مشکلات رژیم کم کربوهیدرات


سازگاری با خطرات خوردن بدون کربوهیدرات

بدن انسان طوری طراحی شده است که بر اساس رژیم غذایی مناسب عمل کند. متأسفانه برخی رژیم ها وجود دارند که سعی می کنند با حذف یک نوع غذا مانند کربوهیدرات ها وزن خود را کاهش دهند. رژیم متعادل کربوهیدرات ها برای بدن مضر است و می تواند باعث بیماری های مختلفی شود که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است. مضرات غذاهای کربوهیدرات دار:

1- سنگ کلیه

سنگ کلیه هنگامی عمل می کند که اسید اوریک و اگزالات کلسیم در کلیه ها تجزیه شده و به مرور زمان سنگ تشکیل می دهند. فقط فیبر نامحلول موجود در کربوهیدراتها باعث کاهش جذب کلسیم ، کاهش میزان کلسیم در ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می شود. توصیه می شود حداقل 30 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه داشته باشید. این امر با رژیم کم کربوهیدرات امکان پذیر نیست.

2- یبوست و اختلال در عملکرد روده ها

برای عملکرد صحیح روده ها ، بدن ما حداقل به 30 گرم فیبر در روز احتیاج دارد. نخ ها به دو نوع تقسیم می شوند: نوع اول ، الیاف محلول در آب و نوع دوم ، انواع محلول در آب. فیبرهای نامحلول نقش مهمی در تولید ضایعات و کاهش انتشارات دارند. رژیم های کم کربوهیدرات حاوی فیبر نامحلول کمتری هستند که خطر یبوست را افزایش می دهد و یبوست مکرر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. توصیه می شود که غلات کامل ، لوبیا ، میوه ها ، سبزیجات و گاز غنی از فیبر محلول و نامحلول باشد. مصرف فیبر خطر ابتلا به یبوست ، بیماری های مزمن گوارشی ، بیماری ها و سرطان روده را کاهش می دهد.

3- افزایش کلسترول

رژیم غذایی کم کربوهیدرات و فیبر کم خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. این رژیم ها افراد را به خوردن مقادیر زیاد پروتئین حیوانی که دارای کلسترول بالا و چربی های اشباع شده است ترغیب می کند. افزایش مصرف این نوع رژیم غذایی منجر به افزایش سطح کلسترول بد (LDL) می شود که خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. فیبر که سرشار از رژیم های کربوهیدرات است ، خطر بیماری های قلبی عروقی ، یبوست و سفتی را کاهش می دهد و خطر حمله قلبی و مرگ سکته را کاهش می دهد. یک رژیم غذایی سالم حاوی 10-15٪ پروتئین ، 55-65٪ کربوهیدرات غنی از فیبر و 35-25٪ چربی است.

4- پوکی استخوان

پوکی استخوان ، زمانی رخ می دهد که توده استخوانی کاهش می یابد. در مدت زمان طولانی به دلیل از دست دادن کلسیم رخ می دهد. بسیاری از آلرژی های غذایی باعث پوکی استخوان می شوند. وقتی میزان پروتئین مصرفی در رژیم غذایی روزانه بسیار زیاد است. کلسیم ادرار افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده است که فرد رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات را به مدت طولانی دنبال می کند. خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد. واقعیت این است که کمبود منابع پروتئینی نیز باعث پوکی استخوان می شود. به همین دلیل است که یک رژیم غذایی سالم باید شامل یک رژیم متعادل برای همه گروه های غذایی باشد.

معایب غذای بدون کربوهیدرات تغذیه اصفهان

از دست دادن توده عضلانی و کند شدن متابولیسم

هر ماده غذایی که به مرور زمان کالری مورد نیاز بدن را مسدود کند. منجر به کاهش متابولیسم و ​​کاهش وزن می شود. از دست دادن توده عضلانی عامل اصلی افزایش وزن است. اگر بخواهیم خیلی زود وزن کم کنیم ، لاغر می شویم. رژیم هایی که نوید کاهش وزن زیادی در زمان کوتاه را می دهند ، اثرات مشابهی دارند.

6- سبک تمرین کنید

کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی بدن هستند. و منبع تغذیه ماهیچه ها و ذهن هستند. خوردن رژیم کم کربوهیدرات مقدار کمی گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد تولید می کند که به نوبه خود عملکرد ماهیچه ها را کاهش داده و باعث ضعف و خستگی می شود. ATP منبع اصلی قدرت عضلات است. وقتی ماهیچه ای حرکت می کند ، یک ماشین شیمیایی ATP را تجزیه می کند تا انرژی را از آن آزاد کند. فقط مقدار کمی ATP در هر عضله برای چند کاهش و توسعه ذخیره می شود. و ماهیچه ها به ATP بیشتری نیاز دارند. کربوهیدراتها منبع اصلی تامین ATP هستند و در صورت عدم وجود آنها ، از اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه استفاده می شود.

این ابزارها خوب کار نمی کنند و به همین دلیل احساس خستگی می کنید. و نمی توانید ورزش کنید و به اندازه کافی کار کاهش وزن داشته باشید. کربوهیدرات ها فیبر بالایی دارند و قند خون را کمی افزایش می دهند. آنها منابع خوبی از انرژی هستند. این به شما انرژی لازم برای ورزش را می دهد.
بنابراین ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش وزن ، خوردن رژیم کم کربوهیدرات است. آنها به دلیل قدرت عضلانی و مغزی ناکافی و احساس ضعف و خستگی و به دلیل ناتوانی در ورزش ، برای کاهش وزن مناسب نیستند. رژیم کاهش وزن یک رژیم غذایی مناسب برای همه گروه های غذایی است و احساس ضعف ، خستگی یا گرسنگی نمی کند.


دکتر رضا اطمینانانی

تعمیر و نگهداری اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و دستورالعمل های غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مصرف هندوانه و غذای زیاد

خوردن بیش از حد گوشت قرمز مجاز نیست

راههای کنترل گرسنگی

راهنمای بازاریابی محصولات

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها

رابطه تغذیه و روح



Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *