاماری، هونگچی و لونا ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به ایران نسل جدید بایک BJ60 ،‌ شاسی بلند آفرودی جدید بازار ایران معرفی شد



منبع