محدودیت تیک تاک در ایران برداشته شد


13 شهریور 1402 ساعت 12:05

پس از گذشت چندین سال از شروع فعالیت شبکه اجتماعی تیک تاک، حالا محدودیت این برنامه در کشورمان برداشته شد و کاربران می‌توانند ساده‌تر از همیشه از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

وضعیت اینترنت تقریبا از تمام کشورهای جهان عجیب‌تر است. بسیاری از پلتفرم‌ها و وبسایت‌های محبوب فیلتر هستند و بسیاری دیگر نیز اگر فیلتر نباشند، دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده‌اند. با این حال وبسایت‌ها و پلتفرم‌هایی هم وجود دارند که هم فیلتر شده‌اند و هم از طرف شرکت سازنده برای کاربران ایرانی محدود شده‌اند. یکی از این پلتفرم‌ها، تیک تاک است که حالا پس از مدت‌ها محدودیت ورود و استفاده کاربران ایرانی را برداشته است. این یعنی حالا ما می‌توانیم از این شبکه اجتماعی ساده‌تر استفاده کنیم و فقط سد بزرگ فیلترینگ باقی مانده است!

سرانجام پس از پنج سال -با فیلترشکن- می‌توانیم از تیک تاک استفاده کنیم!

سال ۱۳۹۸ بود که تیک تاک در حال به دست آوردن میلیون‌ها کاربر بود و ایرانی‌ها هم می‌خواستند در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشند. با این حال در همین سال تیک تاک به دلیل تحریم‌ها، اجازه فعالیت کاربران ایرانی را نداد و راه‌های دسترسی به این شبکه اجتماعی، پیچیده و سخت شدند. این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی غربی محدودیتی برای کاربران ایرانی ایجاد نکردند اما چینی‌ها، در تحریم کاسه داغ‌تر از آش شدند و اجازه فعالیت را از کاربران ایرانی گرفتند.

حالا پس از گذشت حدود پنج سال، این محدودیت از طرف تیک تاک برداشته شده و کاربران ایرانی می‌توانند فقط نگران فیلترینگ باشند! البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نسخه چینی تیک تاک با نام DouYin پیش از این هم برای کاربران ایرانی در دسترس بود اما با توجه به محتوا و زبان، مورد توجه کاربران قرار نگرفت.

خوب است بدانید در حال حاضر هم نام کشورمان در لیست شماره‌های قابل قبول برنامه تیک تاک وجود ندارد اما کاربران می‌توانند با استفاده از ایمیلشان، در برنامه تیک تاک ثبت نام کنند. این برنامه حالا برای کاربران اندروید و آی او اس ۱۷ در ایران در دسترس است.

نظر شما درباره رفع محدویت تیک تاک برای کاربران ایرانی چیست؟ آیا با توجه به این خبر، تیک تاک می‌تواند به رقیب اینستاگرام در ایران تبدیل شود؟ در بخش نظرات با و کاربرانش همراه شوید.