ترکیه از خودرو زرهی جدید خود با نام پارس ۳ رونمایی کرد


18 اردیبهشت 1403 ساعت 21:56

شرکت ترکیه‌ای FNSS با حضور در نمایشگاه DSA 2024 مالزی از خودرو زرهی پارس ۳ – PARS III 6×6 با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رونمایی کرد.

شرکت سازنده خودروهای زرهی FNSS ترکیه با حضور در نمایشگاه DSA 2024 مالزی از جدیدترین دستاورد خود یعنی خودروی زرهی PARS III 6×6 همراه با برجک کنترلی از راه دور TEBER-II 30/40 رونمایی کرد. خودرو زرهی پشتیبانی آتش پارس ۳ با حداکثر وزن رزمی 25,000 کیلوگرم، توانایی‌های چشمگیری را به‌نمایش می‌گذارد.

این خودرو زرهی با نیروی موتور دیزل، قادر است به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و به راحتی از مسیرهای سخت، شامل شیب‌های عمودی و جانبی، موانع و ترانشه‌ها عبور کند. طراحی متعادل و چیدمان موتور آن باعث توزیع یکنواخت بار روی محورها شده و حرکت روان حتی در شرایط سخت زمین را تضمین می‌کند. سیستم مرکزی تنظیم باد لاستیک و قفل دیفرانسیل روی هر محور، قابلیت تطبیق‌پذیری با انواع زمین‌ها را فراهم می‌کند.

خودرو زرهی پارس ۳ ترکیهخودرو زرهی پارس ۳ ترکیه

تعمیر و نگهداری آسان خودرو زرهی پارس ۳ در میادین نبرد

از ویژگی‌های قابل توجه این خودرو می‌توان به معماری بسته قدرت اشاره کرد که امکان جداسازی و نصب سریع آن در کمتر از 60 دقیقه را فراهم می‌کند و تعمیر و نگهداری در میدان نبرد را تسهیل می‌بخشد. PARS III 6×6 مجهز به سیستم تعلیق مستقل هیدروپنوماتیک و سیستم فرمان پیشرفته بوده و هندلینگ و مانور فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که ایمنی و راحتی را برای حداکثر 9 نفر پرسنل تضمین می‌کند. این خودرو با برد بیش از 800 کیلومتر و با بهره‌گیری از سیستم زره ماژولار که باعث افزایش حفاظت در برابر مین می‌شود، هر دو ویژگی استقامت و امنیت را ارائه می‌دهد.

سیستم تهویه یکپارچه مناسب مناطق گرمسیری

سیستم تهویه مطبوع یکپارچه آن، حتی در مناطق گرمسیری نیز دمای داخلی راحت را حفظ می‌کند. توان آتش PARS III 6×6 با ادغام برجک کنترل از راه دور TEBER-II 30/40 که توسط FNSS طراحی شده است، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در بخوانید: ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد! خودرو نظامی زره پوش ترکیه با نام پارس رسما معرفی شد + ویدیو مقایسه جنگنده نسل پنجم ترکیه و اف ۲۲ آمریکایی نگاهی به جنگنده نسل پنجم ترکیه، کاآن (KAAN)



منبع