عکس های جدید نمای خارجی و داخلی خودرو سهند پارس خودرو منتشر شد + مشخصات و امکانات


04 تیر 1402 ساعت 23:05

اخیرا عکس های جدید سهند پارس خودرو منتشر شده که حکایت از تغییرات و پیشرفت‌های عمده دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شوید.

شرکت پارس خودرو سومین خودروساز بزرگ کشور است که محصولات متنوعی تاکنون راهی بازار کرده و جدیدترین خودروی این خودروساز، سدان زیبا و جذاب سهند است که در حال طی کردن آزمون‌های استاندارد خواهد بود. برای این‌که محصول متفاوت و در عین حال پرفروشی داشته باشیم، پارس خودرو سعی کرده در فرآیند تولید سهند، روی شش محور تمرکز بیشتری کند.

عکس های جدید سهند پارس خودرو منتشر شد

عکس های جدید سهند پارس خودرو

نخستین محوری که رعایت شده، طراحی داخلی و خارجی با المان‌های به‌روز است و پس از آن مواردی نظیر ارائه تنوع محصول در تیپ‌های مختلف با سطوح مختلف امکانات، کیفیت بالای قطعات تولیدی، رعایت دقیق استانداردهای زیست محیطی و ایمنی، قوای محرکه اقتصادی و شبکه خدمات پس از فروش گسترده در اولویت بوده‌اند.

تمام اقدامات مذکور در جهت افزایش رضایت مشتریان بوده تا این سدان کلاس B بتواند در بازارهای داخلی و صادراتی خوش بدرخشد و سود و بازدهی عالی نصیب پارس خودرو کند. از نیمه دوم سال جاری تیپ‌های مختلف سهند تولید انبوه می‌شوند و به بازار خواهند آمد.

طراحی ظاهری و کابین سهند

عکس های جدید سهند پارس خودرو

همان‌طور که ملاحظه کردید، یکی از محورهای مورد نظر پارس خودرو، استفاده از المان‌های به‌روز در طراحی ظاهری و داخلی بوده است. خوشبختانه تناسب و هارمونی خوبی در اشکال چراغ‌های جلو و عقب دیده می‌شود و حجم‌پردازی‌های روی سپر و خطوط درب موتور هیجان این سدان را بیشتر خواهند کرد. چراغ‌های عقب این خودرو نخستین چراغ‌های تماما ال‌ای‌دی در گروه سایپا خواهد بود.

در طراحی فضای کابین سهند سعی شده فضای سرنشینان به‌اندازه کافی در نظر گرفته شود. صندلی‌ها از نو طراحی شده و ارگونومی خوبی هم دارند. قطعات داخل کابین به بهترین شکل ممکن مونتاژ شده و باکیفیت به‌نظر می‌رسد. با این اوصاف نمی‌توان ایراد جدی از طراحی بیرونی و درونی این خودرو گرفت.

سهند با تیپ‌های مختلفی به بازار می‌آید

پارس خودرو تصمیم گرفته خودروی سهند را در سه تیپ مختلف از نظر قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت به‌شرح ذیل راهی بازار کند:

  • سهند بنزینی دنده دستی
  • سهند بنزینی اتوماتیک
  • سهند دوگانه سوز دنده‌ای

عکس های جدید سهند پارس خودرو

همچنین هر یک از این مدل‌ها دارای دو تیپ دیگر هستند که بسته به بودجه مشتریان قابل انتخاب خواهند بود. برخی از این امکانات رفاهی عبارتند از: کروز کنترل، سانروف، رینگ‌های آلیاژی دو رنگ، سیستم تصویری چند رسانه‌ای، آینه‌های برقی اتوفولد مجهز به گرم‌کن، صندلی‌های برقی با روکش چرمی، سیستم استارت کی‌لس، دوربین دید 360 درجه، سنسور نقاط کور و سیستم پخش صوت فراگیر بلندگوها.

پارس خودرو از جمله خودروسازانی است که طی سالیان اخیر محصولات باکیفیت تولید کرده و به فروش رسانده است. در ساخت و تولید سدان سهند تلاش شده تا از قطعات باکیفیت و بادوام استفاده شود و همچنین به جهت اطمینان بیشتر از جوشکاری بدنه، رنگ‌آمیزی و مونتاژ و از تجهیزات و زیرساخت‌هایی که پیش‌تر برای تولید محصولات رنو-نیسان استفاده می‌شده، بهره‌برداری خواهد شد.

استانداردهای ایمنی و زیست محیطی

عکس های جدید سهند پارس خودرو

پیشرانه در نظر گرفته شده برای سهند خودرو مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVT است و همچنین از دریچه گاز برقی بهره می‌برد. این دو قابلیت باعث می‌شوند عملکرد و خروجی موتور بهتر شود و مصرف سوخت کاهش یابد. کاهش مصرف سوخت منجر به کمتر شدن میزان آلایندگی شده و به حفظ محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.

پایداری خودرو با وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بهبود قابل توجهی پیدا کرده و باعث می‌شود ترمزگیری در مسیرهای منحنی و لغزنده با مشکل مواجه نشود. از دیگر تجهیزات ایمنی سهند می‌توان به نشانگر تعویض دنده و سیستم پایش باد فشار لاستیک‌ها اشاره کرد. این دو آپشن در تمامی تیپ‌های سهند وجود دارند.

عکس های جدید سهند پارس خودرو

مشخصات فنی سایپا سهند

زیر کاپوت سهند نسخه بهبودیافته پیشرانه M15 با پسوند پلاس تعبیه شده که می‌تواند با حجم 1.5 لیتری‌اش حدود 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. خروجی تولید شده متناسب و هماهنگ با وزن 1053 کیلوگرمی خودرو بوده و برای سدانی با این مشخصات مناسب خواهد بود.

موتور M15+ مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و پدال و دریچه گاز برقی است و ویژگی‌های دیگری نظیر سرسیلندر و محفظه احتراق بهبودیافته، میل بادامک ارتقا یافته، بهبود عملکرد خنک‌کاری، منیفولد جدید، بهبود زاویه انژکتورها، کاهش اصطکاک رینگ‌ها، کاهش مصرف سوخت، افزایش نسبت تراکم از 9.7 به 10.5 با تغییر شکل سطح پیستون دارد.