هرآنچه از گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ انتظار داریم


08 فروردین 1403 ساعت 12:07

گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S25 Ultra احتمالا مثل هر سال جریان‌سازترین گوشی اندرویدی سال 2025 خواهد بود. از این پرچمدار چه می‌دانیم؟

شاید با گذشت کمتر از سه ماه از رونمایی رسمی خانواده گلکسی S24 سامسونگ فکر کردن به نسل جدید این گوشی پرچمدار چندان ساده به نظر نرسد! با این وجود تقریبا مطمئنیم که کره‌ای‌ها از لحظه رونمایی سری اس 24 و حتی ماه‌ها قبل از آن، روند توسعه و ساخت نسل بعدی کهکشانی‌های خود را آغاز کرده بودند.

گواه این ادعا شایعات و اطلاعات متعددی است که تا همین الان از این سری گوشی‌های سامسونگ منتشر شده و بخش‌های مختلفی از جزئیات طراحی و فنی آن را افشا کرده است. البته این جزئیات هنوز به‌حدی کامل نشده که بتوان به تصویری کامل از نسل بعدی پرچمداران سامسونگ رسید. با این حال به کمک این اطلاعات می‌توان دید اولیه و کلی مناسبی نسبت به مشخصات فنی آن پیدا کرد.

در میان پرچمداران نسل آینده سامسونگ طبیعتا گلکسی اس 25 اولترا مهم‌ترین نسخه خواهد بود که جدیدترین و بهترین دستاوردهای این کمپانی را به کاربران ارائه خواهد کرد. بنابراین طبیعتا این گوشی بیشترین حجم شایعات و حواشی را نسبت به سایر اعضای خانواده گلکسی S25 به خود اختصاصی داده است.

سامسونگ امسال با هوش مصنوعی Galaxy AI سر و صدای زیادی در بازار به پا کرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در نسل بعدی پرچمداران این کمپانی از جمله اس 25 اولترا هم ادامه داشته باشد. از سوی دیگر بهبودهای چشمگیر ماژول دوربین نیز از دیگر انتظاراتی است که از پرچمدار پریمیوم سال آینده سامسونگ می‌رود تا این پرچمدار فوق‌العاده بار دیگر حضوری پررنگ در لیست گوشی های موبایل با بهترین سیستم های دوربین داشته باشد.

گوشی گلکسی S25 Ultraگوشی گلکسی S25 Ultra

در ادامه در به بررسی اخبار و شایعات موجود از نسل بعدی پرچمداران پریمیوم سامسونگ می‌پردازیم و جزئیات بیشتر این پرچمدار را بررسی می‌کنیم. همچنین در ادامه تعدادی از مهم‌ترین انتظارات کاربران از نسل بعدی سری گلکسی اس اولترا را مورد اشاره قرار خواهیم داد.

طراحی و صفحه نمایش گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی فولاد ضدزنگ را در گلکسی اس 24 اولترا با تیتانیوم جایگزین کرده و بازخوردهای فوق‌العاده‌ای را نیز از این کار دریافت کرده است. بنابراین به نظر نمی‌رسد کره‌ای‌ها تصمیم داشته باشند در بخش متریال مورد استفاده در ساخت پرچمدار جدیدشان تغییری ایجاد کنند. از سوی دیگر طراحی مینیمال و دوست‌داشتنی قاب پشتی پرچمداران سامسونگ که متشکل از لنزهای بیرون زده دوربین است هم اکنون به پختگی قابل توجهی رسیده و بعید به نظر می‌رسد این کمپانی تصمیمی برای تغییر آن داشته باشد. در عین حال رندرهای اولیه این گوشی که احتمالا طی ماه‌های آینده در اینترنت منتشر خواهند شد، جزئیات بیشتری را در خصوص ماژول دوربین این گوشی پرچمدار در اختیارمان قرار خواهند داد.

صفحه نمایش S25 Ultraصفحه نمایش S25 Ultra

همچنین برخی شایعات اولیه درخصوص خانواده Galaxy S25 سامسونگ نیز به افزایش اندازه مدل پایه گلکسی اس 25 از 6.2 اینچ به 6.36 اینچ حکایت می‌کنند. شایعاتی مشابه نیز پیرامون مدل اولترا مطرح شده‌اند که خبر از افزایش اندازه صفحه نمایش این گوشی به اندازه 0.1 اینچ (قطری) دارند تا شاهد صفحه نمایشی 6.9 اینچی در این پرچمدار باشیم. این تغییر اندازه البته چندان چشمگیر نیست؛ اما می‌تواند به افزایش فضای مفید این گوشی کمک بسیاری کند و آن را دقیقا هم‌اندازه رقیب بزرگش، آیفون 16 پرو مکس کند که بر اساس اسناد موجود به نمایشگری 6.9 اینچی مجهز خواهد شد.

علاوه بر این، سامسونگ همچنین به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تولیدکنندگان پانل صفحه نمایش گوشی‌های موبایل همواره درگیر نبردی دائمی برای افزایش روشنایی صفحه نمایش گوشی‌های خود بوده است. در سال جاری سامسونگ موفق شد با افزایش روشنایی نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا به 2600 نیت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در مقایسه با روشنایی 1750 نیتی گلکسی اس 23 اولترا رقم زده و بسیاری رقبا را به حاشیه براند. با این حال تعجبی نخواهیم کرد اگر میزان روشنایی صفحه نمایش S25 Ultra از این میزان هم عبور کند!

دوربین Galaxy S25 Ultra

دوربین‌های قدرتمند همواره مهم‌ترین مشخصه‌های مدل‌های اولترا از گوشی‌های خانواده گلکسی اس بوده‌اند و بدون شک امسال هم مورد توجه ویژه این کمپانی قرار خواهند گرفت. کره‌ای‌ها در گلکسی اس 24 اولترا از یک حسگر اصلی فوق‌العاده 200 مگاپیکسلی بهره بردند و قابلیت بزرگنمایی فضایی را نیز به آن افزودند. این حسگر با این که بهترین دوربین موجود در صنعت گوشی‌های موبایل نیست؛ اما به‌سادگی از اکثر رقبا پیشی گرفته و کیفیتی خارق‌العاده را در تصاویر به ثبت می‌رساند. با این وجود اطلاعات اولیه از این گوشی گویای آن است که سامسونگ برای نسل بعدی این خانواده نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد!

گلکسی اس 25 اولترا سامسونگگلکسی اس 25 اولترا سامسونگ

به‌طور خاص یکی از افشاگران سرشناس حوزه محصولات اندرویدی ادعا کرده که دوربین عریض اس 25 اولترا در مقایسه با نسل قبل با پیشرفت قابل توجهی روبرو خواهد بود؛ درحالیکه رزولوشن دوربین فوق عریض هم از 12 مگاپیکسل در S24 Ultra به 50 مگاپیکسل در نسل بعد ارتقا پیدا خواهد کرد. به گزارش برخی منابع، لنز تله فوتو سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا نیز به «قابلیت‌های تغییرپذیر» مجهز خواهند شد که منظور از آن‌ها به‌طور دقیق مشخص نیست! با این وجود می‌توان پیش‌بینی کرد که منظور از این عبارت، تغییر فاصله کانونی حین ثبت تصاویر باشد. نتیجه این اتفاق احتمالا بزرگنمایی بهتر و دقیق‌تر، خصوصا حین ضبط ویدیوها خواهد بود.

صحت این اخبار را از آن‌جا می‌توان متوجه شد که همین افشاگر قبلا حضور لنز ارتقایافته تله فوتو 50 مگاپیکسلی در اس 24 اولترا را قبل از رونمایی این گوشی پیش‌بینی کرده بود!

عملکرد فنی و شارژدهی باتری گلکسی S25 اولترا

با توجه به استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام در گوشی گلکسی اس 24 اولترا و عملکرد فوق‌العاده آن می‌توان پیش‌بینی کرد که نسل بعدی این گوشی نیز به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز باشد.‌ در این خصوص بد نیست بدانید که مدل‌های استاندارد و پلاس S24 در مناطق مختلف دنیا از تراشه‌های اگزینوس یا کوالکام استفاده می‌کردند؛ درحالیکه اس 24 اولترا در تمام مناطق دنیا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده بود.‌ کوالکام پیش‌تر تایید کرده که چیپست‌های Snapdragon 8 Gen. 4 در ماه اکتبر سال 2024 به‌طور رسمی رونمایی خواهند شد. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ برای استفاده از آن‌ها در نسل بعدی پرچمدارانش که در ماه دسامبر 2024 یا ژانویه 2025 معرفی خواهند شد زمان مناسبی در اختیار داشته باشد.

به‌تازگی نتایج اولیه بنچمارک‌های تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به بیرون درز کرده و با وجود این که نمی‌توان به این نتایج به‌طور صد درصدی اطمینان کرد، اما به نظر می‌رسد سال آینده شاهد درخشش بیشتر تراشه‌های پرچمدار کوالکام و شاید حتی غلبه کامل آن‌ها بر چیپست‌های A18 Pro اپل باشیم. در عین حال به هیچ وجه نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر قطعی داشت؛ چراکه هنوز تا رونمایی رسمی این تراشه‌ها زمان زیادی باقی مانده است.

عملکرد فنی S5 Ultraعملکرد فنی S5 Ultra

شایعات حاکی از این هستند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 از یک هسته قدرتمند 4.3 گیگاهرتزی اصلی بهره خواهد برد که به‌طور قابل توجهی بیشتر از حداکثر فرکانس 3.4 گیگاهرتزی اسنپدراگون 8 نسل 3 است. این افزایش قدرت البته ملاحظات دیگری را نیز در پی خواهد داشت؛ چراکه کوالکام و سامسونگ باید بتوانند روشی برای تعبیه این تراشه درون یک گوشی موبایل بدون داغ کردن آن پیدا کنند!

در کنار این اخبار امیدوارکننده از تراشه‌های پرچمدار آینده کوالکام باید همچنین به این نکته هم توجه کرد که بخش دیگری از اخبار به احتمال قطع همکاری کامل سامسونگ با کوالکام برای تامین تراشه پرچمداران سری Galaxy S و استفاده کامل از چیپست‌های اگزینوس در این گوشی‌های اشاره دارند! در این زمینه، یکی از کاربران شبکه X به نام @OreXda اشاره کرده که سری پرچمداران گلکسی S در سال 2025 صرفا با چیپست‌های اگزینوس سامسونگ روانه بازار خواهند شد!

گلکسی اس 25 اولترا سامسونگگلکسی اس 25 اولترا سامسونگ

علاوه بر این در بخش باتری نیز نمی‌توان وضعیتی بهتر از گلکسی اس 24 اولترا را برای پرچمدار نسل بعدی سامسونگ متصور بود! این گوشی در تست‌های بررسی شارژدهی گوشی‌های پرچمدار سال 2024 موفق به ثبت شارژدهی فوق‌العاده 16 ساعت و 45 دقیقه‌ای شد و پشت سر وان پلاس 12 به عنوان دومین گوشی پرچمدار دنیا با شارژدهی بالای باتری شناخته شد. در عین حال عملکرد سیستم شارژ سریع گلکسی اس 24 اولترا اصلا چنگی به دل نمی‌زد! بنابراین شاید پشتیبانی از توان شارژ بالاتر از 45 وات بزرگترین هدیه‌ای باشد که کره‌ای‌ها می‌توانند به خریداران پرچمداران سال 2025 خود بدهند!

قابلیت‌های نرم افزاری Galaxy S25 Ultra

تا همین امروز، دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان سیستم عامل اندروید 15 نیز منتشر شده است. بنابراین مطمئنا تا زمان رونمایی گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ نسخه نهایی Android 15 در اختیار گوشی‌سازان قرار خواهد گرفت. بنابراین تقریبا مطمئنیم که رابط کاربری وان یو آی در S25 اولترا روی سیستم عامل اندروید 15 سوار خواهد شد. همچنین سری گلکسی اس 25 نیز تماما با تضمین هفت سال پشتیبانی کامل نرم افزاری به بازار عرضه می‌شوند که این مساله نیز برگ برنده بزرگی برای آن‌ها به شمار خواهد رفت.

گلکسی اس 25 اولترا سامسونگگلکسی اس 25 اولترا سامسونگ

از طرف دیگر می‌توان انتظار داشت که سامسونگ برنامه‌های گسترده‌تری برای استفاده از هوش مصنوعی Galaxy AI در نظر داشته باشد. البته جزئیات این قابلیت‌ها هنوز به هیچ وجه اعلام نشده؛ اما برخی از این قابلیت‌ها احتمالا صرفا در اختیار نسخه پریمیوم و گران‌قیمت‌تر اولترا قرار خواهند داشت. این اتفاق برای نخستین بار در سری گلکسی اس 25 رخ خواهد داد؛ چراکه در نسل کنونی، سامسونگ توانایی‌های یکسانی را برای تمامی مدل‌های اس 24 در نظر گرفته؛ به‌طوری که نسخه‌های استاندارد، پلاس و اولترا هر سه قادر به پردازش کامل هوش مصنوعی خواهند بود.

در بخوانید: 7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم نارضایتی عجیب کاربران گلکسی اس 24 اولترا: قلم S Pen بوی گند می‌دهد! ۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید

مهم‌ترین انتظارات کاربران از گلکسی S25 اولترا سامسونگ

پس از بررسی شایعات و حواشی پیرامون گوشی پرچمدار گلکسی اس 25 اولترا در این بخش به بررسی پنج مورد از مهم‌ترین انتظارات کاربران از سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا خواهیم پرداخت. این انتظارات البته صرفا بر اساس نظر تعدادی از منتقدین و یا نظرسنجی‌های انجام شده از کاربران وبسایت‌های مطرح حوزه گجت و گوشی‌های موبایل مطرح شده‌اند و ممکن است هرگز به واقعیت منتهی نشوند.

طراحی جدید

علیرغم تمام آن‌چه در خصوص پختگی طراحی سری گلکسی اس اولترا گفته شد باید پذیرفت که طراحی این سری گوشی‌ها اندکی تکراری شده است. به‌طور خاص، گلکسی اس 24 اولترا از ظاهری دقیقا مشابه با گلکسی اس 23 اولترا استفاده می‌کند که خود بسیار شبیه به ظاهر گلکسی اس 22 اولتراست!

طراحی S25 Ultraطراحی S25 Ultra

البته این به معنای بد بودن طراحی این گوشی‌ها نیست؛ بلکه تاکید بیشتر روی این است که ظاهر یک گوشی مهم‌ترین روش شناخت آن به شمار می‌رود و شباهت ظاهری نسل‌های مختلف این پرچمدار به یکدیگر باعث خواهد شد که بسیاری کاربران قدیمی این سری گوشی‌ها اشتیاق خود برای ارتقا را از دست بدهند. تکراری شدن ظاهر پرچمداران البته تنها مختص سامسونگ نبوده و گریبانگیر دیگر کمپانی‌هایی مثل گوگل، وان پلاس و از همه مهم‌تر، اپل هم شده است. بنابراین سامسونگ می‌تواند با ارائه طراحی جدید برای پرچمدار قدرتمند و پریمیوم خود عطش و اشتیاق پیرامون آن را نزد هواداران به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

اکثر برندهای سرشناس گوشی‌ساز در دنیا هر سه یا چهار سال یک بار تغییرات عمده‌ای در ظاهر پرچمدارانشان ایجاد می‌کنند. با این توصیف به نظر می‌رسد سال 2025 زمانی مناسب برای ارائه طراحی جدید سری گلکسی اس اولترا از سوی سامسونگ باشد. این مساله البته همان‌طور که بالاتر هم اشاره شد بعید به نظر می‌رسد؛ اما در صورت اتفاق افتادن می‌توان محرک فوق‌العاده‌ای برای موفقیت گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ باشد.

رم بیشتر

علاقمندان قدیمی‌تر سامسونگ احتمالا به یاد دارند که گلکسی اس 21 اولترا بسته به میزان حافظه داخلی در دو ظرفیت حافظه رم 12 و 16 گیگ به مشتریان ارائه می‌شد. با این وجود ارائه رم 16 گیگابایتی در اس 22 اولترا متوقف شد و از آن زمان تا کنون تمامی پرچمداران سری Galaxy S Ultra با 12 گیگابایت رم روانه بازار شده‌اند.

گلکسی اس 25 اولترا سامسونگگلکسی اس 25 اولترا سامسونگ

البته رم 12 گیگابایتی همچنان بسیار عالی محسوب شده و برای انجام تمامی آنچه از یک گوشی پرچمدار اندرویدی انتظار می‌رود کاملا کافی‌ست. با این وجود ارائه گلکسی اس 25 اولترا با 16 گیگ رم، حداقل برای مدل یک ترابایتی این گوشی می‌تواند حس پریمیوم و خاص بودن آن را بیش از پیش به رخ بکشد. این مساله همچنین با در نظر گرفتن قیمت سرسام‌آور گوشی‌های پرچمدار سری اولترا سامسونگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چراکه اکثر کاربران با پرداخت این هزینه گزاف انتظار دارند گوشی‌شان برای حداقل چند سال آینده عملکرد سخت افزاری بی‌نقصی داشته باشد.

در حال حاضر گوشی وان پلاس 12 که به مراتب ارزان‌تر از گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ به شمار می‌رود، با ظرفیت رم 16 گیگابایتی روانه بازار شده. بنابراین دلیلی ندارد که سامسونگ در پرچمداران هزار و اندی دلاری خود ظرفیت مشابه رم را تعبیه نکند.

دوربین‌های ارتقا یافته و بزرگنمایی نوری ده برابری

یکی از بزرگترین ابهامات و ایراداتی که در خصوص گوشی گلکسی اس 24 اولترا وجود داشت، افت توانمندی بزرگنمایی دوربین تله فوتو آن بود که عقب‌گردی قابل توجه نسبت به قبل به شمار می‌رفت. سال گذشته گلکسی اس 23 اولترا به یک دوربین 10 مگاپیکسلی پریسکوپ با توانایی بزرگنمایی نوری ده برابری مجهز شده بود. این درحالی‌ست که سامسونگ در گلکسی اس 24 اولترا از یک دوربین پریسکوپ با رزولوشن 50 مگاپیکسل و بزرگنمایی نوری 5 برابری استفاده کرد. البته طبیعتا رزولوشن 50 مگاپیکسلی این دوربین به معنای ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر است؛ اما ارائه بزرگنمایی ده برابری در این دوربین تنها از طریق برش و زوم کردن در تصاویر امکان‌پذیر است.

بزرگنمایی دوربین S25 Ultraبزرگنمایی دوربین S25 Ultra

دوربین تله فوتو 10X یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گلکسی اس 23 اولترا به شمار می‌رفت که مانور تبلیغاتی فراوانی روی آن انجام شده بود. بنابراین دقیقا مشخص نیست که چرا کره‌ای‌ها تصمیم به حذف این دوربین در نسل جدید این گوشی گرفتند. البته بررسی‌های انجام شده روی این دوربین حاکی از کیفیت عکسبرداری بسیار خوب آن است. با این حال هرچقدر هم که عملکرد این دوربین ایده‌آل باشد، مشاهده عبارت 10X به جای 5X باعث می‌شود که افراد زیادی طراحی دوربین اس 24 اولترا را پس‌رفتی قابل توجه برای سامسونگ بدانند.

بر همین اساس بسیاری از ما انتظار داریم که سامسونگ در گلکسی اس 25 اولترا با تعبیه لنزی حرفه‌ای و توانمند ضمن ارائه بزرگنمایی نوری ده برابری، رزولوشن را نیز ارتقا دهد تا مجالی برای عرض اندام به سایر پرچمداران عموما چینی داده نشود!

شارژ سریع‌تر

حتی علیرغم تجهیز خانواده آیفون 15 به درگاه USB-C یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی‌های اندرویدی به آیفون‌های اپل سرعت شارژ بالاتر آن‌ها بوده است. با این وجود سامسونگ جزو آن دسته برندهایی‌ست که از این پتانسیل استفاده چندانی نبرده است!

برای مقایسه وان پلاس 12، گوشی فوق‌العاده‌ای که از از چندین جنبه بهتر از گلکسی اس 24 اولترا به شمار می‌رود را در نظر بگیرید.‌ باتری این گوشی ضمن ارائه شارژدهی بسیار عالی از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی کرده و از این طریق قادر است ظرف تنها 30 دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ شود. از سوی دیگر اما شارژ سریع Galaxy S24 Ultra روی 45 وات ثابت باقی مانده که اگرچه سریع‌تر از شارژ سریع 25 واتی مدل‌های استاندارد و پلاس به شمار می‌رود، اما همچنان در برابر شارژ سریع صد واتی وان پلاس 12 حرفی برای گفتن ندارد!

شارژ سریع S25 Ultraشارژ سریع S25 Ultra

بر این اساس تعبیه سیستم شارژ سریع‌تر در گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران از این غول کره‌ای صنعت موبایل به شمار می‌رود. مصرف انرژی فوق‌العاده احتمالی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا شارژدهی بسیار مناسبی برای برای این گوشی به ارمغان آورده و نیاز به شارژ کردن پیاپی را از بین خواهد برد. بنابراین نیازی نیست سامسونگ نگران آسیب دیدن باتری در اثر شارژ شدن‌های پیاپی باشد.

افزودن درگاه کارت حافظه

در گذشته استفاده از درگاه کارت حافظه نیز یکی دیگر از مزیت‌های گوشی‌های قدیمی‌تر اندرویدی بر آیفون به شمار می‌رفت. با این وجود امروزه پیدا کردن یک گوشی موبایل که از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی کند هر روز سخت‌تر می‌شود! این مساله به‌طور خاص در مورد گوشی‌های پرچمدار بیشتر صادق است؛ چراکه هنوز هم برخی محصولات میان رده و خصوصا اقتصادی هستند که از درگاه کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که امروز بتوانید پرچمداری مجهز به درگاه کارت حافظه پیدا کنید.

گلکسی اس 25 اولترا سامسونگگلکسی اس 25 اولترا سامسونگ

انتظار تعبیه درگاه کارت حافظه در نسل بعدی پرچمداران سامسونگ البته بسیار غیرواقعی به نظر می‌رسد. در عین حال این کار می‌تواند کاربران بسیاری را در سرتاسر جهان خوشحال کند! البته نسخه یک ترابایتی گلکسی اس 24 قطعا گزینه ایده‌آلی برای افرادی است که به حافظه بالاتر در گوشی‌های پرچمدارشان نیاز دارند. با این وجود قیمت 1660 دلاری این نسخه مانع بزرگی برای خرید آن برای بسیاری افراد به شمار می‌رود؛ درحالیکه گزینه اقتصادی‌تر برای این دسته کاربران خرید نسخه 256 یا 512 گیگابایتی و ارتقا حافظه از طریق کارت حافظه میکرو اس دی است.

همان‌طور که اشاره شد، بسیار بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد بازگرداندن درگاه میکرو اس در را در نسل بعدی پرچمداران پریمیوم خود داشته باشد؛ چراکه از چهار سال پیش و گلکسی اس 20 تا کنون سامسونگ هرگز پرچمداری با درگاه کارت حافظه به بازار عرضه نکرده است!

زمان عرضه به بازار و قیمت گلکسی S25 اولترا سامسونگ

با در نظر گرفتن این نکته که تازه دو ماه از عرضه سری گلکسی اس 24 به بازار گذشته هنوز بسیار زود است که در خصوص زمان رونمایی خانواده گلکسی اس 25 سامسونگ اظهار نظر کنیم. بنابراین تنها چیزی که در این خصوص می‌توان گفت آن است که احتمالا اوایل سال 2025 زمان معرفی این گوشی‌ها خواهد بود.

با این حال در نظر گرفتن این نکته هم مهم است که در سال‌های اخیر سامسونگ به‌طور دائمی در حال جلو انداختن زمان رونمایی از کهکشانی‌های جدیدش بوده است. چند سال پیش رویداد آنپکد سامسونگ در ماه‌های فوریه یا مارچ رخ می‌داد. با این وجود زمان رونمایی از کهکشانی‌های سامسونگ رفته رفته به ماه ژانویه تغییر کرد! با این وجود به نظر نمی‌رسد کره‌ای‌ها قصد داشته باشند گوشی‌شان را زودتر از نیمه ماه ژانویه معرفی کنند؛ چراکه در این صورت رونمایی از سری گوشی‌های گلکسی اس 25 با رویداد CES که محل معرفی تلویزیون‌ها، گجت‌ها و سایر دستگاه‌های سامسونگ است تداخل پیدا خواهد کرد.

رویداد Galaxy Unpackedرویداد Galaxy Unpacked

کره‌ای‌ها همچنین در سال 2024 قیمت گلکسی S24 اولترا را افزایش داده و از 1200 دلار به 1300 دلار رساندند. بنابراین به نظر نمی‌رسد در سال 2025 افزایش قیمت چندانی در انتظار سری پریمیوم S25 Ultra باشد. با این وجود قیمت گوشی‌های پریمیوم هر برند تابع مسائل زیادی است.‌ بنابراین عجیب نیست اگر اواخر سال 2024 شاهد درز خبرهای مربوط به افزایش قیمت این گوشی پرچمدار سامسونگ باشیم!

افق برای گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ چگونه است؟

با وجود این که ممکن است در حال حاضر ما دقیقا ندانیم در گلکسی اس 25 اولترا چه چیزی انتظارمان را می‌کشد، اما سامسونگ قطعا به‌طور دقیق برای این گوشی برنامه ریزی کرده است. بنابراین انتظار داریم که با یک پرچمدار تاثیرگذار و جریان‌ساز دیگر طرف باشیم که قدرتمندترین مشخصات فنی، جذاب‌ترین طراحی و بهترین قابلیت‌های نرم افزاری را به کاربران هدیه دهد.

همچنین بخوانید: گلکسی اس 24 اولترا در برابر S21 اولترا؛ سه نسل پیشرفت سامسونگ ارزش خرید دارد؟ گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر اس ۲۲ اولترا؛ آیا زمان ارتقا فرا رسیده؟ گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر گلکسی اس ۲۳ اولترا؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

 



منبع