هونگچی HS7 ، شاسی بلند لاکچری چینی با قیمت یک میلیارد و 825 میلیون تومان روانه بازار شد


15 مرداد 1402 ساعت 12:52

شاسی بلند لوکس هونگچی HS7 با قیمت 1 میلیارد و 825 میلیون تومان در بازار چین عرضه شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو جدید چینی آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی چینی با نام هونگچی، یک محصول جدید را در بازار این کشور شرق آسیایی عرضه کرد. شاسی بلند هونگچی HS7 یک محصول لوکس و جذاب است که از امکانات و ویژگی‌های هیجان‌انگیزی بهره می‌برد و با قیمت پایه 36 هزار و 500 دلار، معادل 1 میلیارد و 825 میلیون تومان در بازار چین عرضه می‌شود. این خودروساز چینی قصد داشت این شاسی بلند لوکس را به‌عنوان یک مدل کاملا جدید در بین خودروهای HS5 و HS7 قدیمی وارد بازار کند؛ اما در نهایت، این مدل به‌عنوان نسل جدید HS7 روانه بازار شد. گفتنی است نسل قبلی شاسی بلند اچ اس 7 در سال 2019 به بازار چین عرضه شده بود.

مشخصات و امکانات هونگچی HS7

در شاسی بلند جدید و لوکس HS7 شاهد همان زبان طراحی مخصوص برند هونگچی هستیم. جلوپنجره مستطیلی بزرگ و چراغ‌های منحصربه‌فرد هونگچی در کنار جلوپنجره جلب توجه می‌کنند و در نمای پشت خودرو نیز چراغ سرتاسری، اگروز مصنوعی و اسپویلر سقفی اسپورت به چشم می‌خورند. این خودرو دارای ابعاد بسیار بزرگی است و حتی نسبت به تویوتا هایلندر نیز 15 سانتی‌متر طویل‌تر، 3.5 سانتی‌متر عریض‌تر و 3 سانتی‌متر بلندتر است. HS7 در دو نسخه هفت نفره یا شش نفره به فروش می‌رسد. فاصله محوری این خودرو نیز 2.92 متر اعلام شده است.

هونگچی HS7

در داخل کابین خودرو، کنسول مرکزی با نمایشگر اصل 12.3 اینچی و پنل ابزار LCD را مشاهده می‌کنیم. دو پد شارژ بی‌سیم به‌همراه محفظه مخفی با جالیوانی و یک انتخابگر دنده به‌صورت جمع‌شونده هم وجود دارند.

هونگچی HS7

در بخش فنی، این خودرو به پیشرانه 2 لیتری با ژنراتور استارتر 48 واتی مجهز شده است و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. پیشرانه هونگچی HS7 قادر به تولید قدرت 252 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن‌متر است و خودرو را در عرض 8.5 تا 8.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. گفتنی است، این شاسی بلند لوکس در نسخه‌های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک موجود خواهد بود.

هونگچی HS7

نسخه بالارده و گران‌ترین نسخه این شاسی بلند از امکاناتی مانند سیستم کمک راننده سطح L2، تعلیق قابل تنظیم، دوربین سراسری و سیستم صوتی Dynaudio با 12 بلندگو بهره می‌برد. نسخه پایه HS7 با هفت صندلی و سیستم دیفرانسیل جلو با قیمت 36 هزار و 500 دلار (معادل 1 میلیارد و 825 میلیون تومان) به فروش می‌رسد و قیمت نسخه بالارده با سیستم چهار چرخ محرک و چیدمان صندلی هفت یا شش نفره به 47 هزار و 200 دلار می‌رسد.

هونگچی HS7

مشتریان در بازار چین هم‌اکنون می‌توانند این خودرو را با پیش پرداخت 250 دلار، سفارش دهند که در این صورت، مزایایی مانند تخفیف 700 دلاری، تعمیر و نگهداری رایگان برای چهار سال یا صد هزار کیلومتر و گارانتی مادام‌العمر برای مالک اولیه خودرو به آنها ارائه می‌شود.