با انجام این کار گوشی‌های شیائومی سیستم عامل HyperOS را دریافت نخواهند کرد


شیائومی برای دریافت سیستم عامل HyperOS توسط گوشی‌های سازگار شرطی را گذاشته که اگر کاربران آن را رعایت نکنند، آپدیت هایپر او اس را دریافت نخواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، شیائومی در پی اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای باز کردن قفل بوت لودر روی گوشی‌های خودش به‌خصوص در چین است. اطلاعاتی که به‌دست ما رسیده نشان می‌دهند که شیائومی می‌خواهد فرآیند باز کردن قفل بوت لودر را چالش‌برانگیزتر کند.

اطلاعاتی که توسط انجمن گفتگوی شیائومی چاینا به‌دست آمده، یک گزینه مخفی به‌نام “Booloader Unlock Beta” در سیستم عامل هایپر او اس دیده شده که ظاهرا مربوط به سخت‌تر کردن فرآیند باز کردن قفل بوت لودر است. ظاهرا شیائومی این کار را به‌ضرر امنیت کاربر و عملکرد نرم افزار روی گوشی‌های کاربران می‌داند و به‌همین خاطر هم می‌خواهد جلوی آن را بگیرد. معمولا کاربران برای نصب رام‌های سفارشی این کار را روی گوشی خود انجام می‌دهند.

بوت لودر آنلاک و سیستم عامل HyperOS

قابلیت آنلاک کردن بوت لودر به‌صورت پیش‌فرض روی سیستم عامل HyperOS غیرفعال است. و اگر کاربری بخواهد این کار را انجام دهد، باید به‌صورت رسمی از طریق تالار گفتگوی خود شیائومی این درخواست را ارسال کند. در حال حاضر این اعمال محدودیت متوجه کاربران چینی می‌شود. کاربران جهانی باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی باشند.

بیشتر بخوانید:

لیست اولین گوشی های شیائومی که آپدیت سیستم عامل هایپر او اس را دریافت می‌کنند منتشر شد

همچنین شیائومی توضیح داده که اگر بوت لودر گوشی سازگار با هایپر او اس شما آنلاک شده باشد، نباید منتظر بروزرسانی هایپر او اس باشید. بنابراین باید مجددا آن را به حالت قفل دربیاورید و منتظر دریافت بروزرسانی باشید.