آیا به مانیتور مداوم قند نیاز دارید؟


یکی از نوآوری های مهم در تغذیه سالم این است که مردم از مانیتورهای معمولی گلوکز (یا CGM) به عنوان ابزاری برای کاهش وزن ، ورزش یا بهبود سلامت کلی (به نام هک زیستی) استفاده می کنند.

این دستگاه ها ، که سطح قند خون شما را به صورت پیشرفته مطالعه می کنند ، در ابتدا برای کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون ایجاد شده اند. و در حقیقت ، این هنوز تنها دلیلی است که FDA این دستگاه های پزشکی را تأیید کرده است.

CGM ها هنوز در ایالات متحده به نسخه نیاز دارند ، اما پزشکان مراقب هستند که علاوه بر داروهای مورد تأیید FDA ، داروها و دستگاه های “خارج از برچسب” را برای استفاده تجویز کنند. شرکتهایی که این دستگاهها را برای عموم مردم تبلیغ می کنند دارای “MD مرتبط” برای ارائه اسناد مورد نیاز هستند.


CGM ها چگونه کار می کنند؟

برای استفاده از آنها ، یک رشته کوتاه کوتاه که پهن تر از موی انسان نیست را فقط زیر پوست (معمولاً در بازو یا بدن) قرار می دهید. این سنسور قرائت گلوکز را به خواننده یا برنامه تلفن شما منتقل می کند. معمولاً خود سنسورها باید هر دو هفته تعویض شوند.

من اخیراً با دکتر بی گابریل اسمولارز ، متخصص غدد و متخصص طب چاقی ، در مورد CGM ها و نحوه تبلیغات و نحوه استفاده از آنها صحبت کردم. شما ممکن است دکتر اسمولارز را از تجربه خود در مورد اینکه چرا کاهش وزن برای برخی از افراد از دیگران سخت تر است و چگونه داروهای کاهش وزن می تواند نقش مهمی در درمان آنها داشته باشد ، به خاطر بسپارید. (دکتر اسمولارز همچنین به عنوان مدیر اجرایی Novo Nordisk ، شرکتی که برای درمان دیابت و چاقی دارو تولید می کند ، خدمت می کند.)

در کار دکتر اسمولارز ، بیمارانی که برای کنترل خون به انسولین نیاز دارند تقریباً به طور انحصاری از CGM استفاده می کنند. به عنوان مثال ، سطح قند خون قبل از غذا به تعیین میزان انسولین مورد نیاز برای پردازش کمک می کند. CGM به بیماران اجازه می دهد تا شش بار یا بیشتر در روز انگشت بخورند تا قند خون خود را آزمایش کنند. اما فقط بهتر است.

CGM ها همچنین به پزشک کمک می کنند علائم و نشانه ها را به طور منظم مشاهده کند ، در مواقعی که بیمار عادت به بررسی با انگشت اشاره ندارد. به عنوان مثال ، سطح گلوکز خون همیشه بعد از شام بالا است؟ اگر چنین است ، مقدار انسولین را در طول شام افزایش دهید. آیا آنها واقعاً در شب کم هستند؟ اگر چنین است ، لازم است میزان انسولین فعال در عصر کاهش یابد.

هک کردن نیشکر با CGM

CGM ها قطعاً زندگی را برای بیماران دیابتی و پزشکان آنها آسان تر می کند. اما در حال حاضر ، بسیاری از افراد بدون دیابت به این فناوری علاقه مند هستند. به هر حال ، دو سال پیش در حال حاضر ، همه ما این پیام عمومی را دریافت کرده ایم که دیابت بد مضر است و کاهش دیابت خوب است. به نظر می رسد که CGM راهی عالی برای عملی کردن این تصمیم باشد.

به عنوان مثال ، شخصی که اخیراً با او در برنامه Weightless برنامه کار کرده ام ، عمدتا از روی کنجکاوی شروع به نصب CGM کرده است. اما به نظر می رسد بیشتر س questionsالات را ایجاد می کند تا پاسخ ها.

“من با نظارت مداوم بر قند خون آزمایش کرده ام ، اما در مورد محدوده مناسب دقیقاً گیج شده ام. “منطقه سبز” در برنامه بین 70 تا 180 است. اما من خواندم که به طور کلی گلوکز نباید از 140 تجاوز کند و برخی می گویند نباید از 110 تجاوز کند. اگر فشار خون شما بین 90-110 کاهش می یابد. دو ساعت بعد از غذا ، آیا مهم است که چقدر بزرگ است؟ ”

و این مشکل واقعی استفاده از CGM به عنوان ابزاری برای بهبود سلامت یا کاهش وزن است. البته اطلاعات جالبی به دست می آورید. اما چگونه آن را تفسیر می کنید؟ به ما گفته می شود که باید قند خون را “پایین” یا “ایستاده” نگه داریم ، اما این به چه معناست؟

  • گلوکز سریع زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض خطر دیابت نیستید. اما آیا قند 90 ناشتا بهتر از 95 است؟
  • آیا میزان مصرف بعد از غذا که به 140 می رسد بیشتر از 120 است؟
  • آیا رسیدن به سطح قند بعد از غذا به 30 قله بعد از یک وعده غذایی بهتر یا بدتر از رسیدن به قله بعد از 60 دقیقه می رسد؟
  • آیا بازگشت به عادات غذایی در عرض 90 دقیقه بهتر یا بدتر از 120 دقیقه است؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما بیش از حد سخت کار می کند یا غذای شما بسیار کوچک است تا شما را در طول روز تحمل کند؟

علاوه بر این: اگر همه اینها در محدوده “سالم” هستند ، آیا می توان مزایایی را برای بهبود موفقیت نشان داد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا در طولانی مدت خطر بیماری را کاهش می دهد؟ آیا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

همانطور که دکتر اسمولارز اشاره می کند ، ما هنوز داده های دقیقی نداریم که نشان دهد مردم از تنظیم سطح قند خون سالم چیزی به دست می آورند.

تحقیقات ممکن است روزی به برخی از این سوالات پاسخ دهد. با این حال ، تا کنون ، هر گونه توصیه ای از طرف شرکت ها یا مربیانی که این ابزار را به افراد بدون دیابت ارائه می دهند ، طبق تعریف ، حدسی است.

آیا CGM می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی یا سلامت شما کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM ممکن است چیزی را که ممکن است قبلاً نمی دانید توضیح ندهد: کربوهیدراتهای بهبود یافته قند خون را بیشتر از کربوهیدراتهای پیچیده افزایش می دهند. وعده های غذایی زیاد قند خون را بیشتر از غذاهای کوچک افزایش می دهد. چربی ، پروتئین و فیبر همگی سرعت افزایش و کاهش قند خون را کاهش می دهند.

البته ، می توانید نحوه مطابقت اطلاعاتی را که در خواننده CGM خود مشاهده می کنید با مواردی مانند سطح انرژی یا غذا خوردن خود پیگیری کنید. اما شاید تنها با مشاهده دقیق نحوه تأثیر انواع مختلف غذاها و رژیم های غذایی بر انرژی یا اشتهای شما بتوانید چنین درکی را به دست آورید.

گفته می شود ، دیدن آن پاسخ ها در زمان واقعی و داشتن شواهد قانع کننده در مورد نحوه تاثیرگذاری انتخاب های شما می تواند شما را برانگیزد تا با ندانستن آنچه باید انجام دهید ، رفتار خود را تغییر دهید. اما این حرکت ارزان نیست.

استفاده از CGM بدون نسخه 200 تا 400 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. و همانطور که مشتری من متوجه می شود ، ممکن است در نهایت بیشتر از آنچه که پاسخ می دهد س askingال بپرسد. برخی از ناظران همچنین نگرانی مثبتی را مطرح کرده اند که استفاده از CGM های غیر پزشکی ممکن است منجر به عادات غذایی ناسالم در افرادی که در معرض خطر بالا هستند ، شود.

همچنین سزاوار هیچ چیز نیست که به جز غذا بر خون شما تأثیر بگذارد ، از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش. اگرچه CGM ممکن است به شما اجازه دهد تا تأثیر این عوامل را زیر نظر داشته باشید ، اما نحوه استفاده از این اطلاعات می تواند چالش برانگیز باشد – زیرا دستورالعمل های بسیار کمی برای افراد بدون دیابت در مورد موارد خوب ، بهتر یا بهتر در آن شرایط مختلف وجود دارد. به به

اما بگذارید فقط بگوییم که شما فقط به پاسخ خاص خود به دیابت علاقه دارید. شاید فکر می کنید شما از آن دسته افرادی هستید که پاسخ های غلط قند خون را با توصیه های رژیم غذایی پیش بینی کرده اید. یا می خواهید ببینید آیا سطح قند خون شما در حین ورزش با کار یا بهبودی شما همخوانی دارد یا خیر. یا شاید شما احساس می کنید که قادر هستید تاثیر انتخاب های خود را در زمان واقعی مشاهده کنید ، شما را به انتخاب سالم ترغیب می کند. اگر می خواهید پول کمتری برای این اطلاعات هزینه کنید و جابجا شوید ، CGM ها گزینه ای هستند که احتمالاً محبوب ترین خواهند بود.

با این حال ، اگر این مسیر را دنبال می کنید ، سعی کنید داده ها – و همه توصیه هایی که دریافت می کنید – در دراز مدت حفظ شود. برای افراد مبتلا به دیابت ، حفظ قند خون در پارامترهای بهبود یافته می تواند سلامت و طول عمر را بهبود بخشد. اما برای کسانی که مبتلا به دیابت یا پیش دیابت نیستند ، هیچ مدرکی (هنوز) از نسخه “سالم” پاسخ “سالم” خون وجود ندارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که رژیم غذایی سالم – که شامل سبزیجات بیشتر و سایر غذاها به طور کلی ، کم قند ، کربوهیدرات خالص و غذاهای بسیار فرآوری شده است و به حفظ سلامتی شما کمک می کند – سلامت شما را بهبود می بخشد. بدون نیاز به سنسور!



Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *