رابطه بین تغذیه و هوا


غذاها و احساسات مغذی چه ارتباطی با هم دارند؟

رابطه بین تغذیه و روح یکی از جذاب ترین و دشوارترین موضوعات در علم تغذیه است که تا کنون مورد بحث کمی قرار گرفته است. رابطه بین تغذیه و الگوی رژیم غذایی و هوا و عملکرد ذهنی همیشه به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است ، اما بیشتر یافته ها در این زمینه از مطالعات تجربی آزمایشگاهی به دست آمده و داده های انسانی بسیار کمی در کوتاه مدت در دسترس است.

ما طبق سنت خود گرما را اضافه کرده ایم. و شرایط انسانی را ایجاد می کند. که مانند برخی موارد روانشناختی ، تعریف روشنی ندارد. مانند هوش و دانایی که تعریف روشنی ندارد. حالت تجلی ارتباطات است. اگر کسی بتواند خود را توصیف کند ؛ به عنوان مثال ، افراد مبتلا به افسردگی دارای شوخ طبعی هستند. طبیعت خشن سایر کودکان و بزرگسالان نشان دهنده تغییر احتمالی در روان انسان است.

یکی از موضوعات مورد بحث و در عین حال جالب و دشوار ، ارتباط تغذیه و روح است که بدون پیچیدگی ، هزینه کمتری دارد. کمی بحث و آزمایش شد. مبنای نظری این رابطه از آنجا گرفته شده است. انتقال دهنده های عصبی در مغز یا انتقال دهنده های عصبی از مواد مغذی تولید می شوند. و تغییر در میزان مواد مغذی داده شده به غذا. این می تواند سطح مغز در این حامل های شیمیایی ، از جمله سروتونین و استیل کولین را تغییر دهد.

نقش سایر مواد مغذی غیر ضروری در عملکرد ذهنی

از سوی دیگر ، نقش سایر مواد مغذی غیر ضروری در عملکرد مغز مانند استرس و حافظه کوتاه مدت نیز مورد توجه قرار گرفته است. اینها شامل متیل گزانتین ها هستند که شامل کافئین ، تئوفیلین و تئوبرومین هستند و به ترتیب در قهوه ، چای و کاکائو یافت می شوند و می توانند استرس و خلق و خو را افزایش دهند. به
تحقیقات زیادی در مورد حیوانات در این زمینه انجام شده است و به دلایل اخلاقی و پیچیدگی انسان ، یافته های کمی برای تحقیقات انسانی در دسترس است. به همین دلیل ، یکی از بحث برانگیزترین موضوعات تأثیر مطالعات روی حیوانات بر روی انسان است. و نمی توان آنها را به طور قطعی توضیح داد. در عین حال ، سیستم عصبی مرکزی بسیار پیچیده تر و پیچیده تر است. و نهادهای مختلف در این زمینه دخیل هستند.

رابطه تغذیه و خلق و خو |  تعمیر و نگهداری اصفهان

تاثیر کربوهیدرات ها بر رفتار انسان

کربوهیدراتها سروتونین عصبی را در مغز تولید می کنند. عملکرد آنها تنظیم خواب ، افزایش روحیه و رفع استرس و خوردن کربوهیدرات ها یا چیزهایی به نام شیرینی است ، احساس آرامش و رضایت در افراد ایجاد می شود. اگر این احساسات گاهی شدیدتر باشد ؛ مخصوصاً وقتی غذاهای خوشمزه چربی زیادی داشته باشند.
نشان داده شده است که خوردن رژیم کربوهیدرات سمی از ناقل سروتونین در مغز را سم زدایی می کند. و بعد آدم احساس خوبی دارد. از طرف دیگر ، کیفیت و عمق خواب توسط سروتونین افزایش می یابد.

چرا علیرغم تاثیرات مثبت شیرینی بر مردم ، بسیاری از مردم شیرینی را کنار می گذارند و نمک و ترشی را دوست دارند؟

بسیاری از مردم به وعده غذایی می روند و در این رژیم داوطلبانه از شیرینی استفاده می کنند. زیرا آنها معتقدند خوردن شیرینی می تواند شما را چاق کند ، در حالی که تاریخ بشر خلاف این را ثابت می کند. مردم حتی وقتی شیرینی می خورند عاشق شیرینی هستند. احساس خوبی داشته باشید و بیمار نشوید ؛ از سوی دیگر ، هنگام مواجهه با یک گیاه عجیب یا تلخ ، احساس ناراحتی و ناراحتی می کنند.

در نیمه دوم قاعدگی یک زن ، افراد مبتلا به پرخوری عصبی و استرس های گاه به گاه تمایل به خوردن شیرینی دارند. چربی ها علاوه بر شیرینی ، در بهبود خلق و خو و رفتار نیز نقش دارند. اما سیستم عملکرد آنها با شیرینی متفاوت است. و موادی که مواد شیمیایی پنهان شده در مغز را پس از خوردن چربی حمل می کنند از خانواده مواد افیونی هستند. فعالیت این مواد شیمیایی در مغز مشابه تریاک است و همچنین در کاهش درد نقش دارد. اما در مورد شکلات ، نتایج نشان می دهد که پس از خوردن شکلات ، ترکیبی به نام فنیل اتیل آمین در مغز تولید می شود. این باعث ایجاد احساس شادی در مرد می شود و این امر در زنان به دلیل تغییر طبیعی در ترشح هورمون های جنسی (به ویژه پروژسترون) در نیمه دوم چرخه قاعدگی بیشتر توضیح داده می شود.

پیامدهای خوردن گوشت و خوردن گوشت در رفتار انسان

گوشت اندروژن ها را جمع می کند و گوشت گوسفندی حاوی استروژن و سایر ترکیبات شیمیایی است که در رژیم غذایی حیوان جذب می شود. این غذاها حاوی هورمون هایی هستند که در بدن زندگی می کنند.بررسی ها نشان می دهد افرادی که از غذاهای گیاهی استفاده می کنند حساس تر هستند و شاید یکی از دلایل این امر افزودن مواد شیمیایی به خوراک دام و بسته بندی مواد غذایی باشد. وضعیت.
مطالعات نشان داده است که غلظت روی سرم در افراد افسرده مشابه افراد سالم است. از سوی دیگر ، مطالعه ای روی دانشجویان دختر دانشگاه اهواز نشان داد که جذب روی در رژیم غذایی افراد افسرده حدود نیمی از افراد سالم است.

متأسفانه جوانان و جوانان امروزی وسواس فست فودها را دارند. احتمالاً نمی توانید سیاه و سفید به نظر برسید. موضوع را به طور کامل رد یا تأیید کرد. آموزش در این زمینه به ندرت م effectiveثر است. چون این غذا جالب است. و تجارت از آن پشتیبانی می کند. اما این توصیه و دوستی علمی است. استفاده از فست فود در حد اعتدال ؛ به عنوان مثال ، ماهانه یا هفتگی ، نه روزانه و روزانه و جوانان برای تهیه میوه و سبزیجات به سراغ مواد طبیعی رفته و مایعات بیشتری مصرف می کنند. ما ایرانی ها قبلاً عادت های خوبی داشتیم و این باعث خوشحالی مهمانان با آب لیمو شد. متأسفانه ، در حال حاضر جایگزین نوشیدنی های الکلی و آب میوه ها شده است.


بیشتر بدانید: آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها


متعادل ترین ، متعادل ترین و متنوع ترین تغذیه. به طور طبیعی ، دستگاه بدن ، که یکی از دستاوردها و مشکلات شگفت انگیز خداوند است ، بهتر کار می کند.
وی به پیشرفت های انجام شده در صنایع غذایی اشاره کرد و ما ایرانی ها را به سنت های خود کشانده است. تحولات در صنعت غذا ، افزایش ارتباطات بین المللی و رشد ارتباطات فرامرزی باعث تغییراتی در نحوه غذا خوردن افراد در جامعه شده است. و متأسفانه بسیاری از سنت ها مورد توجه ما ایرانیان است. همچنین دیگر اقلام و سفره های به یاد ماندنی وجود ندارد. و تمایل به فست فود با چیپس و پنیر با چربی اشباع اشباع شده و مغذی نیست. و فقط معده را پر می کند و طعم را می مالد ، از بین می رود.

کمبود ویتامین B ، که برخی از آنها چربی های بدن ، مغز و اعصاب را تامین می کند. در صورت عدم درمان ، محرک های عصبی به طور طبیعی ایجاد می شوند. به عنوان مثال ، اگر ویتامین B به بدن نرسد. در نتیجه ، سنتز پروتئین مختل می شود و پروتئین کافی به بدن نمی رسد. در نتیجه ، سیستم ایمنی نمی تواند به خوبی به عفونت ها پاسخ دهد و طبیعتاً این سیستم باید از منابع سلامت انسان محافظت کند. او گیج شده و به جای حمله به دشمن ، خود بدن را مورد حمله قرار می دهد.

عدم استفاده از مواد حاوی آهن و کم خونی می تواند منجر به کسالت ، خشونت و عدم تحمل شود.


دکتر رضا اطمینانانی

تعمیر و نگهداری اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و دستورالعمل های غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مصرف هندوانه و غذای زیاد

خوردن بیش از حد گوشت قرمز مجاز نیست

راههای کنترل گرسنگی

راهنمای بازاریابی محصولات

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها



Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *