لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴ با پردازنده نسل جدید اینتل از راه رسید


19 اردیبهشت 1403 ساعت 15:59

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴ با پردازنده نسل جدید اینتل، نمایشگر لمسی OLED و طراحی زیبا برای رقابت با مک بوک ایر اپل معرفی شد.

هواوی امروز از مجموعه محصولات جدید خود برای بازار جهانی رونمایی کرد که لپ‌تاپ قدرتمند و پریمیوم میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴ نیز در میان آن‌ها قرار دارد. این لپ‌تاپ با پردازنده‌های نسل جدید اینتل Meteor Lake و در بازارهای جهانی خارج از چین حضور پیدا خواهد کرد.

لپ تا قدرتمند هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴

لپ تاپ MateBook X Pro 2024 همراه یک نمایشگر لمسی OLED با رزولوشن 3.2K و طراحی بسیار شیک، اوایل سال جاری در چین معرفی شد. هدف اصلی هواوی از عرضه این محصول، ارائه جایگزینی ارزان‌تر نسبت به مک بوک ایر اپل عنوان شده است. با این حال لیست ویژگی‌های این مدل، به لپ‌تاپی رده‌بالا اشاره می‌کند که احتمالاً از مک‌بوک ایر در جنبه‌های مختلفی پیشی می‌گیرد. این لپ‌تاپ دارای نمایشگر لمسی ۱۴.۲ اینچی با پنل اولد و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، درخشندگی ۱۰۰۰ نیت و delta E کمتر از ۰.۱ است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴

وزن لپ تاپ هواوی کمتر از یک کیلوگرم (در واقع ۹۸۰ گرم) است و در سه رنگ مشکی، سفید و آبی مورندی عرضه می‌شود. بدنه این دستگاه نیز همانند مک‌بوک ایر از جنس فلز CNC خواهد بود. حالا کار مک بوک ایر در بازار سخت‌تر از گذشته هم شده است. به‌جز این محصول، مک بوک ایر اپل رقبای مقرون به‌صرفه‌تر و ارزشمند دیگری مثل لنوو تینک پد P1 Gen 7، آنر مجیک بوک پرو ۱۶ و لنوو شیائوشین ایر ۱۴ ۲۰۲۳ رایزن ادیشن نیز در بازار دارد که همگی چینی هستند.

طراحی داخلی این محصول از برد مدار چاپی سه قسمتی بهره می‌برد که فضای بیشتری را برای قطعات اصلی و فن‌های خنک‌کننده ایجاد می‌کند. فن‌ها نسبت به نسل‌های گذشته بهبود یافته‌اند و ۲۲ درصد جریان هوای بیشتر با صدای کمتر را به ارمغان می‌آورند. پردازنده‌های نسل جدید اینتل Meteor Lake دیگر ویژگی قابل توجه این لپ‌تاپ هستند. این پردازنده‌ها شامل Intel Core Ultra 9 185H و Intel Core Ultra 7 155H می‌شوند. همچنین این مدل از پردازنده گرافیکی مجزای Intel Arc iGPU برخوردار بوده و قابلیت ارتقا رم تا ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۲ ترابایت را دارد.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴

لپ تاپ قدرتمند هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۴ به یک دوربین ۱۰۸۰p با درپوش فیزیکی و قابلیت Windows Hello مجهز شده است. این دستگاه دارای دو عدد پورت تاندربولت ۴ و یک پورت USB-C نیز هست. همچنین از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند که به گفته هواوی اگرچه ممکن است در زمان عرضه فعال نباشد، اما از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابل فعال‌سازی خواهد بود.

در نهایت باید به باتری این لپ‌تاپ اشاره کرد که ۷۲ وات‌ساعت بوده و در برخی مناطق از شارژ سریع ۹۰ وات و در برخی دیگر از شارژ ۶۵ وات از طریق USB-C پشتیبانی می‌کند. قیمت این محصول برای بازار جهانی هنوز اعلام نشده است.

در بخوانید: اگر قصد خرید یک لپ تاپ باریک و سبک را دارید، این مدل‌ها بهترین‌اند چگونه باید سلامت باتری لپ تاپ را چک کرد؟ چگونه لپ تاپ گیمینگ خود را خنک نگه داریم؟



منبع