ممنوعیت 5 ساله خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان لغو شد


09 اردیبهشت 1403 ساعت 19:15

با بررسی اصلاحیه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان، ممنوعیت 5 ساله خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان لغو شد.

آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان در مرداد 1402 توسط هیئت دولت تصویب و با هدف تسهیل امر واردات خودرو برای ایثارگران ابلاغ شد. با وجود این و از زمان ابلاغ آیین‌نامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران با بررسی کامل متن، ایرادهایی را به قوانین آن وارد دانست و پیشنهادهایی را برای اصلاح طرح ارائه کرد.

پیشنهادهای اصلاحی بنیاد شهید در تاریخ 21 آذر 1402 به هیئت دولت ارسال و بنا بر اعلام جدید، در تاریخ 20 بهمن 1402 نیز به تصویب هیئت دولت رسید. اما این اصلاحات چیست چه تاثیری در آیین‌نامه دارد؟

لغو ممنوعیت خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان

بناب ر جدیدترین اخبار خودرو، با پیگیری مستمر بنیاد شهید و درک درست دولت از نیازها و دغدغه‌های جانبازان، اصلاحات مدنظر بنیاد در آیین‌نامه به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو جانبازاناصلاح آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان

یکی از مهم‌ترین اصلاحات مدنظر بنیاد، حذف ماده 20 آیین‌نامه اولیه بود که بر اساس آن ممنوعیتی 5 ساله برای خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان در نظر گرفته شده بود. این بند در زمان ابلاغ آیین‌نامه منجر به نارضایتی بسیاری از جانبازان شده بود؛ چراکه محدودیت مهمی در استفاده جانبازان از خودروهای‌شان وضع کرده بود.

حالا با حذف ماده 20 آیین‌نامه، جانبازان می‌توانند بعد از واردات و دریافت خودرو خود، آزادانه نسبت به معامله آن در بازار اقدام کنند و این طبیعتا اتفاق مهمی در رفع دغدغه‌ها و مشکلات جانبازان خواهد بود.

از دست ندهید: مقایسه فردا 511 با تارا اتومات V2 سیل کرمان، خط تولید مدیران خودرو را نابود کرد؟ دلیل استفاده از اگزوزهای نمایشی چیست؟ جک ایکس ۸ پلاگین هیبریدی ؛ محصول جدید کرمان موتور؟



منبع