چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی نسل جدید وارداتی سایپا


09 اردیبهشت 1403 ساعت 12:34

شرکت خودروسازی چانگان چین، از نسل دوم سدان چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید در جریان نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

نسل جدید خودرو چانگان UNI-V iDD با پیشرانه پلاگین هیبرید متمایز و طراحی فست بک به بازار عرضه خواهد شد و احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد واردات این محصول به داخل کشورمان نیز باشیم چرا که نسل اول این خودرو پیش از این توسط شرکت سایپا به کشور وارد شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت به معرفی این خودرو پلاگین هیبرید جدید می‌پردازیم.

معرفی نسل جدید چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید

نمای جلو چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبریدنمای جلو چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید

در تاریخ 25 آوریل، شرکت خودروسازی چانگان نسل دوم سدان UNI-V iDD خود را در نمایشگاه خودروی پکن معرفی کرد. این خودروی جدید نسخه پلاگین هیبرید UNI-V چانگان است که از نظر سامانه محرکه و جزئیات طراحی اندکی به‌روزرسانی شده است. عبارت iDD از کلمه intelligent Dual Drive به معنای «محرکه دوگانه هوشمند» گرفته شده است. فناوری هیبرید iDD از انواع راه‌حل‌های هیبریدی از جمله سیستم هیبریدی ملایم 48 ولت، HEV، PHEV و EREV پشتیبانی می‌کند. UNI-V iDD نسل دوم بر پایه معماری آرک (ARK) این برند ساخته شده و در تمام مدل‌ها بال الکتریکی عقب و درب صندوق برقی به صورت استاندارد ارائه می‌شود. علاوه بر این، 70 درصد بدنه خودرو از فولاد فوق‌مقاوم ساخته شده است. از نظر ظاهری، UNI-V iDD نسل دوم تقریباً مشابه نسخه دارای پیشرانه احتراق داخلی است. طراحی بدون لبه جلوپنجره با چراغ‌های تیز جلو ترکیب شده است.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع 4720، 1838 و 1435 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2750 میلی‌متر است.

مشخصات فنی Changan UNI-V iDD PHEV

نمای عقب چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبریدنمای عقب چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید

مشخصات فنی این خودرو بزرگ‌ترین نقطه قوت آن است که از سیستم هیبرید پلاگین iDD توسعه داده شده توسط چانگان با موتور 1.5 لیتری و موتور الکتریکی جلو همراه با گیربکس E-CVT تشکیل می‌شود. پیشرانه درون سوز حداکثر قدرت 81 کیلووات و گشتاور 143 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد، در حالی که موتور الکتریکی 158 کیلووات و 330 نیوتن‌متر نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو 185 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 آن 6.9 ثانیه اعلام شده است. علاوه بر این، باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات است که طبق شنیده ها برد الکتریکی خالص 136 کیلومتر CLTC و برد ترکیبی 1,160 کیلومتر CLTC را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است آمار دقیقی از ظرفیت باتری های این نسخه اعلام نشده است. در شارژ سریع DC، باتری در 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان UNI-V iDD جدید

نمای داخل چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبریدنمای داخل چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید

از امکانات این خودرو می‌توان به کلاستر تمام دیجیتال 10.3 اینچی راننده، نمایشگر لمسی 10.3 اینچی کنسول مرکزی، فرمان دوبل دی‌کات، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی و اتوهلد (Auto Hold)، سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه ای، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode)، دوربین 360 درجه،  حالت Super Race 2.0، شش کیسه هوای ایمنی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خطوط، کمک حفظ خودرو در خطوط و هشدار عابر پیاده اشاره کرد

مصرف‌کنندگان می‌توانند از میان سه مدل با محدوده قیمت 114,900 تا 126,900 یوان معادل 15 هزار و 900 تا 17 هزار و 500 دلار این خودرو را خریداری نمایند.

سایر اخبار مرتبط با نمایشگاه خودرو پکن 2024: شاسی بلند آواتر ۱۱، دستپخت جدید نادر فقیه زاده در نمایشگاه خودرو پکن خودرو کانسپت هونگچی E702 ؛ نماد خودروسازی ملی چین جک ایکس ۸ پلاگین هیبریدی ؛ محصول جدید کرمان موتور؟ کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ رونمایی شد؛ رانندگی در کهکشان‌ها



منبع