سیتروئن C3 ایرکراس جدید معرفی شد؛ یک شاسی بلند کوچک اما جادار


31 فروردین 1403 ساعت 10:44

نسخه جدید کراس اوور خودرو هاچ بک سایز کوچک Citroen تحت عنوان سیتروئن C3 ایرکراس در دو نسخه بنزینی و برقی با ظرفیت ۷ نفر معرفی شد.

نسل جدید سیتروئن C3 با تغییرات جذاب در بخش ظاهری و افزایش فاصله بین دو محور خودرو نسبت به نسخه هاچ بک، عرضه خواهد شد و بدین ترتیب شاهد یکی از کوچک‌ترین خودروهای ۷ نفره بازار خواهیم بود. در این بخش از اخبار خودرو سایت به معرفی اجمالی سیتروئن C3 ایرکراس جدید می‌پردازیم.

معرفی سیتروئن C3 ایرکراس 2025 جدید

نسل جدید C3 ایرکراس با ۴۳۹۰ میلی‌متر طول برای اولین بار با سه ردیف صندلی قابل خریداری خواهد بود. این خودرو از زبان طراحی جعبه‌ای استفاده می‌کند که قبلاً در نسخه هاچ‌بک دیده بودیم؛ بنابراین در اینجا هم همان چراغ‌های جلوی Cشکل را می‌بینیم، در حالی که لوگوی جدید سیتروئن هم در میانه جلوپنجره باریک خودنمایی می‌کند. هر دو نسخه بنزینی و برقی در پلتفرم ساخت با اوپل فرونترا که چند روز پیش رونمایی شد یکسان است؛ زیرا هر دو از پلتفرم CMP استلانتیس استفاده می‌کنند. C3 جدید دستخوش تغییری اساسی شده و با اتخاذ یک شخصیت قاطع‌تر و طراحی پانل یک چهارم در خودرو، یک قسمت عقب پویا و عمودی را فراهم می‌کند و نوید قابلیت سکونت مناسب برای سرنشینان ردیف سوم را می‌دهد. این یک نوآوری بزرگ در این بخش است که امکان جابه‌جایی راحت تا 7 نفر را با دو صندلی تاشو در صندوق عقب را ارائه می‌دهد.

این نسخه بالغ‌تر و عضلانی‌تر کاملا مطابق با انتظارات بازار است. بنابراین طراحی آن امضای هویت برند جدید و زبان رسمی قاطعانه را ادغام می‌کند. قسمت جلویی بسیار عمودی آن با افتخار، لوگوی جدید سیتروئن را نشان می‌دهد و نشانه نورپردازی مشخص را در 3 بخش نورانی به‌کار می‌گیرد. سیتروئن C3 Aircross کاملا جدید دستخوش تغییری اساسی در نگرش شده است و از مدلی که بر گرد بودن و مهربانی تأکید دارد به مدلی تغییر می‌کند که بدون تهاجمی بودن، سبکی زاویه‌دار، عضلانی و قاطع‌تر را به نمایش می‌گذارد.

C3 ایرکراس با وجود برخورداری از فاصله زیاد از زمین، ریل‌های روی سقف و روکش‌های پلاستیکی بدنه، مثل همه رقبای کوچک خود برای آفرود ساخته نشده است.

سیتروئن فعلاً مشخصات پیشرانه‌های نسل جدید C3 ایرکراس را اعلام نکرده است؛ اما وعده ارائه نسخه‌های درون‌سوز، هیبریدی و الکتریکی را داده است. همچنین از آنجایی که می‌دانیم پیشرانه‌های این خودرو با C3 هاچ بک و اوپل فرونترا مشترک خواهد بود، می‌توانیم انتظار دیدن یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ را داشته باشیم که با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت قابل خریداری خواهد بود. نسخه الکتریکی نیز احتمالا با یک موتور الکتریکی روی محور جلو ارائه می‌شود که ۱۵۶ اسب بخار قدرت دارد و برد ۴۰۰ کیلومتری را ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید: سیتروئن C5 Aircross توسط سایپا در ایران مونتاژ می‌شود آشنایی با آپشن های خاص و جذاب تویوتا فوررانر ۲۰۲۵



منبع