تماشای ماه کامل صورتی رنگ را از دست ندهید + زمان و تاریخ


05 اردیبهشت 1403 ساعت 18:29

تماشای ماه کامل صورتی به‌خودی‌خود می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش باشد. اما اینبار با یک سورپرایز خاص همراه شده است که سبب می‌شود رویایی به‌نظر بیاید. در ادامه زمان و تاریخ ماه کامل را مشاهده خواهید کرد.

ناسا با تجهیزات پیشرفته‌ای همچون تلسکوپ فضایی جیمز وب می‌تواند صحنه‌هایی خارق‌العاده را در فاصله چند صد میلیون سال نوری شکار کند. حتی تماشای تصاویر این اجرام آسمانی نیز لذت‌بخش است؛ اما با چشم غیرمسلح نیز می‌تواند از زیبایی‌های آسمان لذت برد. یکی از پدیده‌های زیبای نجومی ماه کامل صورتی نام دارد.

ترکیب تماشایی ماه کامل صورتی با بارش شهابی شلیاقی

ماه کامل صورتیماه کامل صورتی

از امروز غروب ماه به‌صورت کامل در آسمان ظاهر می‌شود و درخششی فوق‌العاده خواهد داشت. شما نیز می‌توانید تا پیش از طلوع آفتاب از آن لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که ماه لزوما به‌رنگ صورتی در نخواهد آمد. بلکه دلیل نامگذاری این پدیده توسط قبایل بومی آمریکا صرفا به رویش برخی گیاهان خاص در منطقه‌ای از آمریکای شمالی مربوط می‌شود. با وجود این، همزمان‌شدن یک پدیده دیگر با ماه کامل صورتی آسمان شب را فوق‌العاده تماشایی می‌کند.

هرسال از اواخر فروردین‌ماه تا اوایل اردیبهشت ماه بارش شهابی شلیاقی در آسمان پدیدار می‌گردد. یکشنبه و دوشنبه این هفته اوج بارش‌های شهابی را در آسمان شاهد بودیم. اما در طول آخر هفته نیز قابل رویت هستند. در واقع اگر می‌خواهید اوج بارش شهابی شلیاقی را در کنار ماه کامل صورتی مشاهده کنید، باید در نیمه‌های شب به آسمان خیره شوید.

بارش شهابیبارش شهابی

هرچند روشنایی شدید ماه شاید کمی تماشای بارش شهابی را سخت کند. در این صورت کمی پس از غروب ماه می‌توان بارش‌های شهابی را با جزئیات بیشتر مشاهده کرد. مشکل دیگر به آلودگی نوری مربوط می‌شود. شهرها مملو از ساختمان‌های بلند روشن هستند و خیابان‌ها نیز با لامپ‌ها پر شده‌اند. همین نیز سبب می‌شود که تماشای برخی از پدیده‌های نجومی کار آسانی نباشد.

اگر واقعا مشتاق تماشای ماه کامل صورتی در کنار بارش شهابی شلیاقی هستید، باید از شهر خارج شوید. جایی که در اطراف شما درخت یا ساختمانی وجود نداشته باشد. سپس روی زمین دراز کشیده و به آسمان خیره شوید. احتمالا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا چشمان شما به تاریکی عادت کند؛ اما پس از آن می‌توانید از تماشای منظره‌ای استثنایی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ۲۵ تصویر خیره کننده از سحابی های کیهانی که هوش از سر شما می‌برد تا ۲۰ سال دیگر، هیچ ستاره‌ای را در آسمان نمی‌بینیم اما چرا؟ پخش زنده فضا از ایستگاه فضایی بین المللی + آموزش و لینک



منبع